ik lig sinds donderdag dood ziek op bed..Heb tot en met gisteren zo rond de 39 graden koorts gehad..Ik heb de laatste nachten/dagen gene oog kunnen dicht doen ivm misselijkheid en ontzetende hoofdpijn.. Ik kan geen eten en drinken binnnen houden..Sinds gisteravond laat heb ik godzijdank eindelijk een boterham weten binnen te houden en een glas vruchtensap....Tevens gaat dit allen gepaard met flinke hostbuieen die echt uit mijn tenen komen, waardoor ik giga veel buikzeer heb. Zou dit "spierpijn"kunnen zijn van het hoesten? ik maak me nu nogal zorgen over de baby...Dus vandaar een paar vraagjes... Krijgt de baby nu ook minder voeding binnen? Wanneer ik niet goed genoeg slaap, heeft de baby daar last van? Is dit extreme hoesten gevaarlijk voor de beeb? Alvast bedankt voor de moeite! Liefs CLaudia
hoi Claudia, de spierpijn komt inderdaad van het hoesten. Het hoesten is niet gevaarlijk voor de baby, alleen vervelend voor jou. De baby krijgt genoeg binnen, het gaat allemaal ten koste van jou. Als jij minder slaapt heeft de baby daar geen last van. Blijf proberen te drinken, een poos niet eten kan geen kwaad, drinken is wel heel belangrijk. Je moet minimaal een liter vocht per dag binnenkrijgen (liefst meer!). Verdeel het over de dag, kleine slokjes per keer. Neem ook een multivitaminepil voor zwangeren, dan heb je in elk geval iets binnen. Verder vruchtensap of bouillon. Beterschap! Mirjam