Microgynon 20 en toch eisprong

Discussion in 'Anticonceptie' started by Sparky, Mar 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik zit nu een paar maanden op microgynon 20 (eigenlijk de merkloze variant) en dit is tot nu toe de enige anticonceptie waar ik geen migraine van krijg.

Echter had ik sinds ik hiermee begon geregeld doorbraakbloedingen en weet ik bijna zeker dat ik afgelopen weekend een eisprong heb gehad. Ik heb die heel vaak gevoeld en dit voelde exact hetzelfde en ging ook gepaard met enorm 'rekbaar' slijm rond die dagen.

Ik had al een vermoeden dat hij wellicht niet helemaal betrouwbaar zou zijn gezien de doorbraakbloedingen, maar ik ben hier toch wel enigsinds van geschokken.

Een andere anticonceptie zit er gewoon niet in. Die migraine is zo erg en dan 2 kleine kinderen om je heen hebben is verschrikkelijk! Bij de 30 variant (dus 1 type zwaarder) heb ik daar al veel last van, ook met mirena en nuvaring had ik er last van.
    Met de 20 kan ik de aanval stoppen als ik er optijd bij ben.

Een 3e zou welkom zijn, mijn partner is ook op de hoogte van het feit dat deze pil waarschijnlijk niet geheel betrouwbaar is bij mij en hij wilt ook niet dat ik terug ga naar zwaardere anticonceptie ivm de migraine.

Hebben meer dames dit gehad bij zo'n lichte pil?

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Niemand die ook zoiets heeft meegemaakt?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Nee niet mee bekend!
    Vind het alleen raar dat jullie anticonceptie gebruiken terwijl jullie weten dat hij niet betrouwbaar is.
    Waarom dan aan de anticonceptie?

Er zijn zoveel middelen zonder hormonen:
    *Persona
    *Ladycomp

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Enkel ervaring met het gebruik van Microgynon 20, ik verdraag ook geen zwaardere pil. Onlangs heb ik ook een doorbraakbloeding gehad, maar dit was enkel nadat ik 2 strips achter elkaar heb doorgeslikt. Normaal gesproken komt het hier gewoon in de stopweek. Ik moet wel zeggen dat ik af en toe tussendoor ook gelijksoortige buikpijn heb, maar heb hier verder nog niet erg bij stil gestaan.

Misschien eens aan je huisarts vragen in hoeverre jij nu op deze pil kunt vertrouwen?

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik wist niet beter dan dat er een KANS is dat hij niet geheel betrouwbaar is als je doorbraakbloedingen hebt. Ik ga er dan niet vanuit dat hij 100% onbetrouwbaar is. Als die pil dan bijv nog 80% betrouwbaar is ipv de 99% dat zou moeten dan heb ik dat nog liever dan bijv een condoom (die mijn inziens minder betrouwbaar is dan cijfers doen geloven).

De middelen die jij noemt ken ik niet. Ik ga eens googlen.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja denk dat ik dat maar eens moet gaan doen.

7. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

Mar 22, 2014
    1,556
    0
    36
    De pil is 99% betrouwbaar dus grote kans dat je geen eisprong hebt. Ik had ook last van doorbraakbloedingen van deze merkloze variant. Alleen niet het idee dat ik ooit een eisprong heb gehad. Ook niet zwanger geraakt.
    Als je net bij die 0,1% zit zou het misschien wel kunnen. Inderdaad even met je huisarts overleggen.

8. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    hmm nooit geweten dat bij doorbraakbloedingen de pil niet meer betrouwbaar is. Heb destijds daarvoor allemaal onderzoeken voor gehad en zelfs de Gyn zei dat hij gewoon betrouwbaar is ondanks doorbraakbloedingen.
    Ik ben daarna aan de nuvaring gegaan; doorbraakbloedingen over..

