ach ja kind.... jij hebt het ook overleefd

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    te weinig voeding gehad... verkeerd advies van het CB. Dachten ze eerst dat ik een huilbaby was, maar ik had dus gewoon honger. Het huilen was over toen ik wel kreeg wat ik mocht!

Enne... paratyfus (kwam niet doordat ouders het niet zo nauw namen met de hygiene trouwens...). Ik mocht daarna erg weinig hebben, want lijf kon dat niet verdragen. Ik schijn als driejarige erg gedisciplineerd geweest te zijn wat betreft voeding. "nee hoor, ik hoef geen ijsje, want dat mag ik niet. Ik mag wel een babaantje...". Helaas is die discipline momenteel ver te zoeken...

Verhaal is een beetje offtopic trouwens...

2. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Bij iedere verkoudheid en dus slecht slapen: suukerstetjes. Ik schrijf het vast verkeerd, het is Twents. Een borrelglas halfvol suiker en verder vullen met sterke drank. Het zal wel whiskey of zo geweest zijn. En dan de suiker eruit lepelen. Oftwel: gewoon je kinderen dronken voeren (het was echt een borrelglas vol!), dan slapen ze wel. Tsja...

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik ben een Held van voor 85 maar om daar trots op te zijn weet ik niet

Mijn moeder kwam er pas achter na 4 maanden dat ze dus zwanger van mij was
    In die 4 maanden was ze al met het vliegtuig naar spanje geweest en daar was de nodige alchohol ook wel genuttigd
    En toch stug blijven door roken hoor.
    Ook toen wij klein waren werd er gewoon overal gerookt,
    Niet alleen thuis maar ook in restuarants en andere openbare gelegenheden GELUKKIG IS DAT NU ANDERS

Ik kreeg ook al snel liga met sinasappelsap en Thee of melk met brood erin.

Heb ik het toch heeeel anders gegaan;
    Niet roken
    geen alchohol ( zelfs niet tijdens het zwanger proberen te raken)
    Borstvoeding geven tot 19 maanden
    Bijvoeding pas vanaf 6 maanden gegeven

Misschien voeden wij in deze tijd wel onze kinderen te soft op.
    Maar dat zullen wij over 20 jaar pas weer horen.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat heb ik overleefd? Pfff, even denken... Los op de achterbank. Stopcontacten zonder veiligheidsding. Twee kettingrokende ouders EN natuurlijk al het rokende bezoek. Als je foto's van mijn 2e verjaardag ziet, dan staat de kamer blauw van de rook.

Valt allemaal wel mee, maar ik kan niet tegen "jij hebt het ook overleefd". Moet ik altijd aan dit soort dingen denken: Baby overleeft val uit raam
    Ja, die heeft het ook overleefd... ;)

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja ik heb veel overleefd geloof ik.

Gewoon roken tijdens de zwangerschap.
    Alcohol drinken
    Franse kaasjes eten
    Rauw vlees eten

Los op de achterbank ze hadden geen maxicosi's
    geen traphekje
    Een loopstoeltje
    Geen fietshelm
    En opgroeien in een omgeving waar veel gerookt werd.

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben van 1991, dus dat is al wat minder lang geleden dan de meeste hier.

Er werd wel gerookt waar ik bij was.
    Ik kreeg geen extra vitaminen
    BV werd nog niet zo duidelijk aangeraden als nu
    Ik moest op mijn zij slapen, niet op mijn buik..
    De vervoers-regels waren lang niet zo streng.

Maar verder geen 'gekke' dingen zoals hier veel staat haha.

Maar mijn moeder kijkt ook op van bedje dat kort opgemaakt moet worden. Maar dat is ook echt iets van de laatste jaren..

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Pfoe, mijn moeder at gewoon alles in de zwangerschap (ook biefstuk en rauwe kaas dus) maar rookte en dronk niet.

Als baby heb ik best een moderne opvoeding gehad haha, meer omdat ze wel moesten aangezien mijn gezondheid niet goed was.

Verder als kind, geen autostoeltjes, roken in huis, sneeuwwitje kregen wij soms te drinken (bier met 7up, alleen dan wel weinig bier erin) uhm... verder niet zo heel veel geloof ik.

