heeft er iemand al droomnamen in haar hoofd?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door denise23, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ik vroeg me af of er hier mensen zijn die zoiets hebben van: Zo wil ik dat mijn kindje(s) gaat heten!
    een naam die is blijven hangen, die je ergens heb gehoord of gelezen en die je graag bij je kindje zou willen gebruiken.

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    dubbele post.

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Voor een meisje wel, jongensnaam nog niet!
    Maar zet't niet online ;)

En jij?

4. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Wij hebben voor een jongen een naam die afgeleid is van de naam van mijn vader. Die is drie jaar geleden overleden en de naam die we hebben is daarvan afgeleid.

Het is alleen erg k*t, want de neef van mijn man heeft twee maanden geleden zijn kindje precies die naam gegeven.

Nu moeten we even bezinnen... Maar misschien geven we ons kindje wel dezelfde naam hoor, vanwege de emotionele waarde die eraan verbonden is.

5. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    wijhebben echt nog geen idee, ons dochtertjer heet faye en we willen toch graag een naam die daar bij past, maar het is toch wel weer moeilijk hoor!

6. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ja ik heb wel droomnamen bedacht inmiddels! Maar weet nog niet of ik daar bij blijf! Maar deel ze nog niet :)

Vond he eigenelijk niet zo lastig maar wel twijfelend of het echt de allerleukste zijn! Maatja eerst maar zwanger raken hihi

7. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hier precies hetzelfde :D

8. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Wij hebben al voor 3 meisjes een naam en 1 jongensnaam :D Er zijn zoveeeeeel leuke namen :D ik wil ze best delen hoor! ;)

9. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Nou, waar wacht je nog op dan?? hahahaha ;)

10. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hahhaha oke! Nou hier komen ze dan! :D

Voor een jongen: Thies
    Voor de meisjes: Sara, Sophie en Suze

11. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    leuke Nederlandse namen.

12. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Hier al 2 leuke meisjesnamen maar voor een jongen komen we er niet uit. Er heeft vroeger eens iemand een voorspelling gedaan dat ik een zoon zou krijgen dus dat zal moeilijk worden. Maar een zoon is zeker en vast heeeel welkom. Maar ook: eerst zwanger worden. Klusserdeklus!:)

13. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja, ik schaam me er wel een beetje voor, maar op het forum durf ik het wel te bekennen: wij hebben hier al jaren 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen inclusief doopnamen op de plank liggen (want stel dat het een tweeling wordt, of iemand anders gaat er net een maand tevoren met je naam vandoor, je weet het niet ;)). Terwijl we nog maar kort echt bezig zijn, maar we praten er wel al heel lang over (als we later kinderen krijgen, dan...) Toen ging het al gauw over 'welke namen vind jij mooi' en zijn we net zo lang doorgegaan met nadenken, praten en schaven tot we allebei helemaal tevreden waren. Tot nu toe heeft gelukkig nog niemand een van onze namen 'gepikt', terwijl er wel heel veel baby's geboren worden in onze omgeving. Houden zo!
    En ik hou de namen ook liever voor onszelf (sorry).

14. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Tommatje, dat is grappig. Wij kunnen wel tig leuke jongensnamen verzinnen, maar vinden juist de meisjesnamen zo moeilijk. Misschien heb je wat aan onze longlist: Nathan, Hugo, Olivier, Stijn, Luuk, Aart, Christiaan of Alex(ander). Poeh, wel een beetje 'kak'namen als ik ze zo bij elkaar zie ;) Ach ja, onze korte en boerse achternaam compenseert wel aardig.

15. TjoekeTjoek

17 nov 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ons zoontje ook vernoemd.. schoonbroertje is in 2006 overleden en we vonden het wel leuk om hem te vernoemen.. heeft voor ons een speciale betekenis. Mijn schoonbroertje heette Michael en mijn Zoontje Micah (spreek je uit als Majka).
    Liefs x

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wij hebben ook al vanaf het begin van onze relatie de namen voor de meiden in ons hoofd. Drie namen maar liefst! Jongensnamen komen we moeilijker uit. Mijn man wil perse een naam die naar zijn vader vernoemd, maar ik heb hele andere namen in gedachten. Dat wordt nog een dobber!:)

Maar goed, eerst maar eens zwanger zien te worden!

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik geloof dat ik 14 was ofzo en toen al een naam voor een dochter had! Toen ik wat jaren later zwanger was en ook nog een meisje kreeg, was de keuze natuurlijk niet moeilijk :D! Moest alleen vriendlief nog even overtuigen maar gelukkig was hij het helemaal met me eens. Onze dochter heet dus Charity (spreek je uit als sjerItie, even de I in hoofdletter want veel maken er sjerUtie van). Onze dochter heeft trouwens ook 3 namen, haar 2e naam is vernoemd naar mijn zus en haar 3e is vernoemd naar mij en mijn moeder. :D

Een jongensnaam hebben we nog niet en als er in de toekomst nog een kindje bij mag komen en het zal een jongentje zijn, zal dat nog voor vele discussies zorgen denk ik! Vriendlief en ik zijn het nog nooit eens geworden over een jongensnaam..

18. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Wij weten ook al helemaal wat 't zou gaan worden... Voor zowel jongen als meid.

19. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Wat leuk dat je dat al zo jong wist Charity2010.

20. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    wij hebben levi al.
    ons ventje.

daarbij vinden we luca en lynn erg leukpassen.
    lynn voor een meid en luca kan voor allebei

Deel Deze Pagina