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ook lang mic 20 gebruikt omdat ik gewoon zo min mogelijk hormonen wilde gebruiken. Tijdens ontpillen vooraf aan zwanger worden kwam ik erachter dat ik wel degelijk een soort cyclus heb gehad tijdens het gebruik. Dit merkte ik aan soorten pijntjes en cervixslijm. Bijzonder veel geluk gehad dus waarschijnlij. Dus uniek is het niet, maar lastig wel als je niet meer kunt verdragen.

Ninn likes this.
  10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Vanmorgen een heeeel licht 2e streepje op de test gehad. Ik voelde overduidelijk mijn eisprong. Die voel ik bijna altijd als ik die heb en herkende het dus ook goed. Ging ook gepaard met vruchtbaar slijm.

morgen weer testen.

11. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    ik ben twee keer zwanger geworden ondanks gebruik dus tja bij mij dus niet betrouwbaar, maar ik slik daarbij nog handje pillen dus tja wisselwerking genoeg misschien. zwaardere pil werd ik ziek van. heb nu spiraal en dat gaat nog goed...

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb de microgynon 30 gehad en doorbraakbloedingen na 1,5 jaar, hoger gegaan naar de 50 en weer doorbraakbloedingen.
    ik begreep dat ik altijd beschermd was van de ha zolang ik de pil maar in zou nemen zoals ik altijd deed. Ben ook nooit zwanger geworden

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Als je een doorbraakbloeding hebt wil dit niet zeggen dat je een eisprong hebt gehad;)
    Ik ken genoeg meiden in mijn omgeving die doorbraakbloedingen hebben,de dokter heeft hier nooit iets over gezegd alleen dat het erg vervelend is uiteraard!

14. Monic

Monic Bekend lid

Mar 27, 2012
    751
    2
    18
    Hi Sparky!

ik heb ditzelfde ook de afgelopen 4 maanden en ook ik had het gevoel dat mijn pil niet meer werkte, zie mijn onderwerp http://www.zwangerschapspagina.nl/anticonceptie/504680-ach-ja-zie.html

Vandaar ben ik er nu mee gestopt. Ik slikte de levorogestol 0,3 ofzo --> de vervanger van microgynon 30 zeggen ze..
    Ook ik had continu last van mijn buik rond mijn "eisprong" en ook een spotting... Vandaar dat ik nu gestopt ben ; toe aan een eerste kindje!

Laat je mij weten wanneer het zeker is!? Dan kan ik je feliciteren;)

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Het was zeker, maar ook misgegaan helaas. Nu kijken of we terug gaan starten met de pil of de kinderwens iets vooruit schuiven en er gelijk voor te gaan.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij toch je eisprong al voelt, waarom dan geen cursusje NFP doen? Dan kun je rondom je eisprong met bijvoorbeeld pessarium, condoom etc. genoeg voorkomen.

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    zo'n vaag iets als de persona zou ik zelf nooit kunnen vertrouwen, is in elk geval minder betrouwbaar dan de pil die je nu gebruikt.

kijk anders ook eens naar de mogelijkheden van een spiraal. je hebt met of zonder hormonen, en die met hormonen is sowieso minder dan de pil en er komt nog maar minimaal in je bloedbaan.
    kans dat je helemaal niet meer ongesteld wordt hiermee, of je houdt wel een eigen cyclus erbij (zoals ik).
    in elk geval veeeeel minder last van bijwerkingen dan bij de pil :)

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    maar wat als je nou onregelmatig bent....wanneer je eipijn voelt ben je dan al mooi te laat met eventuele maatregelen om te voorkomen ;)

zou zelf kiezen voor altijd veilig dan als je nog geen kindje wilt, en niet gaan zitten knoeien met t een of ander :D
    maar dat is mijn mening ;)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet iedereen is onregelmatig.
    Ik heb jarenlang mijn eisprong op een vaste dag ergens tussen 18 en 20 uur gevoeld. En voor je je ei voelt springen zijn er nog allerlei andere tekenen die er op wijzen dat er een ei gaat springen. Vandaar mijn suggestie voor een cursus NFP.

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Koperspiraal werkte mijn lichaam er bijna zelf uit.. gevolg enorm veel pijn en snel laten verwijderen. Met mirena had ik ook migraine helaas.

Share This Page