Hoi, Zijn er hier meiden die in Lelystad wonen en mij kunnen vertellen hoe dat bevalt? Wij zitten er over te denken om te gaan verhuizen naar Lelystad. Op dit moment wonen we vlak bij Utrecht in een VINEX wijk. Mooi huis, maar duur. Kijkend op Funda vinden wij in Lelystad veel mer huis voor ons geld. En een grotere tuin! Maar hoe is het wonen daar? Is het een beetje een leuke stad? En in welke wijken is het goed wonen en waar is het minder?? Ik hoor het graag! Manytroubles
Hmmm...is misschien persoonlijk hoor wat ieder er van vindt, maar ik vind de stad een en al buitenland. De winkels zijn wel aardig (nieuw) en er zijn twee wijken: landstreken en landerijen. Die erg mooi zijn! Voor de rest vind ik het verschrikkelijk daar... Atolwijk,waterwijk...daar wil je niet wonen (buurtje van Jack de prikker ook) Ik werk er en woon niet in de plaats zelf maar op een kwartier er vandaan. Het is wel zo dat Flevoland goedkoper is dan de meeste provincies in Nederland!
Ik ben geen fan van lelystad... ik vind het maar saai daar. Er zit geen historie. Ik ben meer van het oude gebouwen etc.
lelystad zelf spreekt mij ook niet echt aan.. Waarom kijk je niet in almere? Ik woon in almere haven en zit hier super op me plek! Hier zijn de huizen ook niet super duur..
idd! Sommige wijken zijn hier ook niet goed nee.. Maar in almere haven is het leuk vindt ik! Heb in almere stad en almere buiten gewoond maar hier is me plekkie! Je bent zo overal met ov en de auto
ik heb een half jaartje in lelystad gewoond... Ik dacht dat ik dood ging daar... zo vreselijk en echt overal zit je ver weg. Nee ik zou daar nooit meer gaan wonen. De algehele sfeer daar is al zeer deprimerend. De huizen zijn daar niet voor niks zo goedkoop...
mijn moeder woont in almere stad maar die vind t toch niet geweldig daar hoor zij wilt graag terug naar waar ze vandaan komt maar daar gaat dit topic natuurlijk niet over. maar als ik zou moeten kiezen zou ik ook eerder voor almere gaan dan voor lelystad
Nou dat valt reuze mee hoor! Ik woon dus in de waterwijk en woon er prima, lekker rustig en van niemand last! en in mijn straat (die redelijk lang is) maar een enkele buitenlander (van wie we ook helemaal geen last hebben maar juist heel vriendelijk zijn) En nee ik ben verre van een tokkie Landerijen ziet er inderdaad van de buitenkant erg mooi uit..(zowel mijn schoonouders als mijn oom en tante wonen er) maar vergeet niet dat er in elke wijk rare/vreemde/gevaarlijke dingen gebeuren.. om maar niet te spreken van de asociale roemenen die er veel wonen.. een schietpartij om een uithuwelijking gebeurd er ook wel..
heb in lelystad gewoond en wat was ik blij dat ik weer weg kon. vond het zon leeg saai iets.. tis wel al 10 jaar geleden dat ik vertrokken ben.. maar toen had je hele wijken die of dichtgetimmerd waren of half afgebroken.. nee, voelde me er niet prettig.. en idd.. zo ver van alles af...
Ik denk dat dat nu niet meer zo is.. tenminste.. ik woon hier nu 5,5 jaar en ben het nog nooit tegen gekomen haha (alhoewel ik in al die jaren in sommige wijken nooit ben geweest hoor)
gewoon Almere Buiten. Seizoenenbuurt, Faunabuurt, bloemenbuurt, eilandenbuurt, Oostvaardersbuurt etc. Prima wonen daar.
Ik heb ruim 2 jaar in lelystad gewoond. Ik ben blij dat ik er weg ben. Was er niet gelukkig maar toch hebben we er ook vrienden aan over gehouden. Daar naast had ik erge astmatische klachten die nu weer weg zijn. Ik zeg ga gewoon lekker kijken en voel en ervaar wat een huis buurt wijk met je doet. Suc6
Bedankt voor de reacties! Wij gaan dit weekend waarschijnlijk even een kijkje nemen. Op dit moment woon ik in de zo ongeveer grootste nieuwbouwwijk van Nederland en daar was in het begin ook helemaal niks te doen maar dat vond ik niet erg. Wat ik vervelender vind is dat alles hier nog steeds zo kaal is en we wonen er nu al 6 jaar. En ons kleine postzegeltuintje... En ver overal vandaan...ik heb niet zoveel met afstanden in de auto ben je overal zo! Almere is eventueel ook een optie maar daar heb ik al eens rond gekeken en daat vond ik toen niks. Maar dat is ook al weer jaren terug en toen had ik nog geen kinderen. En slechte wijken, die heb je overal! Ook hier in de Vinex! Dit weekend maar eens even neuzen in Lelystad en kijken in de aangeprezen wijken! (Weet iemand hoe het zit met het nieuwe stadshart van Lelystad?) Manytroubles
wat wil je weten over het nieuwe stadshart van lelystad? Goede wijken in lelystad zijn: de warande en de landsteden zijn nr 1, gedeeltes van waterwijk, de schouw, de botter is redelijk, het karveel en de kempenaar. wij wonen in dronten, bevalt uitstekend. vind het in dronten dorpser en socialer maar heeft wel alles (leuk winkelen, leuke restaurants, bioscoop/theater ect) maar is ook lekker rustig. Ik werk in lelystad wat prima bevalt alleen sfeer en centrum is minder mijn smaak. maar smaken verschillen. Ik weet niet wat je zoekt in je woonplaats. anders doorrijden naar dronten om ook eens te kijken? Heeft ook hele leuke wijken! Als je die wil weten pb maar.