Ben trouwens 25.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hahaaa,ik ben van 82,en wat komen veel van deze dingen mij bekend voor zeg!!

9. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees bouwjaren 85 en 91 zelfs...woow. ik durf het haast niet eens meer te zeggen, ik ben bouwjaar eind jaren 60, een carnavalskindje (een moetje dus, dat was nog zo lekker in die tijd) en ik zal maar niet gaan typen wat ik allemaal overleefd heb.

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn moeder rookte niet meer toen ze zwanger raakte van mij, maar wel zonder gordel op de achterbank, zonder gordel voorin bij mn moeder op schoot en door voorruit geklapt (oeps). mijn moeder een keer in paniek auto moeten parkeren omdat ik het een goed idee vond om achterdeur tijdens het rijden op te doen en er uit te gaan hangen:p
    zus is met traphekje en al een keer naar beneden gedonderd, dus wel een traphekje, maar waarschijnlijk zelf in elkaar gezet door mn vader en aan de muur vast gemaakt:p
    in de kofferbak zitten (stationwagen) omdat dat veel leuker was en dan bochtjes vallen.
    met verjaardagsfeestjes ergens heen gaan en dan met 10+kinderen gewoon ff 2 stationwagens regelen via buren of andere ouders en daar alle 10-15 kinderen in proppen...
    bij vriendinnetjes het huis binnen banjeren omdat ze een touwtje door de brievenbus hadden die aan de deurkruk zat en dan gewoon woonkamer inlopen en vragen of je vriendinnetje er was.
    collect call naar mama omdat je op je 12e naar 'de stad' mocht maar toch even naar huis wilde bellen om te laten weten dat je er weer aan kwam
    gratis sexlijnen en naar amerika bellen in de groene ptt telefooncellen:p

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je bent een flouwer power girl.

;)

Eens kijken wat ik heb overleeft.

Het des hormoon wat mijn moeder moest slikken tijdens de zwangerschap. Dit middel is pas uit de handel genomen in 1975 en laat ik nu van 1974 zijn tja. Gelukkig gezond geboren.

Wat nog meer overleeft. Wat de meeste wel noemde eigenlijk.Auto.s zonder gordels. Ik kan me zelfs nog herinneren wanneer ze in de auto kwamen achter in en wanneer ze verplicht waren. Mijn pa kocht een auto in 1987 en daar zaten auto gordels in achter in maar verplicht wel nee. Haha. En moet zeggen ik weet dat het veiliger is maar wat zat dat lekker zonder die knellende gordel en wat zat je als kind heerlijk op de achterbank en kon je heerlijk lekker gewoon slapen. Nu zitten ze vast gesnoeid en menig kind vind het vreselijk en proberen vaak er nog tussen uit te wurmen. Ben je aan het rijden. Dan proberen hun weer goed in de gordel en kinderzitje te krijgen. Tja haha. Even een vlucht haven op zoeken is iets veiliger..

Maar meiden van rond 1990. Toen waren er ook al maxi cosi stoelen. En traphekjes en dat soort dingen kwamen net in. ( waren alleen nog niet verplicht)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha, wat ene grappig topic!

Wat ik heb overleefd....
    Pfff, mn ouders waren van de hippie tijd dus feesten vooral en deden vanalles wat god verboden heeft! Mn ouders kenden elkaar 3 maanden voor ze gingen trouwen en ze mij verwachtten ;) Tis een wonder dat ze nog steeds gelukkig bij elkaar zijn!!
    Mn moeder dronk ook gewoon alcohol tijdens de zwangerschap en rookte mee in dezelfde ruimte als waar mn vader sigaartjes rookte.
    ik kreeg vanaf 6 maanden ook geprakte banaan met sinaasappelsap.
    Ze gaven mij en mn zus een fles roosvicee in bed zodat ze nog wat door konden slapen!
    Of een papfles met 8 weken voor de nacht...
    Los in de reiswieg idd in de auto.
    In een rugzak op de rug van vaders bij gebrek aan een babybjorn ;) Ze namen ons overal mee naar toe : worden ze makkelijk van" we sliep dus overal... waar was de RRR? En ik leef nog steeds!
    Mn moeder ging gerust boodschappen doen als wij een middagdutje deden.
    En op de fiets naar school? Achterop bij mama en de benen in de fietstas!

