Vraag1: De opvolgmelk nr 2 van Nutrilon is te gebruiken tot je kindje 10 maanden oud is, maar welke ga je hierna dan gebruiken van Nutrilon? Vraag2: Vanaf hoeveel maanden maakten jullie je zelfgemaakte groente/fruithapjes groffer van structuur en hoe grof of fijn ongeveer? Zaten er dan echt al stukjes in of niet? Ik weet namelijk niet hoe de structuur is in de potjes vanaf 8 maanden van Olvarit? Kan iemand mij dit vertellen? Bedankt alvast voor de antwoorden!
1. Opvolgmelk kun je geven tot 12 maanden. er staat wel op tot 10 maanden, maar er is bijna geen verschil met nutrilon 3. die is van 10-18 maanden. 2. de structuur in 8 maanden potjes is grof gepureerd. er zitten niet echt stukjes in. in de friso potjes echter wel, dan heb ik het over blokjes van een halve centimeter ongeveer. je kunt het nu ook gewoon prakken. vind je kindje dat nog niks, zou ik het steeds wat minder grof maken.
Wij gaven vanaf 10 maanden nr3 melk. Maar van het CB mochten we ook nr 2 geven tot een jaar. De structuur van een de meeste 8-maanden potjes is nog redelijk gepureerd. Wij gaven met 8 maanden geraspte appel, banaan/rijpe peer/mango/kiwi uit het knuistje. Warm eten ging door de staafmixer. Met 6 maanden ging alles erin. Maar met 8 maanden hielden we de rijst/pasta er vaak al uit. Of fijn rul gebakken gehakt. En ook steeds minder lang in de staafmixer. Rond de 11 maanden zijn we opgehouden met de staafmixer, en at hij stukjes avondeten. Voeren is ook makkelijker als het fijne prut is.
Wij maken onze pakken nutrilon 2 op (nog 1,5 pak) en gaan daarna over op nr 3. Die zullen we wel kort gebruiken want ik wil met 1 jaar toch wel gewoon volle melk gaan geven. Volgens mij kun je nr 2 prima gebruiken na 10 maanden. Pureren hebben we hier eigenlijk alleen gedaan tot 6 maanden. Daarna ging rijst e.d. er al gewoon in. De rest wordt gesneden in de hakmolen of geprakt. Kindje eet eigenlijk alles... ook stukjes. Maar hier wordt wel alleen vers gegeten en ik zou dus niet weten hoe de potjes eruit zien...