Wij hebben sinds 3.3j een vogue carry 3, deze accu is nu al voor de 3e keer stuk, telkens na een jaar ongeveer. De vorige 2x viel het ongeveer nog binnen garantie (2e x net iets erbuiten maar waren coulant). Ik heb beide keren een "nieuwe" gekregen, dit waren volgens mij gereviseerde want wat krassen erop (verkoper had smoesje dat dat door vervoeren kwam). Maar goed nu weer kapot, lampjes branden maar laadt niet meer op, vorige x ook zelfde probleem. Accu ligt binnen vanaf <10C. Kan ik hier iets mee of moet ik zelf een nieuwe kopen? Edit: oeps dubbel fiets in de titel
Wanneer laadt je de accu op? Een accu mag je nooit verder dan 30-40% tot max 70% bij lithium ontladen. Rijdt je hem volledig leeg gaat de levensduur van een accu heel snel achteruit en is het echt eigen schuld. Ook het lang aan de lader laten liggen bijvoorbeeld snachts is heel slecht voor een accu. Was de accu hiervoor al steeds sneller leeg? een ander probleem kan de oplader zijn. Is die kapot gaat de accu ook kapot.
Ik laad m op als ie ongeveer op 20%-40% staat, nooit leeg of heel soms nog paar%. Hij ligt dan wel een hele nacht aan de oplader inderdaad. Maar ja daar zou ie niet stuk van moeten gaan toch hooguit dat ie sneller leeg gaat (dat gebeurde al heel snel overigens). Vind het wel heel bijzonder dat dit 3x gebeurt bij een zgn nieuwe accu, ik doe er toch niets raars mee.
Ik zou je vraag eens stellen op Facebook bij de bakfiets ervaring pagina. Wellicht herkennen mensen het.
als je oplader niet goed is kan het hele nacht laden echt de oorzaak zijn. Normaal gezien hoort de oplader af te schakelen. Als dit niet meer gebeurt gaat de accu er ook aan. Theoretisch zou je zeggen: drie accu’s dus drie keer is er hetzelfde niet goed gegaan.
Gezien je type klacht en de herhaling, je lader heeft een probleem. Normaliter heb je een lader die vanaf een bepaalde capaciteit of afschakelt of druppellaadt. Heel de nacht dat ding in huis moeten laten opladen is niet de bedoeling, ook omwille van jullie veiligheid (brandgevaar). Zo'n situatie helaas al dichtbij gehad op de camping, wees alsjeblieft voorzichtig.
Hm mijn man heeft m uit elkaar gehaald en we denken toch dat regen het probleem is, ik herinner me nu dat de fietsenwinkel dat de vorige keer ook had gezegd dat de accu er bij kou en vocht uit moet en binnen liggen. Dat hebben we toen bij deze 3e consequent gedaan, bij kouder dan 10 graden naar binnen. Maar met die regen van afgelopen..maanden.. is dat ding gewoon alles behalve waterdicht en overdag staat ie wel vaak langere tijd blootgesteld aan regen. Ik lees online ook dat ze eigenlijk maar spatwaterdicht zijn..maar ja hé gaat toch niet altijd met zo'n loeizwaar ding sjouwen??! We gaan maar voor een nieuwe nu en zelf de randen dichtkitten haha. Maar hoe doen jullie dat dan? Je kunt m toch niet altijd droog stallen..?
Als de accu niet waterdicht is kan je er toch ook niet mee fietsen als het regent? Hier staat mijn elektrische fiets overdag vaak buiten regen of geen regen.
Ik neem hem toch echt altijd mee, onhandig..ja dat wel. Thuis sws altijd eruit en binnen leggen, warm/koud/droog/nat weer...altijd. Maar doet het al 3 jaar prima. Lijkt me enorm vervelend als hij steeds kapot gaat..hopenlijk gaat dat straks beter.
Welk merk heb jij? Ik heb even wat rond gebeld en blijkbaar hoort men het wel vaker bij de accu van de vogue carry, merk accu is apollo geloof ik. Maar te idioot toch, vind dat echt bizar dat je die niet gewoon in de regen kunt laten staan. Ze zeiden nu tegen mij dat veel mensen er dan plastic zak oid omheen doen..pff. zie ik trouwens nooit om me heen bij bakfietsen.