En toen liep ze weg vandaag even naar de v&d een kado halen voor 5 dec. nou dan ook maar even een broodje en drinken. Y was het zat in de kinderstoel dus zet vriend haar op de grond. zodat ze even rond kan kijken etc. zitten er 4 vrouwen van een jaar of 35 bij ons in de buurt en er zegt er een. kijk dan zo klein en al kunnen staan die van mij konden dat pas bij 10 maanden. wat doe Y die is het staan zat en loop weg en hard ook haha. Maar goed toen ging het dus "jeetje dat kan niet hoor die zit vast de hele dag in z'n loop ding" "nou dat kan echt niet helemaal niet goed voor haar heupen" "Ik snap niet dat die ouders dat bij z'n jong kindje toe laten." Toen zei ik "maar ze is 15 maanden" en daar kwam het hoor. "Nou dan mag je het wel beter te eten geven" "ja of langs een arts gaan" "Jeetje wat onverantwoord dat je dat nog niet hebt laten onderzoeken" Waarom ik dus zei. "nou ze is helemaal gezond verklaard in het ziekenhuis na tal van onderzoeken. Ze eet als een bouwvakker en eet soms meer als haar 4 jarige broer. Ben ik nu nog steeds onverantwoord?" ik had echt zoiets van wtf! ja mijn dochter is niet groot maar ze is echt we een dreumes hoor. lopen mama's van andere kleine kindjes hier ook tegen aan?
zo wat een aso mensen zeg... Ik was niet zo lief gebleven als jou denk ik... en waar letten al die mensen wel niet op he hebben ze geen leven of zo dat ze andere beoordelen pfff...
Jup, maar dan de andere kant op, wat een dikkertje. Geef je niet te veel te eten. En het zitten in de draagdoek, niet doen hoor, dan verwen je haar veel te veel. Of mijn schoonmoeder die me een ontaarde moeder noemt omdat we stukjes geven en ik mijn dochter al vroeg gewoon over de grond laat scharrelen en ook in de doek doe. Pff, heel vermoeiend inderdaad. Maar dit vind ik ook echt heel asociaal zeg! Hoe durven mensen, tegen een vreemde en ook dit soort commentaar, echt schandalig! Goed dat je er tegenin gegaan bent!
weet ik weet dat ze met haar 9 kilo en 72 cm niet groot is maar hey niet ieder kind ik het zelfde. ik bleef heel rustig ook omdat ik de kleine meid bij ons had. en de la place in arnhem natuurlijk vrij groot is hahaha. daarom ik blijf dan gewoon netjes maar vanbinnen vervloek ik ze
Nee, maar het is hoe dan ook nooit goed bij sommige mensen Ik heb gelukkig onlangs geen opmerkingen meer gekregen, maar toen ze nog kleiner was wel en dan vooral als ze huilde, dan weten mensen heel goed wat je allemaal verkeerd doet *grom* (een zo'n pinnig, zuur omaatje: hm, ze heeft honger, ja je moet de fles hè, oetjiekoetjie, ja je hebt honger he. Ik: nee hoor, en als het wel zo is dan heeft ze ergens een extra gat zitten )
Zo, dat vind ik behoorlijk asociaal. Zoiets zou niet eens in mij opkomen. Sommige kindjes zijn nu eenmaal wat kleiner en andere zijn wat groter. Wie zijn zij om daarover te oordelen en zeker zonder enige achtergrond informatie! Niks van aantrekken hoor! Ik denk dat ze zichzelf vooral de hemel in wilden prijzen over hoe goede en verantwoorde moeders ze wel niet zijn.
Zooo ik zou dat amper durfen denken. Laat staan zeggen...Wat een aso gedrag zeg. Geen ervaring maar ik herken wel dat iedereen zijn mening overal over heeft. Mijn kindje lacht naar iedereen in winkels enzo. Kreeg ik laatst de opmerking: pas je op, als hij groot is gaat hij zo met iedereen mee! Tja, wat kan ik er aan doen dat mijn kind lacht. En in jou geval: wat kan jij er aan doen dat je kind zo klein is...
