Mijn zwager komt via zijn werk, veel in aanraking met nieuwbouw wijken/woningen. Nu beweert hij dat er laatst (geen idee waar) 500 huizen zijn opgeleverd, zonder kookplaat aansluiting/mogelijkheden?!?! Dus mensen hebben geen gas aansluiting, en de groepen kunnen geen electirsche kookplaat aan. Dit omdat er blijkbaar veel mensen zijn die alleen via de magnatron /oven eten koken?? Nou hou ik absoluut niet van koken, maar hier kan ik me toch werkelijk waar niets bij voorstellen!! Dus vandaar mijn vraag: hoe kook jij??
Ohh dat moet haast wel alleen afhaalmaaltijden/magentronmenu's geweets zijn. Of frituurpan.. En je hebt ook nog een kleine groep mensen die alleen maar rauw willen eten. Zelf kook/bak ik op gasfornuis. Voor sommige gerechten de oven. En als we lui zijn de frituurpan of afhaal (zelden)
Pffff! Ik zou niet weten hoe dat zou moeten hoor, koken met magnetron?! Maar ik kook zelf op gas. Weet wel dat er in huurhuizen niks zit behalve een gasaansluiting meestal. Mensen moeten dan zelf een fornuis kopen....
Op gas! Wij hebben een groot fornuis en een dubbele oven. De oven wordt ook elke dag gebruikt. Magnetron gebruiken we nooit.
Op gas! Bovendien heb ik een slowcooker én een elektrische oven & magnetron. Ik zou nooit gaan voor een huis zonder fornuis-mogelijkheden en al helemaal niet voor een huis met een ondermaatse elektriciteitsnet. Ik heb teveel elektrische (keuken)apparaten om daarvoor te kiezen.
Ik kan het me haast niet voorstellen. In de oven maak ik veel gerechten natuurlijk maar veel dingen kunnen echt alleen op een kookplaat klaargemaakt worden, zoals vlees bakken. Ik kook op gas en dat vind ik zelf ook het allerfijnst. Magnetron heb ik wel maar gebruik ik alleen voor het opwarmen van restjes, ontdooien van brood als ik het te laat uit de diepvries heb gehaald of voor popcorn
Misschien waren het huizen voor een woongroep of aanleunwoningen waarbij mensen niet zelf hoeven te koken? Anders kan ik haast niet geloven dat die woningen uberhaupt door iemand gekocht worden.
Wat raar om geen aansluiting voor gas of elektrisch te hebben in een woning van nu Daar zou ik niet in willen wonen Ik kook op gas en binnenkort ga ik bij mijn vriend wonen en die kookt ook op gas Had liever een inductie kookplaat gehad maar ja, dat is toekomst muziek zullen we maar zeggen Ooh en in de oven trouwens, bakken we ook
Ik kook op keramische kookplaat. Dingen opwarmen doe ik meestal wel in de magnetron omdat dat sneller gaat. En de oven wordt ook soms gebruikt.
Gas en oven. Magnetron gebruik ik om te ontdooien of op te warmen. Zulke huizen kan ik me werkelijk niks bij voorstellen.