Achtbaan met lege follikels... net terug van punctie in Tsjechië

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Twijfel1985, 28 mrt 2025.

1. Twijfel1985

Twijfel1985 Nieuw lid

6 feb 2025
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ok, hopelijk valt mijn verhaal goed te lezen én te volgen. Ik ben 39 jaar jong, geboren zonder baarmoeder maar wel een enorme kinderwens. Inmiddels een dochter en al 2,5 jaar bezig opnieuw in verwachting te raken met behulp van een fantastische draagmoeder. Maar goed, het wil na 2,5 jaar nog steeds niet lukken.

Inmiddels net terug van Tsjechië, aangezien de kliniek in Nederland waar wij zitten geen abdominale punctie uitvoert (en de laatste uit 2024 lichtelijk traumatisch was) zijn wij uitgeweken naar het buiteland voor de punctie.

Onze rollercoaster is als volgt geweest.

januari 2024, stimulatie. pil, triptofem, Gonalf F & Gonasi als trigger (9 follikels, 12 eitjes, meerdere TP waarvan 1 miskraam.)

januari 2025, blind gestart (ik heb geen menstruatie), Gonalf F, triptofem & Gonasi (9 follikels, 5 eitjes, nog niet volwassen genoeg. Deze stimulatie overviel ons, vanwege het blinde starten denken wij dat we het verkeerde moment hebben gekozen.

maart 2025, start pil, hierna meriofert & GonalF en orgalutran. Gonasi als trigger. Erg lang moeten spuiten, zo'n 2,5 week. Follikels groeide een mm per dag. Artsen zeer te spreken over proces, vol vertrouwen naar punctie. Helaas uit de narcose bleken rechts 3 follikels met eitjes te zitten en links 5 follikels met helemaal niks.

We zijn werkelijk stom verbaasd én hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. Op dit moment zijn van de 3 eitjes 3 bevrucht maar 2 zijn niet gelukt en de 3de wacht nog op 'cleavage'.

De Gonasi heb ik de laatste keer ik om 8 uur gespoten, punctie was 36 uur later. De arts gaf aan de orgalutran die avond nog te moeten spuiten (zoals elke avond om half 10). Zou het hier mis kunnen zijn gegaan?

Ik ben er moedeloos van...
    Iemand ervaring, tips of andere ideeën?

2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Niet helemaal hetzelfde, maar ik had bij mijn tweede punctie 25 volwassen follikels en ‘maar’ acht eicellen. Bij mij schreven ze het toe aan pcos, maar later bleek mijn tsh veel te hoog. Na eigen onderzoek ben ik er van overtuigt dat dit ook een rol heeft gespeeld. De arts kon het niet uitsluiten maar gaf aan dat in NL daar onvoldoende bewijs voor is, maar dat er wel studies zijn die mijn conclusie bevestigen. Ik weet niet of je daar al eens op geprikt bent.
    heel veel succes deze ronde!

Deel Deze Pagina