accepteren jullie een blowende partner?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mandy288, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    #21 Ezria, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    Ik ben zoiezo anti drugs dus blowen komt bij mij ook niet aan de orde. Ook niet in de relatie met VL. Allebei een hekel aan de lucht en aan verdovende middelen op zichzelf.. (VL heeft een naar verleden hiermee gehad met zijn moeder.. En ik heb in mijn indirecte omgeving genoeg mensen gezien waarbij allerlei dingen kapot gingen door drugsgebruik, let wel: dit was harddrugs, maar sindsdien heb ik gewoon niks met drugs en wil ik er zo ver mogelijk uit de buurt van blijven..)

Als ik een kindje thuis zou hebben zou ik het ook niet prettig vinden als dit zou gebeuren. Ik en VL zijn daar ook wel erg stellig in hoor. Ik respecteer ieders keuze maar voor mijzelf zou ik dat niet pikken als VL dit zou doen, daar tegenover staat dat VL dit ook niet van mij zou pikken.

2. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Lastig ook. Vanuit mijn opleiding en werkveld waarin ik stage heb gelopen (verslavingszorg) heb ik wel gemerkt: eens verslaafd altijd verslaafd. Dan niet zozeer dat je er niet vanaf kan blijven maar dat als je eenmaal weer begonnen bent de verslaving weer begint. Dat is voor mij ook een reden om nooit aan die (in mijn ogen) troep te beginnen. Ik bedoel het absoluut niet lullig, begrijp me niet verkeerd. Maar als hij nu al elke avond rookt en in het weekend zelfs 's ochtends lijkt de verslaving toch aardig terug te zijn. Meid je geeft aan dat je dit eigenlijk niet wil accepteren, ik zou zeggen: accepteer het niet, hij zal misschien wel steeds meer willen blowen.

Voor mij is het natuurlijk makkelijk praten, ik zit niet in die situatie waar jij je nu in verkeerd. Toch wil ik je meegeven dat je dit niet hoeft te pikken. Sterkte!

3. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Nee zeker niet!

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Dit. Mijn man rookt in het weekend 's avonds wel eens een jointje (buiten uiteraard). Daar heb ik geen moeite mee (behalve dat het stink ;)), maar overdag vind ik echt nergens voor nodig. Dat vind ik net zoiets als de ochtend beginnen met een biertje...

5. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Sorry dat ik hier even binnen kom vallen. Mijn partner rookt ook en ik vind het geen probleem. Zelf rookte ik ook, maar ik ben (zonder problemen) gestopt toen ik zwanger raakte en na de bevalling niet meer begonnen. Bij ons gaat dit in goed overleg en zijn er geen problemen. Ik vind roken en drinken wel echt een groot verschil hoor. De uitwerking van roken verschilt van persoon tot persoon, maar bij mijn man leidt het niet tot lapzwanserij en hij is ook niet overduidelijk stoned of 'aangeschoten'(bij gebrek aan beter gebruik ik dit ook maar even, terwijl ik het eigenlijk niet eens ben met de hele alcohol-wiet parallel).

Ik denk dat het roken van jouw partner wel een probleem is. Hij is er stiekem mee begonnen, hiermee schendt hij het vertrouwen, hij staat niet open voor overleg en erkent jouw gevoelens van ongemak niet en sluit je buiten. Bovendien is hij bekend met verslaving en lijkt het erop dat hij rookt, omdat hij niet lekker in zijn vel zit. Reden genoeg om hier eens goed met elkaar over te praten. Zoek desnoods hulp. Niks doen is geen optie.

6. flavour2

flavour2 Actief lid

18 jan 2012
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals je zelf schrijft is dat je het niet meer wilt accepteren, dan zou ik zeggen zorg dat hij hulp zoekt. wil hij dit niet doen dan houd het op. (is natuurlijk heel makkelijk gezegd, spreek uit ervaring)

mijn man heeft altijd geblowd, dit in de avond, zodat hij rust kreeg in zijn hoofd (drukke baan) en rustig kon slapen, zonder uren wakker te liggen en na te denken over van alles.
    sinds de geboorte van onze zoon, rookte hij nog enkel een paar hijsjes in de avond. was mijn man alleen met ons zoontje, rookte hij NIET!! (ivm veiligheid) sinds hij drukkende pijn op zn borst kreeg is hij direct gestopt en nu al dik een jaar gestopt.

Ik heb niet nooit een probleem van gemaakt. mijn man werdt er niet anders door!! ik denk zelfs dat alcohol soms meer effect op iemand heeft dan drugs.

Ik geef je alleen mee, wat je zelf al beschrijft. hij doet het 'snel als ik de kleine naar bed breng' stiekem dus..
    jij kwam erachter dat hij weer was begonnen.. ook stiekem dus
    hij begint in het weekend als smorgens vroeg!

ik denk dat hij weer verslaafd is en dus hulp moet zoeken, wil er nog toekomst tussen jullie in zitten.

ik wens je veel succes!!!

7. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man rookt ook wel eens als hij eenstress periode op zijn werk heeft kan dat ook wel elke dag savonds zijn. Hij word er rustig van dus liever dit dat een gestressde vent in huis.
    Maar hij snapt zelf ook dat dit alleen savonds gebeurt niet. Oordat dochter naar bed is, dat hoef ik hem niet eens te vertellen.

Je hebt mensen die kunnen genieten van een glaasje wijn in de avond, en hij doet liever dit. Nou prima toch iedereen zijn eigen manier om de dag achter zich te laten. Gelukkig maakt het hem gewoon rustiger maar is hij niet stoned ofzo.

Maar in de weekend in de ochtend, daar zou je echt niet mee moeten aankomen bij mij wat een onzin, je drinkt toch ook geen glas wijn om negen uur sochtens

8. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar net zoals wat flavour2 zegt, als dit stiekem gedrag is, en altijd snel snel dan zou ik maar eens een goed gesprek met hem plannen.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dit

10. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Mijn vriend blowed zelf ook. Ik accepteer het ook niet. Na heel lang heb ik het voor elkaar gekregen dat hij wil stoppen, maar dan wel "in zijn eigen tempo". Eerst zou hij gestopt zijn voor ik zou bevallen, dat zit er denk ik niet meer in nu.. Uiteindelijk heb ik met hem de afspraak gemaakt dat ik er niet meer over zou zeuren zolang ik het niet zie of merk. Ik wil dus niet weten waneer hij naar de coffeeshop gaat, hij doet het maar lekker buiten, of het nu regent of hagelt, I don't care, hier heb je een paraplu. Het is ook niet ideaal zo maar weet niet hoe ik het anders moet oplossen. Hij heeft een tijdje gedaan alsof hij gestopt was omdat ik er dus zo'n probleem van maakte elke dag. Dat was niet leuk toen ik daar achter kwam.
    Ik denk dat het ook goed is om met hem te praten over het belang van de kleine. En dat je niet wilt dat die rook bij de baby in de buurt komt.

11. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Nee! Ervaring met m'n ex...gewoon zware ontwenningsverschijnselen en aan de diazepam om dat te onderdrukken. Nee, ben zo blij dat mijn huidige partner er niks van moet hebben. Zou het niet accepteren, je bent geen 16 jarige lang leve de lol en het wordt vind ik met een kind op komst tijd om je verantwoordelijkheid te pakken en van dat spul af te blijven

Deel Deze Pagina