hoi , ik ben wendy en ik ben nu 40 weken en 2 dagen zwanger de laatste 21 nachten slaap ik heel erg slecht gemiddeld 2 uur per nacht en overdag haal ik ook geen slaap in helaas nu heeft mijn vk me temazepam gegeven wat redelijk hielp nu heb ik vandaag contackt gezocht met de huisarts en kreeg tot mijn verbazing van de asisstente te horen dat temazepam schadelijk kan zijn voor de baby maar heb evengoed weer 10 pillen temazepam van 20mg gehad wat moet ik nu doen want slaap is erg belangrijk op het moment voor me anders trek ik het niet langer maar ik wil ook niet dat er wat met de baby gebeurd dus HELP! groetjes wendy
hoi Wendy, als je af en toe een temazepam gebruikt kan dat geen kwaad, ook niet voor de baby. Wat de gevolgen zijn als je het langdurig gebruikt weten we niet, daarom zijn we terughoudend. Je zou moeten kijken of je ook op 10 mg kunt slapen (dus een halve pil) of dat je eens een nacht overlsaat, maar dat is niet zozeer vanwege de baby maar vanwege het verslavend effect van temazepam. Het is goed en belangrijk om de cirkel van niet slapen te doorbreken, maar een mens kan met heel wat minder slaap dan je zelf denkt! Succes en een goede bevalling gewenst! Mirjam