Snap nooit zo goed waarom mensen zich moeten bemoeien met andere mensen.. Ik zou dat nou echt niet doen, al zou ik jou en je kindje bij de la place zien en je meisje loopt, ja sorry maar wie ben ik om daar over te zeiken haha? Zou mij aan mn reet roesten Ik heb een roze stokke wagen, man o man daar lopen wild vreemde ook over te zeuren. Dan hoor je ze zeggen tegen aanhang: tjo die is goed de sjaak als ze nog een tweede wilt en dat is een jongetje. Of tegen mij: nou meid enige wagen hoor maar wat als je nog een kindje zou willen en dat blijkt een jongen?
Pff, ik hoop met heel mijn hart voor je, dat minstens 1 van deze lady's hier op zw-pagina zitten. Zodat ze eens kunnen lezen dat het echt doodvermoeiend is! Waar halen ze in hemelsnaam het lef vandaan? Dat je wat zegt, natuurlijk! Leuk toch, maar kom-op hou het dan netjes.. Zeg gewoon, wow, kijk dan zo'n mini die al loopt, knap hoor! Zo kan het toch ook? Of stel dan een vraag, toch? Vraag dan gewoon hoe oud ze is! Dan heb je meteen alle info die verdere vooroordelen gauw van tafel gooien.. Nou zoals je misschien wel merkt ja ik heb ook zo'n kleintje (ze is weliswaar ook jonger) maar ook hier denken wel eens mensen dat ze nooit wat te eten krijgt... Liefs
ja...was in een broodjeszaak...bestel een stokbroodje (bruin) met kipfilet....en iets voor mezelf....zegt die mevrouw, tis toch niet voor die kleine he? Dus ik...euh jawel, hij moet toch ook eten. Jah, zo jong al brood, dat is niet goed! hij moet gewoon nog melk drinken... wist ff niet wat ik moest zeggen..... Dus ik zeg, hoezo hij is bijna 1 jaar oud, je gaat me toch niet zeggen dat een 1jarige alleen melk moet drinken??? Kijkt ze me aan zo iets dus........ 1 jaar...nou als het de mijne was had ik hem al na laten kijken hoor!! zo klein!! naja...waar bemoei je je mee!! heb me brood opgegeten en gegaan..geen fooi zoals anders hoor...:x
Wat een achterlijke mensen joh. Hoe verzinnen ze het om tegen een wild vreemde zulke dingen te zeggen. Het is al blied irritant van bekende maar mensen in de freaking la place?? Echt te bizar hoor.....
hier juist het tegen over gestelde. Hij is 14 maanden, maar een lekkere hollandse knul, die lekker rent etc. Als ik bij de kassa in de rij sta, en mensen praten tegen hem, zijn ze bijna boos dat hij niets terug zegt.
och ja dat is ook zo iets.....ons meisje sprak met haar 2 jaar practisch niets (met reden) en ze was groot en stevig voor haar leeftijd....mensen vroegen altijd vanalles...en als ik dan antwoord gaf keken ze vreemd op, heb wel eens te horen gekregen..ze heeft toch een hollandse mond, dan kan ze ook zelf antwoord geven...... (was ze wel al bijna 3,5..toen kon ze nog bijna niet praten....) Heb meteen boos gezegd, ja en een hollands hersenbeschadiging waardoor ze gewoon geen antwoord kan geven.... heb nog nooit iemand zoooo rood zien worden en stamelend sorry horen zeggen hahahaha. was wel ff leuk...foei ikke.....ghehehehe
ondanks dat het niet leuk is van je dochter. is het wel een hele goede actie doen ze nooit meer aannames
Er zijn mensen die altijd wat te zaniken hebben Ik krijg bij mijn kleine (5,5 maand 9 kilo en 71 cm) te horen of ze nog niet praat...loopt...kruipt en weet ik het allemaal niet meer. Nee....ze zit nog niet en heeft zich pas 2 keer vanuit rug naar haar zij gedraaid, komop ze is 5,5 maand. Ze houden haar voor ouder omdat ze dus zo groot is :s Vervolgens komen ze (als ze de leeftijd weten) ow...maar dat komt wel goed hoor, als ze gaat bewegen raakt ze haar overtollige (nouja!) kilo's / babyvet wel kwijt. Als ik ze vervolgens uitleg dat ik bv geef en me daar totaal niet druk over maak kijken ze me meewarig aan...mede ook omdat ik behoorlijk stevig ben denk ik pffff soms Lekker laten praten, als je kind klein of groot is...lekker belangrijk. Zolang ze gezond zijn en goed gedijen en er geen 'te' voor groot of klein staat maakt het geen bal uit