Hai dames, Na m'n bevalling kwam helaas de placenta niet los, ok personeel opgeroepen omdat die niet geheel in huis waren. Omdat dat nog even duurde hebben ze meerdere keren geprobeerd m'n placenta los te maken. Na deze opgespoten te hebben met water & daarna nog 1 laatste keer moest ik overstappen op een ok bed. Op dat moment scheurde het binnen in en kwam de enorme bloedstroom op gang. Bed werd snel om hoog gedaan artsen drukte op m'n buik dochtertje werd bij me weg gehaald en aan m'n partner gegeven en ze gingen rennend met bed de gang op richting Ok. Op het moment zelf was ik er niet helemaal bij, maar achteraf gezien best wel eng eigenlijk. Heb ruim 3,5 liter bloedverloren en kreeg 2 dagen later vlak voordat ik naar huis ging een ijzerinfuus. Vanaf thuis gelijk aan floradix en ijzerrijk eten, van de week m'n hb laten prikken en deze is wonder boven wonder nu boven de 7! (Bij ontslag uit ziekenhuis was deze 4) Maar jeetje ik ben nog steeds zo lijkwit & enorm moe. Liefst slaap ik de hele dag, alles kost veel energie en lijk wel een bejaarde. Onze dochter is een heerlijk tevreden dame'tje komt elke 3/4 uur. Hoe lang duurde het herstel bij jullie? En heeft jullie partner er nog last van? Toen ik terug op de kamer gereden werd stond m'n partner te huilen, hij was zo geschrokken van al dat bloed en was bang dat ik niet meer terug zou komen van ok. (Duurde 2 uur)
Duurde bij mij ook echt wel een tijd. Hier verloor ik direct na de geboorte van mijn dochter veel bloed, waardoor de gyn de placenta zsm wilde laten komen, dochter werd overgedragen aan kinderarts en terwijl de placenta kwam - met veel hulp - verloor ik ook weer heel veel bloed. Ondertussen kreeg ik extra zuurstof, warme dekens etc om shock te voorkomen en werd ik meteen richting OK gereden. Ik had mijn man gezegd dat hij bij onze dochter moest blijven. Op de ok duurde het wel even, op de uitslaapkamer ook (ik werd te vroeg wakker uit de narcose en ging daardoor tegen de beademing in ademen; paniek!). Mijn man was echt helemaal kapot van bezorgdheid. Uiteindelijk kon ik 4u na de bevalling pas m'n dochter vasthouden. Hb was ook 4, staalpillen, floradix, veel rood vlees... Ik was snel weer op de been, maar echt herstel duurde wel even!
Dik een jaar lang moeten herstellen (vastzittende placenta curretage/ 2 liter bloed verloren plus complicaties) en manlief ervaart een ziekenhuis niet meer als prettig en is zeer onzeker als ik word opgenomen al is het om schommelende suikers.