Hoe heftig hoort miskraam te zijn? ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mamavanhannah, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dag allemaal,

Ik ben op dit moment op vakantie in Italie en afgelopen donderdag had ik last van licht bloedverlies, wat helaas meer was dan een veeg... vrijdag ben ik daarom naar een ziekenhuis geweest in siena, en daar is vastgesteld dat er geen hartslag was en dat t vruchtje zo groot was als een embryo van 6.2 weken zwangerschap, terwijl ik vrijdag 8 wkn zwanger zou zijn. Ik heb medicatie gekregen om de miskraam verder op te wekken en daarnaast moest ik bedrust houden. Ik neem de medicatie trouw in, maar twijfel of de miskraam nou wel op gang komt.

Het bloedverlies is doorgegaan, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen vol maandverband gehad, alleen telkens als ik naar de wc ga druipt er wat uit zeg maar (sorry voor de details). Heb ook nauwelijks krampen. De gynaecoloog had me voorbereid op veel pijn en veel bloed, nou dat is er dus echt niet. Gisteravond had ik zelfs op een gegeven moment bruinverlies ipv rood, alsof het al klaar was?

Maar ik lees soms op internet dat het ook wel minder heftig kan zijn, een miskraam op dit moment in de zwangerschap? Iemand ervaring daarmee?
    Ik merk in ieder geval dat mn zwangerschapssymptomen weg zijn gegaan sinds vrijdag, inclusief mn toch al groeiend buikje.

Ik hoop wel dat het snel voorbij is zodat ik nog van de vakantie kan genieten hier en we weer snel een nieuwe poging kunnen doen.

2. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Het verschilt ontzettend van persoon tot persoon wat ik heb begrepen.

Ik heb een ma gehad met zo'n beetje dezelfde termijn als dat jij het had (vruchtje was ong 7+1/6+5 terwijl ik 8/8+3 was). Werd extra pijnmedicatie aangeraden (diclofenac/naproxen) als paracetamol niet voldoende was. Ook kon ik rekening houden met stolsels zo groot als een vuist. Mensen die er ervaring mee hadden raadden ook extra dik maandverband aan vanwege zwaar bloedverlies. Verhalen gelezen/gehoord van weeenstormen.

Ik bereidde me dus voor op afzien.. maar het viel bij mij ook reuze mee. Oncomfortabele krampen, maar meer ook niet. Stolsel van ong 4 cm was het meeste, daarna (licht) bloedverlies, maar ook vrij weinig. Het extra dikke nachtverband totaal niet nodig gehad. Rood licht bloedverlies hield ongeveer week aan. bij nacontrole was er nog wel bloed/stolsels te zien maar te weinig voor extra curretage. kon kiezen voor weer pillen maar heb gekozen voor gewoon afwachten (zou of snel of bij vilgende ms komen, vond ik prima) nu is het meer spotting (nogsteeds, bijna 3 weken verder). Net zwtest gedaan, hcg level is nu niveau van toen ik ong 4 ndgn na nod was, dus is al flink afgenomen gelukkig. Hopelijk volgende week of week daarna blanco test.

Veel sterkte, ik hoop dat deze sessie bij jou ook voldoende is..

Mamavanhannah vindt dit leuk.
  3. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie Plusje! Bij jou is het dus ook nogal meegevallen.
    Ik heb alleen ook nog niet echt noemenswaardige stolsels gehad (hooguit enkele klontjes zeg maar..) voor zover ik weet althans. Is allemaal in de wc terechtgekomen dus kon er niet veel van zien. Stolsels zouden wel moeten toch?

En weet jij eigenlijk hoe lang erba je het weer kunt proberen om zwanger te raken?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb nooit medicatie gehad om het op te wekken. Maar wel 8 miskramen gehad.
    Sommige vielen mee....hevige menstruatiekrampen en bloed. Bij sommige kroop ik over de grond van de pijn.
    Bij sommige weinig bloed en bij sommige was het net of er een kraan open stond en golfde het eruit bij de krampen.

