Wie heeft er ervaring met het sensormatje van Nanny Care?? Ben namelijk erg benieuwd of ze bijvoorbeeld vaak vals alarm geven?
Vals alarm kan ik je niks over vertellen, maar het alarm op zich is echt mega luid. Ik heb gelukkig nog nooit alarm gehad
Het gaf mij wel een veilig gevoel. Mijn zoontje sliep in het begin alleen op zijn buik goed en lang. Op zijn rug werd hij na een half uurtje vaak wakker en bleef dan onrustig. Ondanks dat de slaapkamer en woonkamer aan elkaar zitten met een hele dunne glazen wand, vond ik dat ding wel prettig.
Geweldig! Voor de geboorte van ons meisje hadden we besloten om het matje niet te gaan gebruiken, omdat we het best overdreven vonden.. Maaaarrr Toen ze er was en van die gekke geluidjes maken, wat babys doen, en ik om alles rechtop in bed zat en daardoor elke dag doodmoe wakker werd, hebben we het matje onder haar matrasje gelegd. Ik vind het een heel geruststellend gevoel en zou het bij de tweede meteen gebruiken! Echt DE aanrader wat mij betreft.. ps Vals alarm hebben we hier nog nooit gehad, werkt perfect!!
Hou er rekening mee dat als de batterijen leeg zijn het matje ook alarm geeft. (Ik heb het matje nooit gebruikt, maar tijdens mijn opleiding van vorig jaar werd dat door mijn lerares zorg vertelt.)
Wij hebben hem een jaar met alle tevredenheid gebruikt, onze dochter heeft erg lang gewoon rustig gelspaen pas de afgelopen maand gaat ze haar bedje zodat het alarm 2 keer is afgegaan omdat ze helemaal aan het hoofdeind van haar ledikant lag..en wat denk je papa en mama wakker van het alarm en kind sliep door Wij hebben hem gekocht omdat ze toen ze 14 dagen was erg last kreeg van reflux en 's nachst bijna een keer smoorde in melk die omhoor kwam, daarna heeft ze op haar buik gelegen en hebben wij een nanny care gekocht. Hij ging hier het vaakst af als we haar uit bed haalde en het alrm vergaten uit te zetten. Hij gaat pas na 20 seconden geen beweging af en dan waren we al bijna beneden
Oke, dus het alarm is zo hard dat je je rotschrikt..... Maar ben blij dat niemand eigenlijk vaak een valsalarm heeft gehad dat het kindje er nog gewoon in ligt. Maar in elk geval positieve reacties.... Dank jullie wel, heb hem inmiddels besteld dus ben benieuwd.
ik moet je dan toch meldden dat wij nu 3 keer vals alarm hebben gehad ( nou ja vals ? ) ons meisje lag zo dicht tegen de spijlen aan en ademde passief vanwege diepe slaap dat deze af ging . en 2 x keer vals als baby ( paar weken ) wij rennen ons te pletter en slapen vervolgens de nacht niet meer en laten hoor van schrik dan maar in het campingbedje bij ons op de kamer slapen maar ja.... wij zeggen dan liever 1 keer teveel lopen dan 1 x te weinig ( dit zal uiteraard met mees* te maken hebben ) wij zijn er toch nog steeds blij mee ! liefs edith mama van mees* en juultje
Daarom schaffen wij er deze keer ook een aan.....vanwege ons zoontje*.... Maar ben alleen bang voor veel vals alarm omdat wij dan helemaal geen oog meer dicht doen ben ik bang, gezien het verleden met ons zoontje*
Het heeft mij heel veel rust gegeven. Vals alarm hebben we niet gehad, alleen toen Stan na 9 maanden door z'n ledikant ging kruipen ging het alarm heel vaak af (omdat helemaal boven of onderin lag). Toen hebben we besloten hem weg te halen. Wat ik wel frapant vond is dat het geluid behoorlijk hard is, maar beide kinderen hier gewoon doorheen slapen!!
