Gister op school geweest .. En nu officieel aangenomen op de opleiding .. Donderdag fittest 👎 ( heb nog veel en vaak last van mijn keizersnede litteken ) vooral na veel lopen of als ik ga rennen of inspanning van de buik .. Wie heeft de fittest op het ROC gedaan ? Het is verplicht .. Maar waarom 😓 Ik ga er maar het beste van maken ,. Je moet ook op de weegschaal .. Gewicht en bmi .. Nou ja na 4 kinderen ben ik niet de slankste meer 😒 maar ook geen stevig overgewicht .. D'r tussen in zeg maar .. Maar ik wil helemaal niet op de weegschaal met misschien wel derest van de klas om je heen 😩 Verder heb ik veeeeeel zin om te beginnen .. Maar dit is wel ff een dingetje ... Daarom mijn vraag .. Wie heeft hem nog meer afgelegd ? En tja ik begrijp wel dat je in de zorg fit moet zijn hoor .. Maar in 2 jaar kan er natuurlijk veel gebeuren (fitter zijn en minder fit zijn ) Of hoort het bij alle opleidingen ofzo 😒
Fijn dat je bent aangenomen! Gefeliciteerd! Maar wel bijzonder zo'n fittest, dat moest ik toen ik mijn zorgopleiding ging doen niet hoor. Maar dan hebben we het over 2001. : Bovendien is het onzin, misschien zijn jonge meisjes met wie je nu de opleiding start wel dun en over 10 jaar en 3 kinderen verder ook overgewicht. Maar in ieder geval veel sterkte met die test en ik neem aan dat ze je leeftijd en geschiedenis (kinderen e.d.) wel in beschouwing nemen.
Ik volg dezelfde opleiding als jou, ook aan het roc maar dat hoeven wij ook niet. Sterker nog ik zou het zelfs weigeren wat is dat nou weer voor iets onzinnigs gewogen worden waar irdereen bijstaat 😳
in 92 heb ik een medische keuring gehad voordat ik aangenomen werd op de opleing voor inservice opleiding. Dit was bij een keuringsarts. iedereen werd individueel naar binnen geroepen. Was toen ook al te zwaar. BMI rond de 33. werd geen probleem van gemaakt
Fittest op het MBO heeft niets te maken met welke opleiding je doet, het is dus geen geschiktheidskeuring voor je opleiding gelukkig. Het hoort bij de school waar ik op werk (een ROC dus) gewoon bij het pakketje verplichte vakken voor iedereen, of je nou aan auto's gaat sleutelen of verpleegkundige wordt. Als je een doktersverklaring hebt kun je evt. vrijstelling krijgen. Maar stel je er niet teveel van voor hoor, er is nog nooit iemand van school verwijderd omdat hij zijn fittest niet gehaald heeft.
Ik heb m in 2011 ook niet hoeven doen, dacht dat ze dat alleen bij de sportopleiding hadden.😑 had wel de voorloper van reken en taaltoets maardie telde voor ons toen nog niet mee. (Deed mbo maar verkort spw4 in 14 maanden)