Accupunctuur en zwanger worden ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stientje, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Heel veel succes Yake ! Zl we met onze naaldenervaringen ook een topicje volkletsen ?

2. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Hallo
    Mijn man is ook acupuncturist, ik zal even inhaken op jullie verhaal.
    Vindt het altijd erg leuk om die verhalen te lezen!
    Bij iedereen is het verschillend waar de naaldjes komen.. Iedereen is anders en iedereen heeft weer een andere behoeftw aan waar de naaldjes komen te zitten.
    Mijn ervaringen met de acupunctuur is erg positief. Natuurlijk helpt het, de chinezen doen dit al meer dan 2000 jaar!
    Maar voor de één is de uitwerking anders dan de andere.
    Als je zwanger wilt worden is dit een zeer goede basis om eerst je hormonale huishouding/ energiepeil / stress in balans te krijgen! Dus dames, baat het niet, schaadt het niet.
    Ik raad het iedereen aan!
    Groetjes

3. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Die idee had ik ook ! Mst het niet goed zijn of niet helpen dan bestond het al niet zo lang ! Dus we gaan in ieder geval nog even blijven proberen !

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, ik heb geluk; het chinese centrum in Leiden doet idd ook vruchtbaarheidsbehandelingen en geeft ook behandelingen tegen overgewicht. Morgenochtend ga ik bellen. Ze schijnen op zaterdagochtend ook spreekuur te hebben, dat komt mooi uit voor mijn werk.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Yake,

Dat klinkt prima! Ik zou willen dat ze het bij ons ook op zaterdag zouden doen, maar helaas... Aan de andere kant ben ik wel heel erg ying yang als ik weer terug op mijn werk kom...

Groetjes,
    Josien

6. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ben benieuwd hoe het zal meevallen Yake ... Lekker rustig word je in ieder geval :D

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hey meiden,

ik lees dat jullie goede ervaringen hebben met het acupunctuur gebeuren...
    het is mij ook aangeraden weten jullie ook hoe ik aan een goede accupuncturist kom?

Groetjes Nannie

8. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hoi Nannie,

Ik ben ook aan het rondkijken ik heb van een kennis de volgende website gekregen: www.geboortecentrum.nl ergens op die site moet je doorlinken en daar staan diverse behandelaars.

groetjes Nicole

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Aanstaande zaterdagochtend intake, spannend!

10. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Fijn Yake da's nt lang meer ! Ben benieuwd hoe jij het ervaart ! Good luck !

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ha!

Vanmorgen geweest. Eerst intake. Mijn bloeddruk en hart goed. Van mijn tong (?) was de Chinese dokter niet echt gecharmeerd. Volgens haar wil het bloed niet goed circuleren.... Ze vond het gebied rond de baarmoeder koud aanvoelen. Daarop stelde ze acapunctuur voor in combinatie met Tuina-massage en een kruidenbehandeling. Ik weet niet waarom, maar ik heb er wel vertrouwen in. Met nadruk zei ze dat ze me ging behandelen als ondersteuning van de reguliere behandeling. Dinsdag moet ik terug.
    Nou, ik ga weer naar de keuken; de kruiden staan te pruttelen op het vuur. Ik voel me net een toverheks :)

Groetjes!

12. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Als je een koude baarmoeder hebt Yake, hebben ze dan ook nt gezegd dat een warm pittenzak kan helpen ? Vriendin van me zei dat dat ook een oplossing kan zijn. Bij mij spraken ze ook van een kruidenbehandeling maar mt nog 2 weken w88 er die binnen komen.
    Sterk ruiken ze hé die kruiden van jou ... ruik ze tot hier... zou ik van die geur al nt geholpen worden ;) Zeker en vast al fijn dat je er een goed gevoel over hebt, dat had ik ook !

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Sterk ruiken? Het ruikt ronduit goor! Ik ga bijna over mijn nek van die geur! Hahaha. Het doet me denken aan het cubaanse goedje wat mijn schoonmoeder voor me had gemaakt afgelopen jaar. Dat zag er nog smeriger uit. Ik had het wel mee naar huis genomen. Het lag weken onaangeraakt in de koeling en ik heb het uiteindelijk weggegooid. Het was Miel de Guira (Guirahoning). Nooit durven zeggen tegen mijn schoonmoeder dat ik het niet in had genomen :oops:

Ze heeft niets gezegd over een pittenzak, maar ik dacht zelf wel aan zoiets. Ik ga in ieder geval deze week een kruikje halen.

Fijn voor je dat je er ook een goed gevoel over hebt. Jammer dat je nog moet wachten op de kruiden. Kan je ze niet ergens anders krijgen?

14. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Bedankt ... hihi... kijk al erg naar uit naar mijn kruiden... als 't dezelfde zijn BEUUUUUUUU ! Ik vind het nt zo erg nog even te wachten.. ben k' ondertussen al beetje gewend !
    En wie weet zijn het niet de smerigste drankjes die het beste helpen ! Je hoort nog of dat van mij even smerig is ! Ik mag volg vrijdag weer !

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Stientje, echt, dit drankje wens je nog niet eens je ergste vijand toe.... Walgelijk. Nooit zo iets goors naar binnen gekregen. Vanmiddag heb ik het voor het eerst ingenomen. Het was een hoge beker vol. Ik heb er een half uur over gedaan. Nog wel met honing ook. Na twee uur had ik nog die weerzinwekkende smaak in mijn mond terwijl ik gelijk er achteraan een paar kauwgompjes had genomen en een groot glas chocolademelk. Ik mag lijden dat ik snel zwanger raak of dat ik dit maar een week of zo moet innemen. Ongetwijfeld niet. Ik heb er een hard hoofd in. Ik zat bijna te janken. Klinkt misschien allemaal erg overdreven maar het is zo. Ik ben nooit moeilijk, pillen neem ik zonder problemen in, maar dit.... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die kruiden van jou niet dezelfde zijn.

