Aceton

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Avastar, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoi Dames,

Toch ook even jullie mening vragen, maak me namelijk weer eens zorgen ergens om.
    Zucht, jullie zullen het niet zeggen maar het gaat echt een stuk beter met mijn angststoornis sinds ik weer hulp heb gezocht maar dit is toch weer even een stress momentje en ik hop dat jullie me kunnen helpen

Geheel in de veronderstelling dat ik nagellakremover zonder aceton had, heb ik zondag én vandaag voor mijn teen-en vingernagels deze remover gebruikt. Nu blijkt dus dat het wel gewoon aceton is.
    Ik heb in totaal zo'n 5 minuutjes per keer in de lucht gehangen ( wel gewoon binnen dus niet geventileerd) Nu maak ik mij toch wel een beetje zorgen, aangezien ik niet wist dat ik aceton gebruikte heb ik niet heel voorzichtig gedaan met inademen. ( vandaag gebeurde het zelfs dat ik wat nagellak knoeide op mijn t-shirt en dit was erdoorheen getrokken op mijn huid zag ik later, dit heb ik dus ook van mijn huid weggehaald met aceton en daarna schoongemaakt met water en zeep)

Tijdens deze zwangerschap heb ik in totaal 2-3 keer, dus zo af en toe, ook deze remover, dus aceton gebruikt.

Hoeveel kwaad kan dit en hoeveel zorgen moet ik mij maken?

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Ik denk zelf dat het niet zoveel kwaad kan het was maar een enkele keer een paar minuutjes

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Nagellakremover zonder aceton bevat ook vluchtige stoffen hoor, lijkt me sowieso niet veel gezonder. Gaat er meer om of je het gebruikt zoals het hoort.
    Voor gellaknagels weken mensen echt in de acton, en ook al is dat vaak met wraps je krijgt dan ook stoffen binnen. Ik doe dat zelf niet omdat ik dat het te veel vind, 15 minuten aceton op huid, en de lucht erbij, maar af en toe je nagellak wisselen lijkt me echt geen probleem.
    Daarnaast neem ik aan dat je niet met je neus boven de remover hebt gehangen en lekker bent gaan snuiven?;)
    Overal om ons heen is gif, zelfs water, als je er teveel van neemt ga je daar ook dood aan. Hoeveelheid is dus essentieel en wat jij nu schrijft lijkt me absoluut niet gevaarlijk voor jou of de beeb:)

4. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Kan echt geen kwaad!

5. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Het gaat uiteraard om kleine hoeveelheden, beetje op een wattenschijfje, nagels schoonmaken en klaar. Nog niet eens 5 minuten maar het punt dat ik er ineens bij stil stond was dat er dus door mijn t shirt heen een druppel nagellak op mn zwangere buik was gekomen die ik ook met aceton heb verwijderd, daarna meteen met water en zeep.
    Maar goed, op dat soort momenten kan ik de dingen niet zo goed meer relativeren en raak ik in de stress, dan heb ik jullie altijd even nodig...

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    En daar zijn wij ook voor!

De hoeveelheid aceton waar je mee hebt gewerkt, is zo minimaal dat je er echt niets aan over houdt. Zeker niet omdat het maar een hele korte tijd was.
    Bovendien heb je na het poetsen van je buik meteen met water en zeep gewassen, de aceton heeft dan niet tot nauwelijks kans gehad om opgenomen te worden.

Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken.

Deel Deze Pagina