Nou weet ik dat bij veel mensen alles op de grote hoop gaat, dat is bij ons niet anders. Maar als jullie een beetje omrekenen. Komen jullie qua kleren rond met het geld van de kinderbijslag of gaan jullie er vet overheen? Bij ons redden we het wel, schoenen en groeispurten dan niet meegerekend.
De kinderbijslag zie ik hier als een leuk extraatje. Zaken als kleding en sparen voor de kleine gaat hier van ons vaste inkomen en dat redden we prima. En meestal vlak voordat het komt denk ik: Ojaa heerlijk, weer bijna kinderbijslag.
Dat was de vraag niet Zoals ik al zei weet ik dat het bij veel mensen van de grote hoop gaat maar als je omrekend kom je dan uit met de kinderbijslag of zit je er vet overheen.
Ik weet eigenlijk zeker dat we er overheen gaan. Vind het erg leuk om te shoppen voor mn zoon (maar hoeveel weet ik niet en ga ik ook niet berekenen...denk niet dat ik er vrolijk van wordt...)
Over het algemeen omgerekend kom ik er mee uit.. Soms niet, maar dan ben ik gewoon weer koopziek. Haha
Ja de kinderbijslag is bij ons echt, kleding aanvul geld, wat moet papa en mama nog hebben geld, wegens de schuldsanering kunnen we 9 van de 10 keer wat extra's wel vergeten, terwijl wij nooit extra's vragen voor het 1 of anders. Dus bij ons multifunctioneel, maar moet wel bij zeggen, domi's spullen gaan voor alles, eerst zij, wat er over blijft gaan we kijken voor ons. Dus ik zou niet weten of wij er genoeg aan hebben
Ja hoor, ruimschoots.. Met 1 KBS kunnen mijn kids toch echt wel 5/6 maanden vooruit qua kleding en schoenen.
Ja hoor, makkelijk.. Maar goed, we kopen meestal kleertjes bij de Zeeman.. Lenn is een echt buitenkind en verslijt aardig wat broeken en shirts als hij veel buiten is geweest (dan kruipt hij ineens wel), dus vind het zonde om dure kleding te halen..
Het kinderbijslag gaat meteen naar de spaarrekening van mijn dochtertjes. Maar als we het zouden gebruiken voor kleding ed dan hadden we dat bedrag maal 10x moeten hebben, hihi.. Hier gaat echt veel geld uit naar kleding.. (koopverslaafd)
Maar rosa je koopt toch kleren? De vraag was of dat overeen komt met het bedrag van de kinderbijslag niet waar het heen gaat.
Hoi Als het zou moeten dan zou ik het qua kleding en schoenen wel redden. Maar dan zou je geen merk kleding moeten kopen.
Hier zitten wij er ruim onder. Tuurlijk heeft hij wat extra's nodig als het versleten is oid, maar Joey is nu ruim 3 en zit nu al heel lang in dezelfde maat. Dat scheelt een hoop hoor!
Ik kan alleen kleding kopen voor de kids als de KBS komt, dus ja... ik moet het er wel mee redden. Heel soms kan ik tussendoor eens wat kopen voor de boys.
hier kunnen we niet altijd rondkomen met de kinderbijslag. Beide kinderen hebben ernstige platvoeten, Stef heeft zooltjes die alleen in sommige schoenen kunnen en laten die schoenen meestal rond de 120,- liggen. Tijs heeft nog geen steunzooltjes maar, door zijn slechte stand van zijn voeten moet hij ook ene bepaald merk (duur) schoenen hebben. Verder koop ik wat duurdere kleren, dat is mijn eigen keus hoor!
wij gaan er nu VET overheen Maar hebben wij echt alle twee een koopziekte voor kleertjes en schoenen........hihihihi Ook koop ik graag merkkleding en dat is wel een stuk duurder. Voor het kinderdagverblijf krijgt ze goedkope kleertjes aan omdat ze dan nog wel eens met een gat in d'r broek thuis komt. Van de week haar broek wel gemaakt met leuke plaatjes erop, het is zo'n fijne broek voor haar. Gelukkig voor ons krijgen we nu weer een meid en zullen we in de toekomst wel minder geld uitgeven.................hoop ik (denk het eigenlijk toch niet) hihihihihi
ik zie kinderbijslag als extra. iets wat je niet hoeft te krijgen maar toch krijgt. ik zie het dus niet als geld speciaal voor kleding en ik heb dus ook geen idee of ik ermee uit kom. de oudste 2 krijgen kleedgeld van de kinderbijslag. maar de rest kan best opgaan aan een rekening.of zoals nu wordt het bijgelegd bij de studiekosten van de oudste volgend jaar. ik koop gewoon kleding als ik die nodig heb voor de jongste en ook wel voor de andere 2. dingen die ze zelf niet hoeven te verzorgen zoals ondergoed sokken en een paar extra schoenen of sportkleding. geen idee hoeveel dat op 3 maanden basis is. maar ik ben niet iemand die bakken geld uitgeeft aan 1 kledingstuk.het moeten wel een beetje acceptabele bedragen zijn. maar ik hou geen lijstje bij van hoeveel ik nog te besteden heb van de kinderbijslag. als ik moet gokken dan denk ik dat ik er wel overheen ga.voor kleine kinderen is het vaak nog wel te doen om rond te komen, maar met pubers wordt het een stuk lastiger. niet eens zozeer omdat ze een dure smaak hebben, maar kleding wordt gewoon ook duurder als je groter wordt.
Ik kom makkelijk rond met de kbs.. (iig op deze leeftijd wel). Ik geef echt geen 400 euro per 3 maanden uit aan kleding, volgens mij nog niet eens in een jaar.
Qua kleding en schoenen. Elke 3 maanden kopen we 2 paar schoentjes per kindje, dus tussen de 60 en 100 euro per kind. Qua kleding koop ik veel 2e hands, voor normaal en wat dingen bij de H&M. Ik denk ook zo'n 150 euro per kind per 3 maanden. In totaal dus max zo'n 250 euro per kind per 3 maanden. De voeding kost ons bijna niks, ze eten gewoon met de pot mee. De luiers 1 pak per week, soms 1,5 pak. Dat is dus 12 weken, 120 - 150 euro (buiten de aanbiedingen om). De oudste is zindelijk.