Liefs,

Jacq, die zich nu psychisch aan het voorbereiden is op de tweede beker over een uur of twee :cry: :cry: :cry:

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Wat ben ik blij te horen dat ik niet zo'n drankje hoef te slikken.... Pfff, daar zou ik echt een slechte in zijn... Ik hoop dat jullie je een beetje redden! Doe het rustig aan... het is uiteindelijk allemaal bedoeld om je te ontspannen en je lichaam rijp te maken voor een klein wondertje... Dat ons dat maar snel gegund mag zijn!

Groetjes Josien, die inmiddels met behulp van de naaldjes 2,5 kilo kwijt is.

17. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Hé jakkes nou ik hoop als ik dan toch over de pot mt gaan hangen dat het nt van zo'n VRESELIJK drankje is maar van wat anders... Ik zal je straks moreel gaan steunen hoor Yake...ga binnen een halfuurtje samen met jou een ultrasmerig gezicht trekken. Helpt het nt als je 't bv oplost in fruitsap ; mag Xanthe met haar druppeltjes ook doen en zo vindt ze het nog lekker ook !
    En JOsien goed hoor ! GA zo door ! Dan ben je op 2 weken zo misschien al rond de 4 kg kwijt ! Ik zal vr je duimen.
    Ik ben ondertss in afwachting van nieuws, heb gister dansauditie gedaan... ze waren heel tevreden... nu nog de dansjuf van daar overtuigen... hoop zo dat het goed uitdraait ! Dan zou al één van mijn mooiste dromen waarheid worden.
    Grtjs van een ondertussen al smerige bekkentrekkende stien ;)

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, dames, daar ben ik weer, nog schuimbekkend van het drankje dat ik zojuist weer heb genomen. Nu met suiker in plaats van honing. Dat is iets beter. Morgen gooi ik er dubbeldrank door heen, of rum, da's nog beter, hahaha.

Stientje, ik hoop dat je goed nieuws krijgt van je auditie. Ik zal voor je duimen! Wat voor auditie was het precies?

Josien, ik ben jaloers op je, ik vraag dinsdag of ze er een extra naaldje in willen prikken om ook af te vallen :). Is wel nodig, sinds ik Clomid kreeg heb ik het lijnen een beetje laten varen :oops: terwijl ik net zoveel was afgevallen! Schande. Weet je wat, ik gooi gewoon wat van die kruiden door mijn eten, dan eet ik het niet meer :) Ach, de trouwdatum van mijn zusje staat nu vast. Ik heb nog 3 maanden om mezelf in een mooie galajurk te hijsen. Dat gaat wel lukken. Ik wil er 10 kg vanaf.

Zullen we aan de moderators vragen of dit topic naar 'vruchtbaarheidsbehandelingen' mag? Wat vinden jullie?

Groetjes van Jacq

P.S. Het kan natuurlijk zijn dat het de 2e keer iets minder erg was omdat Stientje meehielp met bekken trekken :)

19. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    :) Yake als je er rum doorheen gooit, verwacht je dat ik dan dezelfde bekken ga trekken als jou ? ;) You don't wanna know !
    Mt wel zeggen toen ik net ah eten was ik ineens zo'n rare trekken om m'n bekkie kreeg, heb vast een deel van jouw absorbatieprocedure meegekregen hihi.
    Ivm de dansauditie Yake, ik wil graag gaan streetdance geven aan kleuters van 4 en 5 jaar. Heb vorige maand al auditie gedaan ivm dans aanleren, nu had ik een volledige dansles leiden. De bestuurder was enthousiast, heeft het allemaal opgenomen op video en de dansjuf gaat nu nog even kijken of dit wel goed genoeg was. Ik wacht nu op een foontje ... is dit positief dan mag ik elke week een uurtje gaan dansles geven en komt een hele grote levensdroom vr mij uit. Fingers crossed dus...
    Kunnen het es vragen of het kan verhuizen naar dat topic ja maar weet nt of ik er dan bij hoor want heb eigenlijk al 2 kindjes ... maar ach dan kom ik jullie af en toe daar wel even aanmoedigen hoor en brabbel daar 't een en 't ander vol :)
    In ieder geval Yake heel veel succes vr jou ook met afvallen. Je zult er vast prachtig uitzien dan maar raad je aan dat drankje dan nt te drinken vr de foto ;)

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het prima hoor dames... ik verhuis mee als dat gaat gebeuren!

Stientje, ik hoop dat het verlossende telefoontje snel komt. Klinkt als een heerlijke bezigheid... het lesgeven aan de kleuters!

Yake, je moet het maar eens vragen dan van dat naaldje ja. Ik merk dat het mij heel erg helpt. Eerst was ik er een beetje sceptisch over, maar ik merk echt dat ik veel minder trek heb. Dat naaldje zit trouwens continu op mijn oor geprikt. Het wordt om de twee weken opnieuw aangeprikt. Ik heb op dit moment zes naaldjes in mijn oor. Een aantal voor het afvallen en een aantal voor de vruchtbaarheid. Het zijn hele minikleine naaldjes met daaroverheen een pleistertje, zodat het die twee weken op zijn plaats kan blijven.

Daarnaast krijg ik nog een reguliere behandeling (iedere twee weken dus). Dan wordt ik aangeprikt op mijn voeten, onderbenen, knieën en polsen. De bedoeling is om ongeveer een pond per week af te vallen en daar ga ik net iets overheen, dus het lijkt voorspoedig te lopen. Als je te veel afvalt komt het er later veel te snel weer bij aan, dus dat is niet de bedoeling. Rust is het motto!

Deel Deze Pagina