Dingetje op hoofd baby tijdens bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vlinderbloem, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi! Beetje vage titel, I know. :)

Ik herinnerde me vandaag opeens iets van mijn bevalling een jaar geleden, en ik kan er niets van maken. Ik hoop dat een van jullie wat licht op de zaak kan schijnen.

Ik was aan het bevallen in het ziekenhuis en ik kreeg een soort draadje geplaatst, die moest volgens mij langs het hoofdje van mijn kind. Ik vermoed een registratie van de weeen.
    Ik kreeg daarna nog een draadje ingebracht en ik denk dat dit de hartslag van mijn dochter in de gaten hield. Maar klopt het dat dit tweede ding met een soort haakje vast werd gezet IN haar hoofd? In het vel? Mijn vriend zegt van wel, en ik heb later volgens mij ook wel een wondje gezien, maar dat kan toch niet waar zijn? :(

Dus niet een dringende vraag, wel iets waar ik mee in mijn hoofd zit. ;)

Groetjes van Vlinderbloem

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het draadje zat inderdaad op haar hoofdhuid, het wordt er zeg maar ingedraaid. Het is een heel dun gouden puntje dat inderdaad een klein wondje maakt. Het andere draadje is een inwendige drukmeter die "los" in de baarmoeder zit, die registreert de weeenkracht.

Mirjam

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dus toch! Wat naar! Ik hoop maar dat ze er niet teveel pijn van heeft gehad, als ik het had geweten op dat moment denk ik wel dat ik had gevraagd of er ook een alternatief was. :$

in iedergeval bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina