Ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamar69, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter poept sinds een week of 3 nog maar 1x in de 4 dagen (ongeveer), terwijl zij eerst wel elke dag een goeie poepluier had. Lijkt ook meer krampen te hebben wanneer ze een scheet moet laten, ze krijst het dan uit. Ook heb ik gemerkt dat wanneer ze wel poept, haar ontlasting erger dan normaal stinkt en het donkerder van kleur is, het is bruinig terwijl het normaal altijd geel was.

Nu las ik ergens dat bruinige ontlasting kan wijzen op het te weinig binnenkrijgen van borstvoeding maar kon hier verder weinig over vinden. Weet iemand hier meer van of is het verstandiger de huisarts/cb even te informeren?

2. Sarahhh

Sarahhh Lid

3 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Tamar,

mijn dochter heeft dezelfde problemen. Als we haar niks geven poept ze ook niet, we moesten haar op een gegeven moment zelfs een klisma geven. Soms moest ze zo hard persen dat ze ervan ging spugen en dan zat er een heel klein zwart knikker keuteltje in haar luier.

We zijn ervoor bij de kinderarts geweest en ze krijgt nu elke ochtend Macrogrol door de fles. Dit kun je op recept van de huis krijgen. Het is alleen in het begin even lastig om de juiste dosering te vinden. Het is een poeder dat je oplost in melk of water.

Wij zijn er ontzettend mee geholpen. We hebben wel wat vaker een doorlekluier, maar de kinderarts zegt dat het het belangrijkst is dat ze door blijft stromen en dus haar ontlasting kwijt kan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Volgens de arts duurt het vaak toto ze gaan lopen en echt met de pot mee eten. Dan komt er verbetering in door het bewegen en de vezels die ze binnen krijgen.

Succes!

Deel Deze Pagina