Dat zijn die lienzer dolomieten. in zuid oostenrijk, tegen italie aan. is maar een kleine regio. ik moet zeggen dat de dolomieten inderdaad een absoluut andere sfeer hebben dan de alpen. die ruige rotspartijen. het is ook een hele populaire regio voor de italianen zelf. dat zal de prijs ook opdrijven. wat ook een beetje die sfeer heeft is het vercors massief in frankrijk.
Nog niks gevonden Op zoek naar een enigszins betaalbare huuraccommodatie voor 5 personen van waaruit we heerlijk de bergen in kunnen om te wandelen… zwembad is een vereiste voor de kids… en enigszins betaalbaar als in 1500 euro Max per week
Je zou bv eens kunnen kijken naar Val d'Isere in Frankrijk. Dat staat bekend als wintersportgebied, maar het is best een redelijk sfeervol dorp. En in de zomer zijn de liften gratis voor voetgangers. Dat scheelt enorm in de kosten. Ik denk ook dat die Franse wintersportdorpen in de zomer niet zo heel duur zijn. Wij hebben er 2 jaar geleden met de camper een paar nachtjes gestaan op een camperplek naast een Pumptrack en riviertje. Gratis OV en gratis wandelliften was voor ons echt ideaal. Je kon volgens mij 3 liften nemen om in verschillende stukken te gaan wandelen. In Zwitserland heb je dat systeem bv ook in het Saasdal (wel hoge toeristenbelasting, maar vele malen goedkoper dan lifttickets), Grimentz en in Breil. In Breil kun je bv kijken naar het Pradenz resort. Dat heeft een superleuk zwemmeertje en in het dorpje is ook veel te doen qua activiteiten. Geen idee van de kosten van een huisje of appartement daar. Wij stonden voor 25 frank per nacht op de camperplek.