Win-topic Boeddha

Discussion in 'Over deze site' started by littleladybug, Sep 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik vroeg me af waarom er absoluut niet over religie gesproken/gediscussieerd mag worden, maar dat er vervolgens wel een topic wordt geopend waarin een religieus voorwerp verloot wordt....

Ik vroeg me af waar de grens ligt en of dit niet tegen de regels van het forum in gaat...

Groetjes Susy

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,259
    113
    Female
    Wenen
    Omdat velen dit gewoon als decoratie zien en er niet meteen een religieuze achterliggende gedachte achter zoeken..

Er is trouwens ook een topic over de ramadan geweest die (volgens mij) gewoon open gebleven is. Volgens mij zijn zulke topics okay, als er maar niet diep wordt ingegaan op bijvoorbeeld de koran en wat erin staat, en zolang er geen discussies ontstaan..

Euh, weet het zelf eigenlijk niet zo goed te omschrijven, en weet ook niet precies waar de grens ligt. :)

3. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik begrijp je ts en ben benieuwd wat het antwoord word.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb ook genoeg buddahs in huis staan, maar ik ben echt niet gelovig :) ik vind ze gewoon mooi.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,286
    6,809
    113
    Mensen zien een Boeddha denk ik niet meer als religieus voorwerp

Maar meer als symbool voor liefde of harmonie ( en decoratief)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Omdat boedisme geen geloof is.
    Het is een manier van leven en filosofie over en met moeder natuur.
    Boeda was een wijs man geen god.

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Nou ja, het is een levensovertuiging. Het valt toch echt wel in het rijtje van wereldreligies. Maar omdat er geen goden in het boeddhisme zijn, is het niet echt een godsdienst.
    Het draait ook niet echt om moeder natuur oid (alhoewel respect voor de natuur wel een onderdeel is). Het gaat meer over je verlossen van het lijden in je leven en verlichting bereiken. Maar goed, dat wordt dan weer een religieuze discussie :D

Ben het wel eens dat boeddha's niet meer echt puur alleen een religieus doel hebben. Ik bedoel, je kunt ze zelfs bij de xenos kopen... ;)

8. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,290
    2,987
    113
    De antwoorden zijn eigenlijk al gegeven. Daarbij komt dat wij het winnen van een geboortedag boeddha die beschikbaar is gesteld door een interieur webwinkel totaal iets anders vinden dan het voeren van een discussie op basis van religie.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page