ach ja kind.... jij hebt het ook overleefd

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha grappig om te lezen. Ben wel iets jonger dan eerder genoemden (ben van 86) maar ook ik ging los in de kinderwagenbak in de auto, gewoon voorin. Mijn neef en nicht ook, en alledrie hebben we toch een smak gemaakt.
    Mijn svader zei vd week: waarom heb je een autostoeltje (maxicosi), kan toch gewoon in de losse bak? En anders hou je de baby toch gewoon vast?
    Dus mn man heeft het ook meegemaakt hihihi.

Hier werd ik ook gewoon op mn buik in de wieg gelegd, en kreeg ik een lekker flesje limonade mee naar bed.

Mn man kreeg trouwens ook een speen gedoopt in honing of bessenjenever.

Gelukkig allebei geen last van onze tanden :D

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien komt het omdat ik WEET dat in de jaren 70 ook het advies was om NIET te roken en NIET te drinken en dat al die moeders hier dus gewoon maar wat roepen! En dat jullie er met z'n allen intrappen!

En ik begrijp best dat het niet 'hard' bedoeld is maar je kunt het ook anders formuleren.. dan 'moet' dat? Nee.. maar empathisch is het wel.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Sinasappelsap met 6 weken, potjes met 4 maanden.
    losse kinderwagen bak op de achterbank! hihi

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oh, ja, ik ben als 10 jarige onder de bus gekomen (toen had je nog die logge, vierkant-langwerpige, naar diesel stinkende bussen die onvoorstelbaar veel geluid maakte (met die oude leren bordeau rode stoelen erin). Gelukkig net in het midden tussen de wielen terechtgekomen.

Ben door de buschaffeur met de bus (ja, dus ook met inzittenden) naar huis gebracht, was me rotgeschrokken (hij nog meer), maar had niets, en vond het maar wat stoer dat dat grote gele gevaarte bij ons in de straat stond om mij thuis te brengen (let op: wij woonden op een woonerf, dat ding versperde gewoon de hele oprit). Niets politie, niets boze ouders die met de chauffeur aan de haal gingen ... nee, een dikke knuffel van moeders met de woorden "de volgende keer beter uitkijken waar je fietst he". Ja ... dat was toen nog heeeeeel gewoon ;)

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mn moeder heeft de hele zwangerschap gerookt. En ook daarna nog, gewoon in huis.
    En ook ik ging los in de kinderwagenbak op de achterbank. En zodra ik kon zitten mocht ik gewoon los zitten op de achterbank. Zonder gordels om want die pasten nog niet.
    Speen in de honing en dan in de mond. Brinta met een lekkere dikke laag suiker.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dan kan er altijd wel iemand ergens over vallen.

Het is overduidelijk niet serieus bedoeld en bovendien zie ik het probleem er niet van in. Als ik over iets zeg "nou ik heb het weer overleefd" in bijzijn van mijn oom die kanker heeft overleefd vat hij dat niet rot op. En ik denk dat het in het algemeen voor veel mensen zo is.

Maar je hebt je punt duidelijk gemaakt, negeer dit topic dan nu maar.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben van '72 dus tja heb wel wat meegemaakt maar zoals jullie merken: alles overleefd :D

Mijn moeder is overigens een kettingrookster maar is wel keurig 9 maanden gestopt. Om vervolgens het hele huis weer blauw te roken, was toen alleen tijdens de zwangerschap schadelijk...daarna niet meer :D

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg ook potjes met 4 maanden ;) en leef echt niet meer in de jaren 70 of 80!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Met 6 weken huilde ik veel (kwam door de flesvoeding bleek maanden later...). Dus gaf de dokter me valium om rustig te worden...

Mijn broer had zijn lading valium (door de gynaecoloog voorgeschreven) al in mijn moeders buik gehad, toen zij met vroegtijdige weeën werd opgenomen!

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hmm mijn ouders waren zeer verstandig toen... ben uit 1985 en in een volledig rookvrije omgeving opgegroeid. Beide ouders hebben nooit gerookt, ikzelf en broer ook niet. Alcohol werd zeker weinig geconsumeerd en helemaal niet door mijn moeder toen ze zwanger was.

En al die andere dingen? Bijvoeden, vast wel. Is er iets mis met Olvarit fruithapjes? Ik vond die dingen heerlijk en at ze ook van mijn broertje op toen hij een baby was (was toen 6). Een fietshelm, nooit gehad en nooit gewild. Ik vind het nog steeds een beetje overdreven als een kind goed kan fietsen, of je moet in een heel drukke omgeving wonen.

