Achteraf

Discussie in 'Babynamen' gestart door Elmo, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dames,
    Zijn er verhalen waarin achteraf bleek dat de keus van de naam niet slim, handig of leuk is geweest.
    Moeite met de spelling bijvoorbeeld, rare initialen, verkeerde uitspraak of gewoon spijt?
    Ik ben een denker en denk er voor een meisje echt 100% uit te zijn...jongen 99% maar weeg graag alles 10x af 8)

    Kom maar op met jullie verhalen, of die van bekende ;)

    Elmo
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    elmo misschien een weegschaal? ;)
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nope...vis whahaha :-D
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Het enigste wat ik evt. zou veranderen zijn de puntjes op de i.
    Bij Yildiz horen ze er niet op en we hebben ze dus ook weg gelaten maar het geeft wel veel problemen en mensen snappen het ook niet dus vaak schrijven ze de naam alsnog met puntjes.
    Maar ja ik zelf doe dit ook op de pc omdat ik die I zonder niet weet te vinden.; )
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onhandig:
    -zelfde initialen als vader, moeder (of evt. broer/zus).
    - Rare afkortingen zoals B.H. (denk ook aan alle voorletters + de 1e letter van de achternaam).
    - De laatste letter van de voornaam die hetzelfde is als de 1e letter van de achternaam (bijv. bij telefoon opnemen, dan verstaan mensen je soms niet goed). Voorbeeld (geen bestaande persoon): Marcus Sanders
    - Heel erge modenaam, zit je kind met 2 naamgenoten in de klas (zie de top-20 van de sociale verzekeringsbank www.svb.nl of www.voornamelijk.nl)
     
  6. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Zelfde initialen is idd lastig.. maar geef je je kindje een tweede naam.. is dat probleem ook opgelost. (zoals wij doen dus.. ;) ). En verder.. tja.. denk goed door, want ook al rijmen veel namen niet, kinderen kunnen wel gepest worden. Al is het natuurlijk zo dat er altijd wel wat te vinden valt, maar bijv.:

    Sybilla -> Debiele
    Ramona -> Mona-toetje
    Benthe -> Jij bent eh..

    Bovenstaande namen vind ik trouwens wel mooi... najah.. dit was weer een bijdrage van niets. Opzet is om te "oefenen" met de naam.. maar een naam kiezen is al moeilijk genoeg. Tenzij je helemaal weg bent van een top-20 naam.. dan is het niet zo moeilijk.
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou.... dit soort dingen daar zit ik al bovenop ;)
    Ik bedoelde meer verhalen van mensen die zelf iets anders zouden dan als ze het "over konden doen".
    Zoals Mila beschrijft.
    Maar bedankt!
    Elmo
     
  8. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb wel van de naam mag niet met een s of met een m beginnen , want daar beginnen onze namen al mee.
    een jongens naam hadden we al vrij snel toen ik net zwanger was, meisjes naam zijn we sinds pas uit.
     
  9. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Het zou wel lastig voor je kind zijn als hij bijvoorbeeld Jurre heet en de "R" niet uit kan spreken.
     
  10. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik vind het ook zo lastig, ben nogal wispelturig. Kan het ene moment een naam helemaal geweldig vinden en de week erop niets meer.

    Daarom ben ik nu al hard op zoek zodat ik kan wennen!
     
  11. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    De naam voor een jongen hebben we al, maar onze naam kun je werkelijk alles van maken, maar wat je er ook van maakt het blijft een stoere naam. Velen zullen denken..wat is dat nou voor een naam en men kent de naam ook niet echt, denk ik..:D
    Het is wel een naam die ik op enkele buitenlandse namenlijsten heb zien staan.
    We geven twee namen, mocht de eerste 'achteraf' niet handig zijn.

    Voor een meisje vind ik nog moeilijk. Ik had een paar opties, maar ik weet het nog niet.
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sommige mensen reageren op de naam van ons zoon een beetje sceptisch, zo van: is hij vernoemd? Omdat ze Leo "ouderwets" vinden klinken.
    Of heet hij alleen Leo? alsof het een afkorting is. (Haha, Lief En Onschuldig :) of Lomp En Onhandig :-k )
    Nog weer anderen denken bij de naam aan een volwassen kerel van in de 40... haha, hij heeft de 1 al, nu nog maar 39 ;)

    En de initialen vind ikzelf een beetje vreemd: LJ (eljee) klinkt een beetje kak.

