Op je buik slapen gevaarlijk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Miertje84, Aug 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

Nov 6, 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    He meiden,

Ik ben 17 weken zwanger en echt een buikslaper. Nu gaat dat nog redelijk. (1 been wel opgetrokken, dus ook beetje op m'n zij liggen)

Nu hoorde ik dat op je buik slapen gevaarlijk is voor je kindje?

Hoe doen jullie dat?

2. Nova1984

Nova1984 Actief lid

Jul 31, 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook een buikslaper en heb deze vraag daarom vorige week nog aan de verloskundige gesteld. Ze zei dat het niet erg was,kan echt geen kwaad. Alleen op een gegeven moment zal het gewoon voor jezelf niet lekker meer liggen.

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Volgens mij kan het geen kwaad, alleen je baby zal er straks niet meer zo blij mee zijn haha.

Ik sliep ook altijd op m'n buik maar dat zit er al een paar weken echt niet meer in, mevrouw wordt helemaal wild en gaat schoppen, en dan ligt het ook niet meer zo lekker voor jezelf helaas

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ligt vanzelf niet meer lekker en dan leer je het wel af (ik met behulp van een voedingskussen) ;)

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Dit. Uiteindelijk gaat de baby wel protesteren hoor. Ik was ook bang dat ik die kleine zou pletten.

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Slaap nog steeds op mn buik, nuja half met een been opgetrokken. de baby laat het echt wel merken als die het niet meer prettig vind.

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb tot week 35-36 op mijn buik gelegen. Daarna kon het niet meer. Maar gevaarlijk? Nog nooit van gehoord

8. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Je merkt vanzelf wel wanneer t niet meer gaat ;) ik ben ook buikslaper

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Ik ging ook altijd vanzelf op mijn buik liggen tot mn lichaam merkte dat het niet meer kon. Ik kijk er wel naar uit om straks weer lekker mn oude vertrouwde houding aan te nemen snachts :)

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    tijdens de zwangerschap van dl ben ik juist een buikslaper geworden!
    lig nu ook nog steeds op mn buik vind het heerlijk slapen.
    als het niet meer lukt geeft je lichaam het idd zelf wel aan.

11. puissant

puissant Niet meer actief

Op den duur lukt het idd gewoon niet meer. Bij de eerste kreeg ik een CTG en het hartje werd langzamer, en langzamer... Assistente schrok er ook van, ik lag op mijn rug, sindsdien alle CTG op de zij en heb ook bij mijn 2de niet meer op mijn rug (Als buik slapen niet meer lukte en het kindje dus groter was) durven liggen... Aan de kant van je rug lopen aders/belangrijke bloedvaten, aan de kant van je buik niet...

Sija... tot week 35/36 op je buik kunnen slapen? Wouw dat is lekker lang?

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben ook een buikslaper en tijdens zwangerschap altijd op mn buik geslapen (met 1 been wat opgetrokken) tot de laatste dag zo volgehouden. Voedingskussen nooit gebruikt. Wat een onding in bed. Wel een klein kussentje tussen mn knieën gehad.

13. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Herkenbaar...ik ben ook een echte Buikslaper. Toen het met een bolle buik niet meer ging heb ik weleens allemaal kussen neergelegd met een 'gat' in het midden waar mijn buik dan nog in kon liggen haha.
    Ik was zo blij dat ik na de bevalling weer op mijn buik kon liggen...
    Hier allebei de kinderen ook buikslapers😉

14. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Hier ook een buikslaper en dat is nu niet meer mogelijk. Vind het vervelend, want ik slaap daardoor nu minder goed. Ik moet het nog 3 maanden volhouden.

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sliep altijd op mijn linkerzij en ook tijdens de weeën lag ik meestal op links. Op een gegeven moment moest ik op rechts gaan liggen en toen dipte de hartslag ook, ik moet meteen aan de zuurstof! Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar het is wel toevallig, ik denk dat de baby en jij samen onbewust de meest gunstige houding opzoeken.

16. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Door de groei van mijn buik heb ik het heel snel moeten afleren, dat op mijn buik slapen, haha! Gevaarlijk, nee, maar wel vooral voor jezelf erg ongemakkelijk.
    De kleine zorgt er ook wel voor dat ik het niet leuk vind om op mijn buik te liggen, door zo op alles in mijn buik te trappen!! Ouch!

17. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,531
    83
    48
    Female
    Blij om dit te lezen ik ben bijna 8 weken en vroeg me af hoe lang ik nog op me buik kan liggen maar kan er dus nog even van genieten hihi.

Share This Page