Accommodatie Oostenrijk / noord-Italië gezocht?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 1 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83
    Voor gezin met drie kinderen 5-10 jr..
    Vereiste is dat er een zwembad en/ of zwemmeertje is.
    Verder een mooie plek om te wandelen, evt leuke dorpjes, stadjes?
    Mag op camping, park...
    Lees graag jullie tips! Bedankt!
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Isolino
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  3. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83
    Bedankt! Wel een (typische?) grote massale camping alleen hè?
     
  4. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Weet niet wat jij massaal vind? Wij vinden het geen grote camping vergeleken met wat wij ook kennen :) de omgeving is echt fantastische!!
     
  5. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.202
    1.667
    113
    Leiden
    Geen idee of dit ook binnen je plaatje kan passen, maar wij zijn net terug uit Oostenrijk en na een huttentocht van 6 dagen, hebben we nog bijna een week een apartement op een bauernhof (de Klampererhof in Virgen, maar er zijn meerdere soortgelijke accomodaties) gehuurd. Dit was vrij privé, deze mensen verhuurden 2 apartementen en daarnaast nog 2-3 losse kamers. Dus je zult er niet veel andere vakantiegangers of gezinnen treffen. Maar de verhuurders zijn zulke aardige mensen en zo'n heerlijk plekje. Onze kinderen zijn tussen de 4 en 10 en mochten mee helpen om de dieren te voeren en te verzorgen, ze hebben een aantal koeien, kalfjes, een varken, konijnen, cavia's, kippen en een kat. Verder hebben ze een tampoline, klimtoestel met glijbaan, tafeltennis en heerlijke veranda in de tuin voor de gasten. Bij het huis zelf is geen zwembad, maar op 1km afstand ligt het openluchtzwembad van het dorp. De Virgen-vallei is een prachtig wandelgebied, voor onze kinderen hadden we bij de VVV een stempelkaart gehaald, waarmee ze bij iedere hut stempels konden verzamelen. Veel hutten zijn vanuit het dal binnen een uurtje lopen wel te bereiken, dus we hebben heel wat stempels verzameld en de kinderen hebben daarmee een zilveren wandelmedaille verdiend. Wij gaan zeker nog eens terug naar die streek. Wandel je wat langere afstanden, dan kan je ook tot aan de gletsjers komen, dat heeft veel indruk op ze gemaakt.
     
  6. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij zijn deze zomer naar Haus Piesendorf in Piesendorf, Oostenrijk geweest. Het appartement is van Nederlandse eigenaren. Een fantastisch verblijf gehad. Ruim appartement, goede uitvalsbasis voor uitstapjes in de buurt. Er ligt een map in het appartement met héél veel verschillende uitstapjes. Tijdens je verblijf heb je gratis toegang tot het zwembad in het dorp (op 5 min. lopen) en op 5 km zit een mooi zwemmeer waar je ook gratis toegang hebt. Vlakbij ligt Zell am See, leuk stadje. Super mooie omgeving. Met de Salzburgerlandkaart kun je voor een vast bedrag heel veel verschillende uitstapjes maken. Een aanrader vonden wij de Krimml watervallen. Voor ons echt voor herhaling vatbaar.
     
    Youtan en siets vinden dit leuk.
  7. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Camping Mario Village in Noord-Italie.
     
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    In Noord Italië: Camping Continental: ligt vlakbij het Lago Maggiore en direct aan het kleine Lago di Mergozzo. Daarin kun je vanaf het strandje van de camping heerlijk zwemmen. Loopt langzaam af, dus ideaal voor kleinere kinderen. En de temperatuur is heerlijk omdat het zo klein is en dus veel meer opwarmt dan de grote meren. En het is zand en geen kiezels zoals in veel meren. Is overigens van dezelfde organisatie/eigenaar als Isolino dat er vlakbij ligt.

    In Oostenrijk aan een van de meren in Karinthië die ook een heerlijke temperatuur hebben, de een wat warmer dan de ander. Wij zijn dit jaar weer naar de Wörthersee geweest op een hele leuke kleinschalige locatie. Nadeel met jongere kinderen kan zijn dat je vanaf hun privé strandje vanaf een steiger zwemt, meteen in diep water. Eerder toen onze jongste 5 was en nog op zwemles zat, bleek dat niet ideaal. Nu hij ouder is en goed zwemt, was dat prima.

    Wij zijn niet van die wandelaars, dus daar geen specifieke tips. Maar in Oostenrijk valt er volgens mij altijd wel wat te wandelen toch?
     
