Account wehkamp gehackt

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka1

    Darinka1 Bekend lid

    21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Interessant weet je of je dit ook kan gebruiken als je regelmatig wisselt tussen tablet/smartphone/pc?

    Ik gebruik die 3 namelijk door elkaar voor enkele accounts en dan zou het handig zijn als ik dit op de 3 kan installeren.
     
  2. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Hier heb ik een beveiliging van de bank. Als er een groot bedrag uitgegeven wordt op mijn kaart of een aantal keren een kleiner bedrag bij hetzelfde blokkeert de bank de transactie en krijg ik een sms of ik die aankoop/aankopen gedaan heb. Ik moet dan ja of nee terug smssen. Bij ja moet ik een 10-tal minuten wachten en dan de aankoop opnieuw doen en dan laat de bank het door. Bij nee wordt de aankoop tegen gehouden en kan ik hen contacteren of me laten contacteren over hoe verder.

    Het is al een paar keer gebeurd dat ik zelf iets duurs kocht en dan vooral in drukke winkelperiodes dat je dan een sms krijgt. Mijn man klaagt dan gelijk maar wat is nu 10 minuten wachten? Ook al gehad dat iemand anders iets probeerde aan te kopen. Ben toen zelf naar de bank gegaan en moest mijn kaart laten blokkeren. Maar aangezien ik wel zelf met identiteitsbewijs in de bank stond hebben ze me nog een cash bedrag laten afhalen zodat ik geld had tot de nieuwe kaart zou komen.
     
  3. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Jazeker, ik heb het op mijn vaste computer, chromebook en iPhone geïnstalleerd. Werkt er allemaal perfect op. Zoekt dus ook automatisch het juiste wachtwoord bij de juiste website. Als hij een website nog niet kent dan vraagt het automatisch of je die op wilt slaan :)
     
    Darinka1 vindt dit leuk.
  4. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Dit valt onder identiteitsfraude en dat kan idd niet online
     
  5. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Dit zijn hacks met vaak oude gestolen wachtwoorden en mailadressen die op internet circuleren.

    Als je wil weten of je daar in voorkomt, check het dan via www.haveibeenpwned.com

    Als je daarbij staat en je gebruikt op dingen als Wehkamp, Otto en bol.com met dat mailadres hetzelfde wachtwoord, wijzig het dan, of wijzig het mailadres.

    Dingen als Lastpass zijn handig, tenzij je regelmatig verschillende computers gebruikt die niet van jou zijn (werk, school etc). Dan is het een gedoe om steeds je wachtwoorden te moeten opzoeken en overtypen. Gebruik altijd 2 factor authenticatie met dingen als Lastpass, nooit alleen een masterwachtwoord. Als die gejat wordt ben je anders driedubbel de pineut (al je wachtwoorden voor alles zijn dan in een klap gehackt).
     
  7. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Dat is toch juist extra onveilig, want wat nou als je account bij lastpass gehackt wordt?
     

Deel Deze Pagina