Achter rug om zwartmaken, wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door TempusFugit, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een nare ervaring zo vlak voordat je gaat trouwen! ze had zich er best overheen kunnen zetten en eens denken aan jou! ik had het contact niet meer opgezocht!

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Idd lekker in haar sop gaar laten koken.
    Als ze getuigen is en dan zelfs nog twijfelen of dat ze komt is wel een beetje heel erg gek omdat het ver is met het ov. Het is maar een dag in je leven en als vriendin heb je dat er voor over lijkt het mij, zeker als je een echt goede vriendin bent.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ze is 19 en altijd wel wat kinderachtig qua denken en gedrag, maar ik dacht dat ze dat voor zoiets groots als een bruiloft wel opzij kon zetten. Ik heb me overduidelijk vergist, zij is de enige die er toe doet in haar leven.

Ik heb altijd gezegd dat als ze eindelijk inziet dat het niet mijn schuld was en oprechte excuses aanbiedt, het oke zou zijn tussen ons. Maar gisteren las ik dat ze over mij heeft gepost dat sorry zeggen geen kwestie is van goed of fout zitten, maar je ego opzij kunnen zetten voor vriendschap. Tja, en ik vind dat van haar.

Bedankt voor jullie advies, ik kan het inderdaad beter maar laten. Ik begon alleen aan mezelf te twijfelen, omdat het nu net overkomt of ik iedereen maar zomaar laat vallen. Ik laat d'r nu maar gewoon. Ze zal nooit opgroeien.

4. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik zou het lekker zo laten. Blijkt niet echt een goede vriendin te zijn. En door haar gedrag heeft ze al bijna jullie dag verpest.

En probeer ook niet meer te kijken naar wat ze allemaal schrijft. Dan blijft het toch maar malen bij je. Gewoon negeren, dan slijt het vanzelf.

Wij hebben helaas ook de beste vriend van mijn man 'verloren' door een ruzie over het wel/niet aanwezig zijn op de trouwdag... Is nu 2 jaar geleden, maar nooit meer goed gekomen.

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nou leuke vriendin! Nee die zou er bij mij niet meer inkomen!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oftewel: Zij kan haar ego niet opzij zetten voor jullie vriendschap. :D

Beetje dom om dat op haar FB te zetten, want die opmerking geldt natuurlijk net zo voor haar.

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Lekker laten gaan.
    Ik heb ook zulke mensen in mijn leven gehad en je bent ze liever kwijt dan rijk. 'Als je zus en zo niet voor mij over hebt, dan blablabla', en vervolgens heel zielig gaan doen.
    En dan ga jij je er ook nog rot door voelen. Nee lekker laten gaan die 'vriendin' ;)

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

precies!
    niks meer mee doen, hoe meer aandacht je nog aan haar spendeert hoe meer zij ervan geniet!

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wat een kleuter zeg, en wat een verstand!
    Ik zou het zeker zo laten, je gaat toch je vriendin niet zo afblaffen en ook haar taalgebruik...bah!
    Nou lekker laten wezen, volgens mij heeft die ze niet helemaal op een rijtje.

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ze is het niet waard reageer je erop kan het goed zijn ze nog heftiger gaat reageren
    ze is niet goed wijs laat het gaan steek er geen energie meer in
    mensen die jou echt kennen weten wie jij echt bent

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik was er gelijk al klaar mee. Iemand die anderen uitmaakt voor kkhoer zal nooit nooit nooit mijn vriendin zijn. (en de rest van je verhaal heb ik nauwelijks meer gelezen.)

12. TempusFugit

Bedankt allemaal. Ik vond die uitspraak van haar ook nogal dubbel, maar ze draait de zaken graag om. Tijdens onze hele vriendschap was zij een heel onzeker iemand, altijd het slachtoffer. Altijd: Ik ben dik, ik ben lelijk, niemand wil me. En dat sprak ik iedere keer tegen. Ja, dom, ik bleef erin trappen en het vreet echt energie.

Maar je hebt ook gelijk Bri, deze kant had ik nog nooit van haar gezien maar gewoon het feit dat zij mij betrok in deze ruzie ging me al te ver, en dan ook nog op zo'n manier over een andere getuige. Nou ja, ik ben er klaar mee. Ik merk ook dat ik veel relaxter ben, ik was in ieder gesprek bang voor negativiteit. Dat heb ik nu niet meer. Ik wist alleen niet of ik er zo goed aan deed :)

Als ze nog dingen gaat plaatsen met mijn naam erbij, doe ik aangifte wegens laster. (Ja, ik weet dat dat heel drastisch is opeens, maar met haar valt er niet over te praten)

13. Nou daar zou ik oo heel snel klaar mee zijn. Wat een egoistisch kreng, dat ze het uerhaubt in der hoofd haalt, om jou een paar dagen voor de bruiloft zo voor het blok te zetten, met het risico jou dag te verpesten. Als zij een echte vriendin was geweest, had zij zich er op die dag voor jou even overheen gezet.

Wees blij dat ze niet is geweest, als ik het zo lees, had ze ook zomaar stampij kunnen gaan staan maken op jullie dag.. Daar was je mooi klaar mee geweest..

Wel screenshots maken hoor, als ze weer iets over jou post, waar je naam bijstaat. Dan heb je bewijs!!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tempus, probeer er boven te staan. Haar eigen vrienden- en kennissenkring komen er vanzelf achter hoe ze in elkaar zit, als ze dan nog niet weten.

Aangifte wegens laster zou ik niet doen, dan escaleer je de boel alleen maar. Dan krijgt zij ook nog eens meer aandacht EN heeft ze nog meer om over jou te schrijven. Maar volgens mij zit er binnen Facebook ook een optie om meldingen te maken, toch?

15. TempusFugit

Ze doet het niet alleen via Facebook, dat is nog een probleem. Ook via Twitter, Tumblr en via haar vrienden.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, en? Hoeveel last heb jij daar nu daadwerkelijk van? Zijn er vrienden die jou daar nu door laten vallen, zonder jouw versie te vragen? Dan weet je ook meteen wat je aan hen hebt.

Lekker laten doen. Laat zien wie de verstandigste is. Desnoods maak je er een melding van bij Facebook, Twitter en Tumblr, maar ik zou het verder wel laten. Hoe meer jij hier tegenin gaat, hoe slechter je jezelf neerzet en dat is wat ze wil. Want dan is het voor al die mensen die die dingen lezen ook aannemelijker, dat JIJ hier de kwaaie bent en niet zij.

Ook vooral op je eigen FB enzo hier niks over zeggen. Anders ben je echt net zo slecht bezig als zij.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zeg laten gaan. Moeilijk, maar zo iemand moet en wil je echt niet voeren door er aandacht aan te schenken. Ze houdt er vast een keer mee op en tot die tijd zet ze maar een persoon te kakken en dat is zij zelf.

18. misa

misa Niet meer actief

Jee wat rot zeg!

Ik zou heel duidelijk aangeven wat jij verwacht van haar. En geen excuses aanemen, maar die van haar eisen. Zo niet, dan niet.

Of als je er echt klaar mee bent, opgeven.

Succes!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Helemaal met je eens.
    Wat doet ze kinderachtig zeg! En ze is ook niet geweest op je bruiloft en had ook niks meer laten weten? Dan is het voor mij zeker einde verhaal.

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Lekker laten gaan en je energie in positieve dingen steken ;)

Deel Deze Pagina