  9. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.185
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat klinkt leuk! De huttentocht, is dat georganiseerd? Of hebben jullie dat los geboekt?
    Groetjes,
    Angela
     
    siets vindt dit leuk.
  10. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.202
    1.667
    113
    Leiden
    De huttentocht hebben we zelf geregeld, maar in die vallei liggen veel hutten slechts op een paar uur wandelen van elkaar, de paden en routes zijn heel goed aangegeven en alle hutten konden wij heel goed via internet en email bereiken. Ik zou wel aanraden om vooraf te boeken als je met een gezin gaat. Wij waren half juni trouwens nog ruim op tijd en hadden in alle hutten een privékamer, dus geen grote, gedeelde slaapzalen.
    Er is ook een bergtaxi, die namen wij de eerste dag omhoog.
     
  11. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83

    Via welke site dan?
     
  12. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83
    Bedankt voor alle tips! Ik ga het heerlijk nakijken vanavond allemaal..
     
  13. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.185
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook benieuwd!
     
  14. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.202
    1.667
    113
    Leiden
    Wat wij doen is met de kaart van gebied waar we heen willen (papieren wandelkaart met hoogtelijnen of online via de site Alpenvereinaktiv.com) mogelijke routes bekijken, dan via Google of de Alpenvereinaktiv site de eigen website van de hut opzoeken en contact opnemen. In sommige streken is er een online boekingssysteem waar meerdere hutten bij zijn aangesloten. Wat wij vaak doen is 4-5 hutten aanschrijven (wel het beste om in het Duits aan te schrijven, lang leve Google Translate :thumup:) met de vraag welke nachten ze beschikbaar hebben in een bepaalde periode, bijv een week, en afhankelijk van de antwoorden begint dan het puzzelen. Soms lopen we een geplande route toch andersom, of plannen we twee nachten op dezelfde hut, zodat we een rustdagje of een kleine wandeling zonder zware tassen kunnen doen.
    Als je het nog niet eerder hebt gedaan, zou ik beginnen met 2 nachten. Dat is meestal goed te doen, kan je toe met één set kleding aan en één in de tas en het is gewoon wat makkelijk te regelen. Wij gaan nu ook wel langer, maar de vierde dag vinden de kinderen vaak wat pittiger, dan zijn we het even beu ofzo. Dan plannen we vaak een relaxter dagje, gaan hooguit man en oudste nog een top beklimmen en doe ik bijv nog een handwasje en lekker veel spelletjes met de jongsten.
     
  15. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.202
    1.667
    113
    Leiden
    Niet echt een vaste site, zie beknopt stappenplan hierboven ;)
     
  16. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83
    klinkt goed! Ik vind het alleen wel heel fijn dat je vanaf je huisje de tuin direct instapt...
    En dat kan niet als je in een appartement op een verdieping zit...
     
  17. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83
    ik lees dat de mobil homes erg dicht op elkaar staan en tegen toilet gebouw aankijken,...
     
  18. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.436
    483
    83
    We zouden dolgraag met de kinderen naar een gletsjer willen...kan niet overal hé?
     
  19. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    Wij hebben deze zomer eerst een weekje in Kaprun gezeten voordat we naar Karinthië gingen en hebben toen de Grossglockner Hochalpenstrasse gereden. Wij hebben toen vanaf het eindpunt Kaiser-Franz-Josefs-Höhe genoten van het uitzicht op de Grossglockner en de Pasterze gletscher. Maar je moet ook naar de gletscher toe kunnen lopen. Die wandeling wordt helaas wel steeds langer vrees ik :(
    Maar die route is sowieso prachtig om te rijden (niet gratis overigens, kost €37,-). Je kunt hem ook vanuit Karinthië rijden, maar dan moet je wat verder rijden voordat je bij het beginpunt bent.
     
  20. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    Overigens kun je vanuit Kaprun ook met kabelbanen omhoog naar de Kitzsteinhorn. Daar heb je een uitzichtspunt op 3029 meter en kun je op de gletsjer sleeën. Mijn zoon had de tijd van zijn leven, wilde eigenlijk niet meer weg. Weer beneden was het 30 graden en liepen we te puffen.
    Overigens kregen wij van onze accommodatie in Kaprun de Zell am See-Kaprun Sommer Karte waarmee je allerlei kortingen krijgt en geheel gratis met de kabelbanen naar de Kitzsteinhorn mag. Normaal kost dat retourtripje € 47 voor volwassenen en € 23,50 voor kinderen van 6 t/m 15. Familiekaart is volgens mij 2 volwassenen + 1 kind. Maar die kaart krijg je geloof ik niet bij alle accomodaties daar.
     

Deel Deze Pagina