    Groet van Kiki
     
  13. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    een vriend heeft een dochter met een buitenlandse naam, die je dus anders uitspreekt dan dat je hem schrijft (snap je het nog?), dat vindt het meisje soms best vervelend als weer eens een nieuwe juf er niet uitkomt.
    Zijn advies was dan ook: kies een naam die je uitspreekt zoals je hem schrijft, vooral als je een buitenlandse naam kiest.
    En natuurlijk bij lange achternamen geen lange voornaam. Theodorus Bierenbroodspot, da's niks. Maar andersom ook, Kees Kok, dat is ook niet zo charmant.
     
  14. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik ben nog steeds hellemaal weg van de naam romy maar heb er wel tien keer overna gedacht ook omdat een vriendin ook zwanger was van een dochter maar 2 weken later was uitgerekend maar een week eerder beviel en haar dochtertje romy noemde maar ja ze wist dat ik de naam romy had dus hebben we er wel voor gekozen .
    romy haar initialen zijn R.E.M.I vonden wij toch ook wel heel apart
    .. soms vind ik het wel irritant dat ze haar rommy noemen van plaats romy dan verbeter ik het altijd gelijk
     
  15. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja of Sietse terwijl degene slist..
     
  16. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Hihi een Chinees zou het uitspreken als Julle :)
     
  17. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb er geen spijt van dat we Joey Joey genoemd hebben, vanmiddag vroeg ik me voor het eerst ineens af of ik dat nou over 10 jaar ook nog leuk zou vinden. Maar aan de andere kant heb je dat denk ik altijd, je weet niet of je iets over 10 jaar nog leuk vind. Misschien zou ik dan mijn kind een andere naam gegeven hebben, maar dat betekent niet dat ik deze niet meer leuk vind. Ik zou 10 jaar geleden ook een heel andere naam gegeven hebben ;) Toch had Joey als het alleen aan mij gelegen had een andere naam gehad. Mijn man en ik hebben heeeel erg veel moeite gehad een naam te bedenken die we allebei leuk genoeg vonden om aan onze zoon te geven. We hebben zulke totaal uiteenlopende ideeën over het geven van een naam aan ons kind... dat is best moeilijk geweest ;)

    Nu ben ik in ieder geval blij en tevreden. Hij is gewoon Joey, mijn mannetje... en wij hebben hem saampjes die naam gegeven. We vonden hem samen mooi genoeg. En dat is beter dan dat je kindje een naam geeft die jij helemaal het einde vind, maar waar je partner onzeker over is, of andersom...
     
  18. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dank je Saona!

    Ja, zoals dat schrijven en uitspreken vind ik dus ook belangrijk! Lijkt me zo vervelend als je het steeds moet verbeteren of spellen!

    Voor een meisje zijn we eruit! Ik ga bewust niet hier vragen wat iedereen er van vindt want de meningen zullen verdeeld zijn en dat is logisch.
    Het maakt me ook niet zoveel uit wat anderen er van vinden...tegen ons zullen ze toch bijna allemaal zeggen dat ze hem erg leuk vinden ;)

    Jongensnaam hebben we een optie maar daar ben ik nog niet zeker van. Ik heb gelukkig ook nog even ;)

    Elmo
     
  19. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Of Pepijn...en je kind stottert... :confused:
     
  20. kleine tinus

    kleine tinus Actief lid

    1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    :) Ik ga mijn kindjes in elk geval geen naam geven van 10 letters :)

    Ooit moetsen we op de basisschool een etui borduren, je moest je eigen naam erop borduren met van die kruissteekjes. En dat volgens een bepaald alfabet, je mocht dus niet de letters wat smaller maken. Ik heb gevraagd of ik mijn bijnaam mocht gebruiken, maar nee hoor.
    Ik had een etui van een halve meter en was als aller-aller-allerlaatste klaar.

    J A C Q U E L I N E

    :) Trauma :)

    Naast mij zaten een I V O en een B A S
     

Deel Deze Pagina