Lopen hier nog meer lange(re) dames rond op dit forum? Wellicht een idee om tips te delen wat betreft kleding? Ik kan wel wat zomerinspiratie gebruiken in elk geval
Yes ik ben ook vrij lang helaas voor de kleding ben ik momenteel zwanger en pas helemaal nix meer, moet flink improviseren om nog een beetje voor de dag te komen
Vanaf welke lengte? Ik ben 1.80 maar kan best aardig kleding vinden dus ik val denk buiten de categorie?
Hier 1.87 en kleding vinden is hier vaak een ramp. Normale broeken (lengtemaat 32) veel te kort. Lang collecties (lengtemaat 36) veel te lang. lengtemaat 34 kom ik eigenlijk nooit tegen. Mocht ik straks zwanger zijn, zal ik waarschijnlijk veel jurkjes gaan dragen, want een hoogwaterbroek zie ik niet zitten..
Lengtemaat 34 bij Vero Moda volop te krijgen en vallen lekker lang! (hier 1.82, maar hele lange benen). Spijkerbroeken bij Jeans Centre (LTB lengte 36) (Garcia lengte 34 valt lang). Dat zijn sws de standaard opties die goed te krijgen zijn. Verder is shoppen in Duitsland vaak een aanrader, die zijn erg thuis in lm 36. Bij een te lange broek is omslaan nu echt de mode (wat dus ook kan met een net iets te korte broek). In de winter heb ik zelf nooit problemen met de lengte, dan trek ik gewoon hogere schoenen aan zodat een te korte broek er lang genoet uit ziet. Maar laten we het dan even over de jurkjes mode hebben van nu die vanaf de taille uitlopen in een A-lijn. Met mijn lengte ziet het eruit alsof mijn benen vastzitten aan mijn oksels geen gezicht haha! Oh en ik heb bij mijn vorige zwangerschap 2 broeken bij de Hennis gehaald, van die stoffen zwangerschapsbroeken die erg lang vallen. En zelfs een spijkerbroek ergens in de uitverkoop vandaan weten te halen die echt heel lang is maar bij die laatste zou ik na moeten kijken van welk merk deze is. Dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Mamalicious heeft iig lengtemaar 34" bij spijkerbroeken. Niet dat ik er nu nog in pas qua breedte (zwangerschap zit in mn kont helaas) Esprit en mexx hebben vaak lange pijpen aan hun broeken. Miss etam heeft natuurlijk de longwear collectie, maar die broeken sluiten zo hoog op je navel, ik ben meer vd heupbroeken. En als je zwanger wordt dan lijkt het wel alsof ze verwachten dat alle zwangere vrouwen maximaal lengtemaat 32" hebben. Heel irritant Ik heb een linnen broek gekocht en daar de brede onderzoom uitgehaald en opnieuw anders ingemaakt. Issie toch net iets langer.
Hier ook 180. Ik ben ook nog eens slank, dus vind dat veel dingen me wel lijzig maken. Ik koop mn broeken vaak bij de lake-side. Merk Sensation. En de Vero Moda wil ook nog wel eens lukken. Voor de winter vind ik het niet lastig, maar de zomer wel...
Ik ben zelf 1.86. Daarbij heb ik ook nog eens flinke borsten en een aardig achterwerk. Ik zelf koop veel bij Topvintage. Veel retro jurkjes en dan extra lange kousen van Evaly. Maarja, broeken heb ik maar opgegeven. Kennelijk kun je geen kont hebben en dan wel een smalle taille. Nu ik ook nog langzaamaan een buikje begin te krijgen word het helemaal een ramp vrees ik. Ik denk dat ik maar vooral aan de maxi jurken ga deze zomer. (als ik die kan vinden) bij Ladyplus hebben ze wel aardig lange jurken (de maxi jurkjes dan) maar die gaan vanaf maat 42 en zijn best duur. Ik lees eigenlijk vooral over meiden die lang zijn en slank.. dus die zullen aan het bovenstaande dan weer minder hebben. En tja, hoogzwanger.. dat word interessant... Zijn er meer lange dames, zwanger, met curves? Want tips zijn welkom.
Hier 1,87m met lengtemaat 38, jup het zit in de benen! Maar helaas ook in de lengte van armen. Vestjes haal ik vaak bij de didi, zijn lekker lang, incidenteel past H&M ook. Broeken haalde ik altijd bij de miss etam, maar hier in mijn stad hebben ze de lang collectie niet meer helaas. Verder ga ik twee keer per jaar naar pretty tall in apeldoorn (ook een webwinkel) voor goede spijkerbroeken. Positiekleding vond ik echt niet lastig, zelfs ik paste in de broeken (lengte) van de H&M en had een goeie broek van love2wait. In Haarlem zit room42, zijn de grootste positiemodewinkel van Nederland, zeker de moeite waard en je wordt er ook erg goed geholpen
Ik ben 1.88 en woog pre-zwanger 98 kilo (bmi 28). Dikke kont en slanke taille En wel boobies, middenmaatje denk ik, had ze iig graag nog kleiner gehad Ben nu 6maanden bijna en het is idd een uitdaging. Leggings miss etam en bon prix gaan aardig. Maar verder is er geen lang genoege pijp te krijgen in zwangerschap. De jeans van miss etam zijn ook wel aardig, maar ik vind alles te warm dus jeans is geen optie meer. Van de herfst met laarsjes moet lukken en tot die tijd slippers of open schoentjes, en hoog water schijnt hip te zijn... Ik heb echt geen een broek naar mn zin maar heb me er maar bij neergelegd. ik heb de kracht nu niet om er zelf een paar te maken die wel naar mn zin zijn
Dag lange dames, ben ook behoorlijk lang. Ik zal even voor jullie bij mijn zwangerschapsbroeken kijken welke merken ik had. Overigens had ik op het laatst van de zwangerschap alleen leggings en jurkjes aan. Kon een spijkerbroek niet verdragen. Ik vind het wel jammer dat de lange shirts een beetje op hun retour zijn en er nu veel cropped tops in de winkel hangen.