Ach ja... Ik zie het wel!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Monic, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames!

Nou ik loop de afgelopen drie/vier maanden te klooien met de pil... Volgens mij werkt deze niet meer (naar behoren) en gebeurt dit telkens weer!

Iedere keer krijg ik een kleine lichtroze bloeding op de dag van de "eisprong" (welke je niet hoort te krijgen tijdens de pil).

Nu ben ik afgelopen 16/17 maart weer ongesteld geworden (en goed ook!) en de 20e ging ik weer aan de pil, op 21 maart was ik weer helemaal "bloedvrij".

Echter had ik gisteren echt last van een rare reuk naar ijzer/metaalachtige dingen, heel veel last van mijn borsten, koffie die niet meer heerlijk smaakt en had echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden (had zeker gedacht dat ik zwanger zou zijn, maar ik ben toch goed ongesteld geweest; dus nee daardoor zou het toch niet komen).

Gisteren hebben we weer seks gehad en verloor ik redelijk wat bloed na het klussen, vanochtend heel wat slijm met bloed... Daarna had ik alweer donkerrode/bruine bloed en zojuist weer wat lichtroze veegjes..

Ik ben een tijdje terug naar de huisarts geweest met deze klachten en die had een uitstrijkje gemaakt; gelukkig niets aan de hand. De gyneacoloog deed een echo en kon weinig zien waardoor ze mij doorverwees naar een diagnostische hysteroscopie omdat ze vond dat ik niet zo goed "echobaar" was. Deze afspraak staat eind april. Het zag er een beetje wazig uit vond ze. Volgens haar zag ze niets duidelijks en konden de bloedingen wel eens veroorzaakt worden door de pil.

Nu heb ik gisteren (op de 6e dag) mijn pil niet meer ingeslikt omdat ik er echt klaar mee ben. Ik zie het wel hoe het loopt! Het is wel wat vroeger als we gepland hadden, maar het is welkom als het ervan komt. Ik snap er werkelijk waar niets meer van en we zien het wel!

Wellicht dat iemand hier verder wel ervaring mee heeft?

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid ik weet precies hoe je je voelt. Dit heb ik jaren geleden ook gehad met de microgynon 30. Na ong 1,5 jaar kreeg ik doorbraak bloedingen die de hele maand konden duren. Daarna overgestapt op de microgynon 50 en na 1,5 jaar weer precies hetzelfde verhaal maar wel altijd beschermd geweest... Ik reageer ook slecht op de pil maar was wel beschermd

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik had dat ook met de mycrogenon 30. Maar nadat ik de pil een jaar niet hebt geslikt omdat ik zwanger was heb ik er geen last meer van gehad.

4. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh dat is toevallig, ik gebruik zelf ook de vervanger van microgynon 30..

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Niemand.. Vergelijkbare ervaringen? Bij mij zijn de tussentijdse bloedingen veel korter van duur en altijd op de dag van de eisprong (die je niet hoorde te hebben tijdens het gebruik van de pil)..

6. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte minulet (merknaam, geen idee wat het verder is). Voor de zwangerschap altijd goede ervaringen mee. Na de zwangerschap minder. Halverwege de strip erg stekende buikpijn met extra afscheiding, lichte tot geen ontrekkingsbloedingen en contactbloedingen. Net als bij jouw alles na laten kijken: 2 uitstrijkjes, weefsel op kweek en een echo. Er was niks aan de hand dus volgens de arts hormonaal en hij wilde een andere pil proberen. Heb daarvoor bedankt en gebruik nu een dikke 2 maand niks en voel me perfect, alle klachten zijn weg.

Succes!

7. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    @ SmurfjesMama, oh dat is wel vergelijkbaar ja!

Echter ben ik op de een of andere manier toch bang dat het mij niet geheel meer beschermt omdat ik iedere keer toch hormonale veranderingen meemaak en de onzekerheid van "wel of geen bescherming" is ook echt niet fijn. Het lijkt net alsof ik op ieder moment ongesteld kan worden!

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had die angst ook, elke keer als er geen pntrekkingsbloeding kwam deed ik weer een testje. Huisarts verzekerde mij dat het echt niet kan als je de pil goed slikt. Maar goed,het maakte me wel onzeker en dan kan het wel eens zijn dat er vanalles in je hoofd haalt. Vandaar dat ik er gewoon mee gestopt ben. Geen hormonen, maar ouderwets condoom. Mijn cyclus is nu goed en ik wordt netjes ongesteld dus geen onzekerheden meer.

9. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #9 Monic, 26 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2014
    Ja dat zou misschien ook wel een optie kunnen zijn, maar toch; door al die schommelingen in mijn hormonen ben ik in een klap 2 a 3 jaar eerder klaar voor ons eerste kindje :$ Hebben enkele weken terug ook een puppy in huis genomen, blijkbaar was er een indirecte wens voor een kindje want de pup vervulde die 'leegte' toch niet :D

10. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ok.. Nou nog iets..

Ik heb dus de 6e pil niet meer ingenomen (week 1 dus)... dit omdat ik dus bloedverlies had na het klussen entoen dachten we; ach laat die pil zitten...

Nou heb ik iedere dag (inclusief die maandag) wat bloedverlies gehad en gisteren/eergisteren is het echt doorgezet tot een menstruatie (veel slijm en bloed).
    Echter zat hoorde ik gisteren mijn eisprong te hebben... (had verder wel vruchtbaar slijm verloren, nu last van borsten)

Nu vraag ik mij af; ben ik nou ongesteld geworden en heb ik geen eisprong gehad; of heeft mijn lichaam de menstruatie zelf opgewekt omdat ik de pil 5 dagen na het slikken niet meer heb ingenomen en heb ik dus wel een eisprong gehad?
    We hebben natuurlijk wel geklust en vanavond gaan we er weer voor...

Maar vraag me het gewoon af; is er dus wel of geen kans om deze ronde zwanger te raken :)

Deel Deze Pagina