lotgenoten pesa/tese icsi behandeling....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sunshine1, Jul 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    #1 Sunshine1, Jul 31, 2015
    Last edited: Jul 31, 2015
    Bij mij staat het nog niet onomstotelijk vast dat wij deze behandeling gaan krijgen... dit was advies van streekziekenhuis. Voor deze behandeling zijn wij direct doorverwezen naar Radboud.

Nu mijn vraag.... wij hebben al 2 maal zaad moeten inleveren. 1e keer werden er weinig spermacellen gevonden. 2e keer werden er 0,0 spermacellen gevonden. Waarom denken ze aan een pesa/tese behandeling als er wel al spermacellen zijn gevonden?

Hoe ervaren jullie deze behandeling? Valt het mee? Valt het tegen?

2. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    niemand... :(:(

3. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Jawel hoor. Ik ben inmiddels zwanger. In feb 2014 heeft mijn partner PESA gehad in het AMC. Nu zwanger van 5de terugplaatsing (tweede poging). Drie miskramen gehad.
    Wat zou je graag willen weten?

4. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    Er komen zoveel vragen naar boven maar ik moet nog tot september wachten pas dan hebben wij gesprek welke behandeling wij krijgen. Zij denken een pesa/tese icsi.
    Hoe waren de zaadonderzoeken bij jou man vooraf? Wij hebben er 2 gedaan en eerste was weinig spermacellen maar tweede was 0,0 spermacellen.

Vanaf het moment van naar het ziekenhuis gaan en start behandeling hoe lang duurt dat? Moet ik denken in half jaar? jaar?

Begrijp ik het goed wanneer er een miskraam optreed is dit niet geld als poging voor verzekering?

Wat top dat je zwager bent! GEFELICITEERD!

5. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hier ook een succesverhaal mijn dochter is 8 maanden nu!ik was zwanger geworden van een cryo......mijn partner had helemaal geen levend zaad dus zat er maar een ding op!pesa....gelukkig vonden ze daar zaadcellen en hebben we icsi gedaan...succes en als je wat wil vragen stuur maar een privebericht!

6. Aloly

Aloly Actief lid

Jan 7, 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    O dan stort je wereld ff in :(

Bij ons is dat een optie ook idd, alleen gaan ze eerst nog een 24 uurs test doen.
    Dus ook slecht zaad, 1e keer bijna geen (en wat er was was wel te zien maar niet te tellen/meten) maar er was in ieder geval iets. De tweede keer iets beter, wel super weinig en van dat kleine beetje maar een enkele procent bewegend (en nog traag ook). Dus ons ziekenhuis (incl. ivf-centrum) dacht dat pesa of mogelijk tese de enige optie zal zijn. Behalve als ze een oorzaak kunnen vinden bij ml of als dat beetje zaad wat er is 24 uur blijft leven. Dus daar hangt nu alles van af.

Voor jullie is het denk ik in ieder geval hoopvol dat er een keer zaad is gevonden ook, dan kan het zijn dat je met pesa of tese er meer vindt! Hoewel het natuurlijk niet altijd goed afloopt, dat is ook de realiteit maar er zijn ook genoeg succesverhalen en dat lezen we hier ook:)

Sterkte met alles wat op je af komt!!

7. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    Klopt inderdaad. Is het enige lichtpuntje dat er wel zaad is gevonden maar toch... Ben zo benieuwd wat Radboud voor ons kan betekenen!
    Voor jou ook succes.

Share This Page