Relaxte mama's, soms dingen doen die niet heel goed zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Dag dames,

Ik ben echt wel bewust van wat ik wel en niet mag eten, probeer over het algemeen gezond te eten.

Nu ga ik dit weekend een heeerlijj desert maken waar een miniscuul beetje witte wijn in zit, 20 cc voor 4 personen. Ik eet dat dan ook gewoon.

Ik ga geen wijntje drinken uiteraard. .. Maar met zulke kleine hoeveelheden ben ik niet heel erg voorzichtig in die zin dat ik het gewoon eet.

Met onze dochter stoei Ik Nog best wild, ga met haar van de hoogste water glijbanen in het zwembad, train mijn buikspieren Nog (Tot ongeveer 12 weken)

Ik vroeg me af of er meerdere mama's zijn die niet super voorzichtig zijn.

Ik hoef geen oordelen. Weet heel goed wat ik doe/kan

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Haaj, nou, er loopt zo te horen een gezonde meid rond, dus t lijkt me dat je best weet wat je doet. Ik ben ook niet te panisch hoor. Lekkere marinade voor vlees.met drank bijv, maak ik ook
    Grotendeels verdampt t en dat inieminibeetje wat eventueel achterblijft? Ik geloof niet dat dat kwaad kan
    Ik drink alleen nog Jip en Janneke wijn en eet echt geen rauw vlees of rauwe kazen. Ik werk als verpleegkundige en til en buk dus hoe dan ook teveel. Ook hier let ik wel op, geen hele zware patienten etc. Maar wat je zegt, te panisch is ook niet nodig en stress is slecht.
    Ik ben nu 19 weken en vind t heeeerlijk om af en toe op mn buik te liggen. En op mn linkerzij slapen, ik probeer t maar word altijd op mn rug, buik of rechts wakker. Ik geloof dat je lichaam prima aangeeft wanneer je een grens bereikt. Mijn Ukje schopt vrolijk in de rondte en t hartje ging bij de verlos vanmorgen weer mooi tekeer :)

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heel verhaal getypt, verkeerde knop -.-' vingers toch te dik voor de linkjes op de telefoon.

Maar hier ook een mama die af en toe zondigt. Gerechtje met beetje alcohol, verwaarloosbaar zeker na verwarmen, dus prima. Toastjes met gerookte zalm, hapje biefstuk, boterham met salami. Mag wel voor een keertje.

Wilde attracties ook prima, zolang ik niets uitkotst of een flinke stoot (water) tegen mn buik krijg.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook gewoon de kaasfondue (met alcohol) gegeten. Die heeft meerdere keren op tafel gestaan. Ook bij het kerstdiner (toen wist ik het net) een hapje carpaccio op om de familie geen argwaan te laten krijgen. Verder heb ik t/m 34 weken muziek gemaakt en dat is voor een buik ook vrij pittig. Gewoon goed op je eigen grenzen letten en je lichaam in de gaten houden. Zie ook dat je 9 weken bent. Als ik weer zwanger raak dan blijf ik ook zeker met dl stoeien met die termijn.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh en ik eet gewoon sushi, zolang het vers bereid is. Kan ik echt niet zonder.
    En biefstuk die niet helemaal doorbakken is eet ik ook graag.

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Op gebied van tillen ben ik er maar vanuit gegaan dat zolang ik niets voelde, het ook geen kwaad kon. Kon mijn oudste kind toch moeilijk de hele dag in bed laten liggen...

Verder heb ik wel eens neusspray gebruikt als ik écht niet kon slapen.

Qua eten en drinken ben ik dan juist wel weer heel streng geweest. Alcohol die verdampt vind ik niet zo erg, maar rauw vlees en rauwe vis heb ik echt gemeden. Iedereen zegt natuurlijk dat iets vers is, maar of ik iedereen geloof...

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Oja. Sigaretje steek ik ook zo af en toe nog eens op. Tot de 12 weken zelfs nog flink gerookt, sterk verminderd sinds toen, maar nooit helemaal gestopt.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hele vette rouwe vlees at ik af en toe tijdens mijn vorige zwangerschap. Was ongeveer het enige dat ik binnen kon houden. Gaat dan om dingen als salami enzo.

Sjouwen doe ik zolang ik kan. Zal deze zwangerschap al helemaal moeten. Natuurlijk wil ik een gezond kind, maar ik kan zo opstandig worden als de lijst zie waaraan ik me zou moeten houden.

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Met elk van mijn 3 zwangerschappen heb ik met kerst bij elke gang een slok wijn gedronken, in totaal denk ik 1 glas. Daar keek ik ook echt de hele zwangerschap naar uit! En gewoon tot 41 (!) weken op mijn buik geslapen, ging prima met 1 been opgetrokken. Over salami deed ik ook niet moeilijk. En bij de eerst heb ik tot een week of 34 getennist. Tot de vk het me verbood :). Bij de derde ben ik ook gewoon hoogzwanger gaan zwemmen met een peuter en een kleuter die in het water aan je hangen.Je voelt prima aan tot waar je kan gaan. Eerlijk gezegd krijg ik zelfs weleens de kriebels van vrouwen die overal zo panisch over doen...

10. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Oh ja, en met 38 wkn heb ik in m'n eentje de klossen onder onze loodzware boxspring gezet. Het zweet stond op mijn voorhoofd, maar het is me gelukt!

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Alles wat ik heb gelezen lijkt me prima, en ja hoor daar heb ik
    zelf ook aan meegedaan :D
    Hapje carpaccio...jamjamjam! En de kaasfondue was héérlijk!

Bovenstaande heeft echter niets met relaxed zijn te maken.
    Roken is niet niet heel goed voor je kind..het is gewoon slecht voor je kind. Zéker in de periode dat alles gemaakt
    gaat worden.
    Niet relaxed dus!
    Hoort absoluut niet in dit topic thuis :(

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik drink op een verjaardag alleen maar cola. En dan gewoon een paar glazen.
    Een boterham met salami eet ik ook soms.

Zolang je het niet constant doet lijkt het mij geen kwaad kunnen.
    Op het begin was ik ook super gestresst als ik iets verkeerds gad gegeten, nu niet meer.
    Ik werd overigens wel kwaad toen mijn neef zei dat ie vond dat ik overdreef omdat ik geen alcohol meer dronk. Volgens hem kunnen 2 glazen per dag echt geen kwaad, dat deden ze vroeger ook. Dus ik stelde me gewoon aan en hij wilde wel even een glas naar binnen gieten bij me. Heb em toen duidelijk gemaakt dat als die dat probeerde hij zelf voorlopig geen glas meer zou kunnen beet pakken. Idioot.

13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook hetzelfde. Af en toe salami.. Hmm heerlijk, alleen manlief wil het niet hebben :p Aan het begin (wist het toen nog niet) aantal sigaretjes gehad (gezelligheidsroker). Af en toe een hap biefstuk en carpaccio ook geen probleem :D. En inderdaad lichamelijk weet je zelf hoe je je voelt en dus wat je nog kunt!

Ik word ook beetje panisch van de mensen wie echt al bang zijn voor bijv. een hapje rauw vlees. Ik wist tot kort niet eens dat ik geen salami mocht en dit is de 2e zwangerschap tot mijn zwangere vriendin me er vorige week op wees. Zij vriest het eerst in om vervolgens op te eten :$!

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het hoort denk ik absoluut wel in dit topic thuis.
    Lees deze even:
    Toxoplasmose en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

Jij oordeelt dus over de geneugten die andere vrouwen tot zich nemen tijdens een zwangerschap, terwijl je zelf dingen hebt gegeten die net zo'n groot en zelfs uiteindelijk nog een veel gevaarlijker risico met zich mee kan brengen. Dat vind ik niet fair, sorry.

Iedereen maakt zelf de keuze wat zij doet of laat.

15. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Mee eens. Al het andere is ook slecht. En iedereen bepaald zelf wat ze wel en niet doen en wat goed of slecht is!

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik denk toch niet dat 1 hapje carpaccio en 2 hapjes kaasfondue
    gelijk staan aan "flink doorroken tot 12 weken".
    Apart dat jullie dat verschil niet zien.
    Terwijl de medische wereld daar toch wel héél erg uit is..

Ik oordeel niet over geneugten van andere vrouwen.
    Roken is gewoon slecht voor je ongeboren kind, zeker als het niet om 1 of 2 gaat maar
    "flink".

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Of roken slecht is, is geen persoonlijke mening.
    Het IS slecht voor je ongeboren kind.

18. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Oh, roken vind ik ook not done.

Daarvan weet je dat het schadelijk is. Toxoplasmose is een risico dat je loopt en de kans dat je het niet krijgt is vele malen groter.

19. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ik begon dit topic te lezen en moest er eerst om glimlachen. De zondes met enige luchtigheid gebracht... Maar toen ik reactie over roken las, sloeg dit om. Ik sluit me aan bij bovenstaande. Dit heeft niet veel te maken met een keer een regeltje overtreden maar betreft willens en wetens gevaar veroorzaken voor kind. Ik ben eigenlijk ook een roker en talloze stoppogingen zijn gestrand. De dag van de positieve test heb ik ook gerookt, ik praatte mezelf aan dat het kon want had eigenlijk te vroeg getest. Ik moest van mezelf op de officiële testdatum stoppen (3 dagen later). Een dag na de posi test maakte ik sigaret al halverwege uit en kreeg ik een rotgevoel. Vond het echt niet oke om willens en wetens, met alle risico's van dien door te gaan. Vanaf dat punt geen enkele sigaret meer. En ja, soms mis ik het. Maar uiteindelijk is stoppen ditmaal makkelijk, het is geen keuze namelijk. Het miet gewoon in belang van (in mijn geval) de twee kindjes!

20. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Tjah, als je rauw vlees eet dan ben je bezig met een risico te bepalen ivm toxoplasmose. Je hebt ook de kans dat je rookt en een gezond kind krijgt. Dan gaat het in principe ook over een risico die je loopt.

Volgens mij zijn we toch gewoon weer bezig met elkaar lekker te beoordelen niet?

Deel Deze Pagina