Heb je al binding met de omgeving? Familie? Vrienden? Dat soort dingen? Mijn ouders wonen al sinds 1979 in Lelystad. Toen was het pas kaal Ik dus ook vanaf mijn vijfde, maar ik ben er vertrokken. Ik heb meer met waar ik nu woon. Maar mijn broer woont er ook nog steeds. De huizen zijn betaalbaar en er is genoeg te doen op sportgebied. Je hebt er prachtige stukken natuur en er zijn voldoende (kindvriendelijke) goede wijken. Genoeg onderwijs en meer dan genoeg winkels. Bovendien heb je Bataviastad ook nog. Kortom; je hoeft je daar echt niet te vervelen. Zelf wonen mijn ouders aan het begin van de wijk Botter. Loopafstand van het station en centrum. Aan de achterkant van de woning is een heel groot grasveld, waar ik als kind al speelde en waar mijn dochter nu ook speelt. Lelystad is een stad die nog volop in ontwikkeling is. De basisvoorzieningen zijn prima geregeld (zorgverlening, onderwijs, sport). Vergeet het prachtige natuurpark niet en de korte afstand naar Harderwijk of Enkhuizen. Even ter vergelijking; wij hebben vijf jaar in Heerhugowaard gewoond. Dat noemen ze groen. Nu woon ik in een heel groene omgeving (Zutphen- gelderland), maar geloof me; t.o.v. Heerhugowaard is Lelystad echt vele malen groener en gezelliger. Ik denk dat je t.o.v. waar je nu woont best uit de voeten kunt in Lelystad. Ga er inderdaad eens kijken en voelen. Doe dat niet alleen in het weekend, maar ook eens op een doordeweekse dag. Het is zeker geen beroerde stad, mits je wel wat leuke contacten op kunt doen. Maar dat gaat best vanzelf. Mensen daar staan er wel open voor. Ik heb nog nooit zwijgend door de stad gelopen of mijn boodschappen gedaan en ik kom er nog regelmatig natuurlijk. Goh.. waarom woon ik er zelf niet meer eigenlijk? OH ja... mijn hart verloren aan het groene (en betaalbare) Gelderland. Maar Lelystad zou een tweede keus kunnen zijn.
Mijn schoonouders wonen er al lange tijd, en mijn vriend heeft er zijn middelbare school jaren doorgebracht. Wij komen er nu bijna wekelijks (op bezoek bij opa & oma). Van tevoren had ik er veel vooroordelen over, zoals wel meer mensen in dit topic. Maar ik ben een stukje bijgedraaid. Oké, het is geen historische stad, maar die zijn ook niet altijd ideaal om in te wonen (kleine of geen tuintjes, slechte verkeersdoorstroming, weinig of heel dure parkeergelegenheid). Lelystad biedt relatief goedkope woningen, met veel groen en blauw (water) in de omgeving. Batavia Haven is een leuk gebied, ik ben namelijk gek op water en boten. Het ligt centraal, al is het niet eenvoudig om met de trein in Utrecht te komen. Als je in A'dam werkt, zou ik niet in Lelystad gaan wonen, aangezien je dan iedere dag erg lang in de file mag gaan staan. Dat is mijn belangrijkste reden om het advies van m'n schoonvader in de wind te slaan, en in mijn veel te dure Amsterdamse huis te blijven (voor dat geld hadden we een vrijstaande villa aan het water of in het golfpark kunnen kopen). Maar verder? Prima woonplaats, denk ik, zolang je niet op zoek bent naar vernieuwende cultuur, het cultuuraanbod is toch allemaal een beetje doorsnee. Maar wees eerlijk, zit je nu wel iedere week in het theater voor een dansvoorstelling of toneel?
Wij wonen nog in Almere, stadshart, en gaan verhuizen naar een dorpje iets boven Lelystad.. Lelystad is een stad die me niet trekt, maar dat is persoonlijk.. Heb nl niks met wonen in een stad (een reden dat we ook hier weggaan). Maar goed, het is geheel aan jullie. Dus zou ik er meerdere keren gaan kijken, rondwandelen ed.