Een Maxi Cosi hadden ze niet dus mijn moeder heeft me ook in een reiswieg op de achterbank van haar Mini vervoerd. Nu hoor je van alles wat slecht zou zijn en als je niet uitkijkt voel je je pertinent te kort schieten als ouder. Die informatiestroom is een beetje uit de hand gelopen denk ik. Gewoon op je gevoel afgaan, dat deden mijn ouders toen ook. Mijn moeder was heel eigenwijs wat mijn verzorging betrof, en ik weet nu al dat ik hetzelfde ga zijn bij onze dochter :D

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Pff.. Gaan we nu weer een discussie in een discussie krijgen? ;)
    Er zijn ook vandaag de dag vk'n die zeggen dat een wijntje geen kwaad kan.. (Dat zal dus 40 jaar terug ook gerust zo geweest zijn!) Ookal is het algemeen bekend dat er geen veilige marges te geven zijn dus het daarom afgeraden wordt. Maargoed zal wel uit m'n duim gezogen zijn dat meerdere vk'n bij verschillende praktijken mij dit gewoon verteld hebben de afgelopen 4 jaar (2 zwangerschappen) ;)

Ontopic:
    - reiswieg op de achterbank
    - roken in huis en de auto!

En verder geen gekke dingen denk ik zo..

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Als pasgeborene een speentje krijgen dat gedoopt is in honing. Check!

Reiswieg op de achterbank. Check!

Bijvoeding met 2.5mnd. Check!

Geen traphekjes. Check!

En het is ook hier goed gekomen.

13. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Joh, mijn vent kreeg een beetje brandewijn in zijn melk als hij s'avonds niet wilde slapen, sliep er heerlijk op en heeft er niets aan overgehouden .. Ja een lelijke rotkop hahaha ;) nee just joking ;)

Kijk, ik vind het onverantwoord om te gaan roken of drinken tijdens de zwangerschap maar zal nooit iemand er op veroordelen als die of gene het wel zou doen. Aan de andere kant denk ik dan idd weer zo van, mijn vent kreeg vroeger brandewijn in zijn fles en tegenwoordig zijn de uitlaatgassen buiten ook extreem slecht dus tja ...

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Even over nu,onze meiden kregen met 3 maanden ook al liga.En met 4 maanden geen potjes maar vers fruit en groenten.

Dat kreeg ik vroeger ook,dus daarin zit geen verschil.
    Mijn moeder rookte niet tijdens de zwangerschap,ikke wel.

Een auto hadden we niet,maar als bij iemand anders in de auto zat ik idd nooit in een autostoel.

Het wassen in de gootsteen dat weet ik niet,ik vond het super.Onze meiden vinden het ook super als wij ze wassen in de gootsteen.Dat is trouwens alleen in de zomer hier.

15. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een foto in mijn babyalbum waarin ik met een leeftijd van ongeveer 6 maanden uit een bierflesje drink. Lekker dat ik het vond! De visite vond het ook fantastisch aan de lachende gezichten te zien. Er staan 3 van zulke foto's in het album dus het is niet bij één keer gebleven...

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben van 1979 en wij zaten ook gewoon in het midden achterin zonder gordel in de auto, want dat is zo gezellig. Met 6 weken aardbeienhapje, en mijn moeder rookte ook haar zwangerschappen door. Een helm op de fiets heb ik ook nog nooit opgehad.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh ja. Ik herinner me opeens die keer dat we op visite waren bij mijn opa en oma. Iedereen ging naar buiten om iets te bekijken, opa legde z'n brandende sigaret in de asbak en ik bleef alleen achter in de woonkamer
    Je kunt wel raden wat er gebeurde natuurlijk, een uur later zat ik nog te hoesten ;)

Hapje advocaat met een beetje slagroom, moet kunnen voor een keer.

18. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

o geweldig veel herkenbare dingen, ik ben van 81

idd in de reiswieg op de achterbank zonder gordels(zaten niet eens in de auto achterin)
    vaders gewoon roken in huis en in de auto met de ramen dicht (goh hoe zou het toch komen dat we wagen ziek waren mijn broer en ik)

mijn moeder was wel gestopt met roken toen ze zwangerwas van mijn broer, tot de de dag van vandaag.
    wel gerust een paar wijntjes gehad.

oja suikerklontje met jenever als er een aantal slapeloze nachten waren geweest hihihi

geen fietshelm
    regen of niet lekker buitenspelen (moet mijn dochter ook en ze wil graag in de regen, lekker plassen stampen)

idd autootjes met loodverf, plastic speelgoed met weekmakers.

zo zijn er vast nog wel meer, en ook ik heb het overleefd hahaha

, hier wel maxicosi, geen rokende ouders, ook ik heb 1 a 2 glazen alchol gehad in mijn hele zwangerschap. braaf vit pilletjes gehad (erg veel) echos, maar wel weer laten huilen en inbakeren.

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hapje!!!
    elke zondag een eierdopje gevuld met een dikke klodder slagroom
    en uit eten bij de chinees....shandy erbij:)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Was laatst in het gezelschap van wat 50+´ers en die vonden mij echt overdreven gezien het feit dat ik niet gewoon boodschappen ging doen wanneer mn zoontje op bed ligt. Vertelde mijn eigen moeder daar ook nog even dat zij dat ook altijd deed, ff op de fiets wat boodschappen halen en was dan wel 1 a 2 uur weg.

Toen ik met argumenten kwam als brand, ongeluk, kortsluiting etc zeiden ze: 'Ach, dan kun je je overal wel druk om maken'

haha ach ja.

Deel Deze Pagina