Hallo allemaal, Even een vraagje van mij. Ik heb al een paar keer periodes wat vocht vastgehouden. Na een lange vliegreis bijv. in het begin van mijn zwangerschap, en nu ook met het warme weer. Maar nu heb ik het ook weer erg, maar vooral aan mijn linkerkant en dat was eerst niet zo, toen was het gewoon gelijk verdeeld. Mijn ene linkervoet/enkel en linkeronderbeen is een stuk dikker dan rechts hoewel rechts ook dikker is dan normaal. Ik kan m'n tenen links bijna niet bewegen. Is dit herkenbaar voor jullie dat het veel meer aan 1 kant zit? Ik doe al van alles, veel lopen, veel drinken, veel brandnetelthee, probeer zoutloos te eten, en ga naar een voetzoolreflexmassagetherapeute eens per week, benen hoog overdag en in bed. Nog meer tips mensen, ik hoor het graag.
Ah! Als antwoord op een eerdere vraag aan de vk van de site schrijft ze: Ja dat kan! gek he! Het komt vaak doordat je baarmoeder dan net wat zwaarder is aan een kant (bijv door dat je kindje daar ligt) en dan de afvoer wat afknelt. HEt kan geen kwaad en wat je er aan doet is al heel goed. Voet omhoog als je zit, maar wel blijven bewegen om de afvoer te bevorderen en veel drinken! Imke