Volgende week vliegen wij naar het land van herkomst van mijn man (Afrika). Nu nemen we enorm veel spullen mee, niet voor ons maar voor de mensen daar. Als ik zie wat ik allemaal klaar heb staan raak ik lichtelijk in paniek, want hoe moet ik alles inpakken? Iemand tips van een handige manier voor inpakken?
Packing cubes! Maar nu misschien een beetje laat. Ik kocht ze gewoon op Ali dus dat ga je niet meer redden... https://www.sunflake.nl/product/packing-cubes-set-zwart/?gclid=EAIaIQobChMIjM7kl_eu2QIVTLHtCh0IDwOoEAQYBSABEgLGXPD_BwE
Als je vooral kleding meeneemt om daar bijvoorbeeld achter te laten zou je ze in een vacuümzak kunnen doen. Dat scheelt enorm veel ruimte.
Zou wel een optie voor onze kleding zijn. We nemen vooral producten mee zoals shampoo, tandpasta, tandenborstels ed. Zijn daar onbetaalbaar.
Kleding oprollen vind ik altijd heel veel ruimte schelen, en spullen die je achterlaat inderdaad in vacuumzakken. Maar flesjes en pakjes wordt natuurlijk lastiger.
Maar je kan natuurlijk wel je eigen kleding in vacuümzakken doen. Dan heb je voor de artikelen die je meeneemt om achter te laten meer ruimte. En op de terugweg zijn die dingen er niet meer, dus past je kleding ook zonder vacuümzak in je koffer. Hou je wel rekening met het maximale gewicht? Ik zou zoveel mogelijk meenemen als handbagage. Informeer wel even welke producten en hoeveelheden als handbagage mee mogen.
Inderdaad een goed idee. Volgens mij kun je vacuumzakken bij de Blokker kopen, ga er vanmiddag direct kijken. We mogen 20kilo pp, dus met gewicht zit wel het wel goed! Handbagage willen we zo min mogelijk meenemen, dit omdat we ook moeten overstappen en geen zin hebben om dan nog met koffers te slepen. We nemen 1 koffer mee met schone kleding voor het geval we niet verder kunnen i.v.m. een zandstorm oid. Al vaker meegemaakt
Zorg je ervoor dat je de shampoo extra dicht taped? Met dat brede (doorzichtige) tape. Zodat de fles niet opengaat in de koffer (ervaring helaas haha). En sowieso zou ik de shampoos enz tussen kleding doen, volgens mij mag ja niet zoveel shampoo meenemen.
Kan je in dat land gebruik maken van een stofzuiger? Dan hebben ze bij de action ideale vacuüm zakken! En anders speciale vacuüm zakken voor op reis die je vacuüm kunt rollen. Daarnaast packing cubes. In de schoenen die je in je koffer meeneemt kan je heel wat tubes tandpasta, sokken, en afhankelijk van de maat, ook flessen shampoo kwijt. Probeer de koffer daarbij ook zo logisch mogelijk in te delen. Zelf reis ik vaak met alleen handbagage maar kan op deze manier standaard 3 paar schoenen kwijt naast mijn winter kleding voor 5 dagen, stap kleding en voetbal benodigdheden. Laatst ter plekke nog 2 winterjassen gekocht, leve de vacuüm bags want anders had het nooit in mijn trolley gepast.
Ik zou juist wel gebruik maken van handbagage (dmv trolley) en daar voornamelijk je kleding etc in doen. Zware spullen in de koffers, dan kan het op de terugweg alleen maar meevallen!
De tip over vacumeren is idd een goede! Vergis je niet, je zit zó aan 20 kilo. Vooral als je vnl spullen mee hebt (ipv kleding). Weeg je koffers op je eigen weegschaal voordat je weggaat. Fijne reis alvast
Alles is gepakt! We mochten zelfs 45 kilo meenemen verdeelt over 2 koffers p.p. Ik heb 1 tas met handbagage, met alleen de nodige dingen voor als we moeten overnachten tijdens de overstap omdat er een zandstorm is in land van bestemming.