Ik zou over twee/drie dagen nogmaals een echo laten maken. Dan kunnen ze zien of het tenminste los komt. Evt nog een dosis opwekkers nodig?

5. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ik moet morgenochtend al terug naar het ziekenhuis voor een nieuw onderzoek (ik neem aan dat ze daar echo mee bedoelen) en dan wordt er vast een plan gemaakt als het nog niet goed loskomt. Ik geloof dat ik in dat geval liever terug naar huis en mn nederlandse artsen ga, waar ik genoeg uitleg kan krijgen want daar zijn ze hier niet zo van o_O

6. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb meerdere miskramen gehad en dat varieerde van vergelijkbaar met een heftige menstruatie tot een minibevalling. Helaas ook een soortgelijke ervaring gehad in Italië. Het was aan het begin van de vakantie en ik wilde perse blijven. Echt fijn was het inderdaad niet. Ik hoop voor je dat morgen blijkt dat dit het was, maar hou er voor de zekerheid rekening mee dat het nog niet klaar is. Vaak heb je dan de keuze tussen meer pillen of een curretage. Heel veel sterkte!

7. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik heb gelezen dat ze in Italië wel kundig zijn op het gebied van prille zwangerschappen al zal dat wel per ziekenhuis verschillen.

Mijn MA's zijn ook allemaal ongeveer rond dat termijn gestopt met groeien. Ik heb veel bloedverlies gehad, meestal geen grote stolsels maar wel altijd de vruchtzak verloren die met dat termijn 10 bij 5 cm is ongeveer. Dus als je zoiets of in kleinere stukken niet gezien hebt verwacht ik dat het er nog zit.

Sterkte meis

8. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Nou net de echo gehad en de vruchtzak en embryo zijn er toch echt uit hoewel ik nauwelijks stolsels heb gehad en al helemaal niet iets van 10 bij 5 cm.
    Er is alleen nog wat bloed in mijn baarmoeder achtergebleven, moet nog 6 dagen door met de medicatie nu zodat ik hopelijk geen curretage hoef.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Das goed nieuws!! Hoop dat het nu snel achter de rug is.

Ik heb ook nooit iets van 5x10cm verloren hoor. Hier was het alle keren onherkenbaar bloed met stoksels in groot of kleinere mate. Heb ook nooit iets gezien wat op een embryo of vruchtzak leek.

10. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dat is zeker goed nieuws en ben ik ook blij mee panter!
    Nu inderdaad hopen dat het snel klaar is idd.

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.373
    2.852
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Fijn dat je alles al verloren lijkt te zijn. Het is al moeilijk genoeg en als dan de miskraam ook nog moeilijk op gang komt...

Overigens is je vruchtzak met die termijn ook echt nog lang geen 10 bij 5 cm. De vruchtzak is als t goed is rond. En als die ook gestopt is op 6.2 ongeveer 1,5 cm in diameter. Mocht ie doorgegroeid zijn tot 8 weken, dan heb je het over ongeveer 3 cm diameter. Wel kun je grote stolsels hebben, maar zelfs met mijn miskraam van 10 weken viel dat bij mij mee, dus het hoeft echt niet.

Sterkte met de verwerking en je herstel! Hoop dat je snel niet meer bloedt.

12. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dankjewel! Leek mij ook al vrij groot inderdaad, dat 5 bij 10. Maar goed, ik ben dat in ieder geval kwijt en daar ben ik al blij mee.
    Het bloedverlies is gek genoeg vandaag meer geworden, nu alsof ik op het hoogtepunt van mn menstruatie zit zeg maar. Maar goed dat zal wel afbemen binnenkort.

13. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.373
    2.852
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ja dat bloedverlies kan nog wel even een beetje op en neer gaan. Sterkte meid!

Deel Deze Pagina