Zou mijn zoontje geweigerd worden in de Bioscoop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hai Ladies,

Ik wil graag met mijn zoontje naar de Hobbit vanmiddag in de bioscoop. Hij heeft de andere delen al gezien en is helemaal verslaafd aan die serie.

Nu zag ik net alleen dat de advies leeftijd 12 is en hij is zelf pas 7.

Zouden ze hem dan niet toelaten? Zou het zo jammer vinden want de andere delen heeft hij op de TV gezien maar het lijkt mij zo gaaf om met hem in de bios dit laatste deel te kijken, is toch nog mooier dan op de TV thuis.

Probeerde de bios net al te bellen maar die nemen de telefoon niet op helaas :(

2. Moli

Moli Niet meer actief

ik denk wel dat hij gewoon mee mag, het is een advies meer niet.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Ik wilde altijd naar 16+ films en ik moest mij altijd legitimeren. Je kan het proberen maar houd er rekening mee dat het niet zou kunnen.

Edit: 12 plus en 16 plus is wel een verschil en hij gaat met zijn moeder. Ik wilde altijd met vriendinnen die ook geen 16 waren. Is natuurlijk wel ff wat anders ;)

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier mag het niet..

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik verwacht dat het geen problemen oplevert als jij mee gaat. In zijn eentje zal niet lukken, maar als gezin wel. De disney films hebben ook als advies 6. Daar kwam ik vorig jaar probleemloos binnen met mijn 4-jarige.

6. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Het is een kijkwijzer, een advies. Geen verplichting zoals een leeftijdsgrens wat betreft alcohol. Al heb ik wel eens gehoord dat ze bij de bios best moeilijk kunnen doen, anders even bellen om te informeren?

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier mag t niet. En vind t ook best wel een heftige film voor in de bios moet ik toegeven :eek:

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee in zijn eentje gaat hij sowieso niet hihi

Ik ga zelf met hem mee dus er is een volwassene bij hem.

Hopelijk neemt de bioscoop nog gewoon de telefoon op want het zit niet naast de deur dus zou jammer zijn als we voor niets zouden gaan reizen.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Helaas, heb net de bioscoop gesproken en hij mag niet :(

Nu maar even een andere bioscoop bellen.

Zijn ze bij Rotterdam Pathe de Kuip streng?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben bang dat hij wel geweigerd wordt. Van de bios hier begrepen dat ze bij 6+ films niet moeilijk doen, maar die van 12+ en 16+ wel. En hij is ook geen 11...dan was het misschien nog een ander verhaal geweest maar pas 7. Ik zou het er niet op gokken.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ow zie net dat je ze gesproken hebt...ben spuit 11

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Haha geeft niets ;)

Ze mogen bij deze bioscoop vanaf 10 onder begeleiding dit soort films bekijken.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Binnenkort op dvd kopen dan maar? Of es online kijken, al vrees ik dat je dan vooral Engelstalige dingen gaat tegenkomen.

Het leeftijdsverschil lijkt mij gewoon te groot. Als hij nu 9 of 10 was geweest, had er bijna niemand iets van gezegd waarschijnlijk.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ow maar kopen doen we sowieso als het straks uit is op DVD, de andere delen heeft hij ook al op DVD. En hij kijkt ze ook gewoon in het engels, hij leest de ondertiteling.

Hij wilde hem alleen juist zo graag eens in de Bioscoop zien, snap ik ook wel want dat is een groot beeld, hard geluid, 3D dus nog spannender.

15. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Toevallig afgelopen week naar de hobbit geweest. Er zat een jongetje in de zaal en die was echt absoluut geen 10 of 11. Ik denk zelfs dat hij eerder een jaar of 5/6 was. Of hij zag er heel jong uit voor een 12 jarige natuurlijk ;)

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    en bij de pathe staat dit:

12 jaar film classificatie
    Kinderen, onder begeleiding van een volwassene, worden toegelaten bij films gekeurd voor 12 jaar en ouder. Kijkwijzer waarschuwt voor mogelijke schadelijke beelden in films met de leeftijdskeuring 12 jaar voor kinderen onder deze leeftijd. De verantwoordelijkheid en de keuze om de film toch te bezoeken, na het advies van Kijkwijzer, ligt bij de volwassene. Bij kinderen, zonder volwassen begeleider, wordt er bij twijfel naar de leeftijd geïnformeerd. Indien blijkt dat iemand jonger is dan 12 wordt er geen toegang verleend voor een film die gekeurd is voor 12 jaar en ouder.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zal de plaatselijke bioscoop eens vragen ;)

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ow dan lees ik het toch goed, dan mag hij dus wel bij de Pathe?

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja :D
    Alleen als er een leeftijd indicatie van 16 jaar is moeten ze zoch eraan houden ivm de wet, anders niet

Deel Deze Pagina