En wat we ook overleefd hebben??? Een praktisch kort zelfgeknipt kapsel met dito pony zodat we niet om de 6 weken geknipt hoefden te worden!!!!!
    Ik heb het uit pure schaamte nooit meer kort gehad!!!!!

jemig, dat ik er nog ben.....

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Fietshelm doe ik nu ook niet aan....

Wat ik overleefd heb:

- Een kamer vol rokende mensen
    - Met z'n 4en in de auto en pa en ma roken
    - Een afgeslikte speen door moeders die aan de cola jenever zat....heb wel lekker geslapen tot 10 uur zegt mijn moeder nog steeds met een schuldgevoel ;)
    - Traphekje
    - Los op de achterbank

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, hier ook!

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja er waren wel maxi-cosi's! Maar vaak geen gordels op de achterbank nog. En als je wat ouder was gewoon hup, los op de achterbank..geen stoeltjes zoals nu nog moet tot bepaalde lengte.

16. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mijn ouders lieten me horrorfilms zien. Zoals Exorcist.

Mijn ouders hebben me nooit naar de tandarts gestuurd. Geen beugel, kiespijn? Laat maar pijn lijden! Eerste keer ervaring met de tandarts ik was 22 jaar... 0 gaatjes alleen beetje tandsteen verwijderd...

Als vervolg mocht ik nooit van m'n ouders snoepen, dus geen chocola, geen drop, geen ijs. Alles wat met suiker zit was verboden. Ook dingen die te zout zijn.

Friet eten? Kennen we niet. Mijn moeder wist niet wat een frituurpan was. We aten elke dag rijst, groente en beetje vlees. We hadden wel bestek, maar merendeels aten we met onze handen.

Mijn vader gaf me 10 euro als ik een potje won met schaken.
    Als vervolg dat schaken de enige bordspel was. Al die andere bordspellen vind hij onnozel.

Als ik met andere kinderen vergelijk eigenlijk wel een bijzondere jeugd gehad. Mijn ouders hadden geen wasmachine en de verwarming deed soms maanden niet (waarschijnlijk konden ze de stroom niet betalen).

Dus moest ik m'n huiswerk met kaarslicht maken.

17. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Jeetje wat primitief..
    Ben je wel in NL geboren dan?

En ja ik weet dat je in Denemarken woont ivm je man haha.

18. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik woonde in Nederland, opgegroeid in Nederland. Mijn moeder komt uit de rimboe...

Mijn man snijdt mijn vlees (kan ik niet). Hij legt me uit hoe ik met en vork moet eten. Al die kleine dingen ben ik aangeleerd, bijvoorbeeld met de hand eten etc :D

Ik bedoel 10 gulden. Aah wat rook gulden biljetten lekker.

19. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Wat herkenbaar allemaal, ik heb ook het nodige "overleefd" en ik ben er inmiddels al 32 mee geworden.

Los op de achterbank
    Rokende ouders, ook in de auto met gesloten ramen
    Mijn moeder heeft tijdens de zwangerschap vrolijk doorgerookt, gedrinken, kaasjes, filet americain, rosbief enz gegeten.
    Waarschijnlijk woog ik daarom ook denk ik na een zwangerschap van 42 weken maar 2500 gram. Helaas heb ik dit inmiddels ruimschoots ingehaald.
    Achterop de fiets zonder helm met de benen in de fietstassen
    Hele dagen buiten spelen
    Hele dagen alleen naar het zwembad zonder zonnenbrandmelk
    Met feestdagen een glaasje kinderwijn dwz zoete witte wijn met 7-up
    En zo zullen er nog veel meer voorbeelden zijn

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat zonder helm fietsen of achterop de fiets vind ik niet zo typisch voor de jaren waarin we geboren zijn. Ik zie het nu ook maar weinig en vind het zelf een beetje té voorzichtig. Misschien voor als ze net leren fietsen, maar daarna? Op een gegeven moment moeten ze ook zonder zijwieltjes kunnen :D

Deel Deze Pagina