Ik kan alleen vanuit mijn eigen gevoel praten maar als je een kindje bent verloren blijft de onrust ( bij ons ) als ik het matje uit heb ben ik onrustig omdat ik dan niet kan checken ( knipperend lampje is al genoeg ) en als deze aanstaat ben ik altijd op mijn hoede vanwegen alarm Tja meis onbezorgd word het nooit meer dus dan maar met matje Wij zijn er nog steeds na bijna10 mnd blij mee . Liefs Edith Mama van mees*&juultje
Hier gebruiken we al bijna een jaar de Nannycare, en nog nooit een vals alarm gehad. Ons meisje was destijds veel te vroeg en ging na twee maanden zo van de monitor, en hup mee naar huis. We deden geen oog dicht tot we het matje aansloten. Als ze groter worden, plaats je het tweede matje in het ledikant, en ondanks elke nacht het bed doorcrossen nog steeds geen vals alarm. Het is heel fijn om 's nacht ff te kunnen kijken of het lampje nog knippert als ik het (nog steeds!) weleens benauwd heb. Dan hoef ik haar dus ook niet te storen. Ik vind het een werelduitvinding.
Ons zoontje was ook veel te vroeg en is pas na 11 weken ziekenhuis met monitorbewaking naar huis gekomen. De 1e 2 weken zonder geprobeerd maar deed geen oog dicht. We hebben het al 18 maanden in gebruik en we laten het nu sinds 2 weken overdag uit maar snacht gaat hij aan. Keer of 3 vals alarm gehad en tig keer ivm vergeten uit te zetten. Voor ons de beste aankoop (samen met de isofix base van maxi-cosi)
Ik ben zó blij met dit topic! Ook wij hebben hem na lang twijfelen besteld. Toen ik er de eerste keer over las heb ik het tijdschrift snel weggelegd, omdat ik bang ben dat ik véél te paranoïde zal zijn om nog te kunnen genieten van de baby straks.. Maar uiteindelijk toch verder gekeken. Onze verzekering dekt de aanschafprijs voor 100% en dus hebben we hem toch besteld.. Ik ga ook liever 100 x teveel dan 1 x te weinig kijken.. Fijn dat er weinig ervaringen met vals alarm zijn, en bovenal dat de kinderen over het algemeen doorslapen.. Zou helemaal super zijn als je het kan aansluiten op de babyfoon, zodat je kind het alarm niet hoort... Maar nu ik dit zo lees ben ik toch heel blij dat we hem besteld hebben. Dan maar paranoïde..
Welnee joh, niet paranoïde. Als je anders ook 100 keer zou gaan kijken (IK!) dan is dit een verademing. Ik kan hem iedereen aanraden, en ik heb geeeen aandelen (helaas!) .
Ik moet zeggen ik ben erg blij met jullie reacties!! Het is gewoon zo dat ze het kostbaarste bezit zijn (zeker als je er al een kwijt bent geraakt) ben alleen bang dat we helemaal in de stress schieten bij een vals alarm....maar gelukkig hebben niet veel daar ervaring mee. Maar zeker onbezorgd wordt het helemaal niet meer.....nooit......bij onze dochter van 3 hangt na het incident zelfs een bewakingscamera boven haar bedje, wat ons dus weer veel rust geeft.....zo ga je vanalles uit de kast halen om toch een klein beetje gerust te zijn......
Dames die hem willen bestellen; Bij sommige zorgverzekeraars krijg je het matje helemaal of gedeeltelijk vergoed: NannyCare – Het baby sensormatje » Aanvraagformulier
Na het lezen van dit topic heb ik hem ook besteld. Ik krijg hem helemaal vergoed, dus dat is mooi. Alleen vriendlief nog proberen te overtuigen. Hij is bang dat ik mezelf gek ga maken door zo'n matje (hij is veel te nuchter en te makkelijk: je moet er niet over nadenken dat er iets kan gebeuren, dan gebeurt het niet. Uiteraard denk ik daar anders over). Ik denk dat ik veel rustiger slaap wetende dat er een alarm af gaat als de kleine man stopt met ademen.