Hallo, ik vroeg me af hoe jullie ermee omgaan als je partner blowt in je gezin (altijd buiten). Momenteel verwacht ik van hem dat die pas blowt als onze 10 maanden oude zoon slaapt zodat hij nog zijn verantwoordelijkheden heeft. helaas blowt die in de weekende al in de ochtend. Wat vinden jullie? En hoe doen jullie dit? Accepteren of kiezen voor een veilige omgeving? ik ben kwaad dat die al in de ochtende begint, ik hoef zo iemand niet om mijn zoon heeft. Herkent iemand dit?
Nee dit zou ik niet accepteren met een kind in huis! Als je 16 jaar bent en af en toe eens blowt ok.. maar als je een kindje hebt? Doe ff normaal zou mijn reactie zijn.
Ik zou het sowieso niet accepteren en al helemaal niet wanneer je de verantwoordelijkheid hebt voor een kind..
Ernstig! Ik zou het niet accepteren! Maar voordat je zwanger was, blowde hij dan neem ik aan toch ook al? Hebben jullie daar nooit over gepraat? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet..
's avonds af en toe zou ik geen probleem vinden. Maar een man die er 's ochtends al een opsteekt zou ik niet willen hebben. Sowieso al niet, maar al helemaal niet met een kind.
Af en toe een blowtje in een weekend, gewoon thuis, als de kinderen slapen, zou ik minder erg vinden dan een vent die aangeschoten of dronken door de stad loopt. Blowen is feitelijk minder ernstig voor je gezondheid dan drank. Wij blowen niet, maar ik zou heel af en toe echt niet erg vinden. Maar uit jou openingspost merk ik op dat hij het veel vaker doet? Is hij er aan verslaafd?
Nee niet als hij al smorgens begint. Jeetje dat is gewoon een verslaving dan.... Wat is de reden dat hij al zo vroeg begint eigenlijk?
hij was vroeger verslaafd. Toen ik hem leerde kennen was die gestopt. Maand terug heb ik hem betrapt. Sindsdien rookt hij iedere avond als onze zoon op bed ligt. Behalve in het weekend. Dan al eerder. Als ik hem in de middag naar bed breng, doet hij het snel. Voordat ik hem betrapte was hij elke avond aangeschoten. Ik begin echt gefrustreerd te raken. Ik lees gezinnen die het accepteren. Maar ik zelf wil dit niet meer accepteren vandaarl mijn vraag.
Ik zou op zo iemand (als ik naar de mensen die ik ken die dat doen tenmiste) al ver voor dat er kinderen kwamen afgeknapt zijn denk ik. Als je al zo ver bent is het lastig denk ik, zal voor hem ook niet meevallen om zomaar te stoppen. Heb je eerder aangegeven dat je er problemen mee hebt?
Je wilt het niet meer accepteren? Zoek hulp!! Het lijkt erop dat hij, nu jij het weet, steeds vaker en meer gaat blowen. Dit loopt uit de hand. Ik zou eisen dat hij er hulpt voor zoekt voordat hij erger verslaafd is.
Kan hij de nieuwe gezins situatie niet aan? Ken iemand die door de komst van een kind ook ineens heel veel is gaan roken. Zou duidelijk de reden willen weten en van daar uit naar een oplossing werken, eventueel met begeleiding van Tactusoid. Er is een kind in het spel dus minderen/stoppen op zijn tempo is geen keuze. Overigens heb ik geen problemen met wiet, zie dat hetzelfde als bier. Iets voor savonds in het weekend dus, wanneer de kinderen op bed liggen.
Met af en toe en 's avonds zou ik geen moeite hebben. Net zo min als een biertje. Maar 's ochtends al beginnen en het 'snel ff doen' terwijl jij de kleine naar bed brengt.. No way.
Nee dat zou ik zeker niet accepteren. Ik zou niet willen leven met een partner die blowt. Kun je niet met hem bespreken dat hij eens met de dokter gaat praten of in therapie gaat? Aangeschoten zijn en het blowen lijken me toch tekenen dat hij iets niet kan verwerken.