Gebeld worden door, geen idee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Frietje, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Wij worden nu al twee dagen meerdere malen gebeld door verschillende nummers op onze huisnummer. Het verrassende is dat niemand ons huisnummer kent en dat deze ook geheim is en al inmiddels meerdere malen geregistreerd is bij het belemniet register.

Gister was het tot 3X toe een automatisch bericht (vrouwelijke computer stem) dus meteen de hoorn erop gegooid. Vanmorgen was een vrouw opzoek naar Dhr. Krijnsen?! Aangegeven dat ik het nu spuugzat ben en hiervan niet gediend ben (sorry hormonen en ja verlies mijn geduld nu inmiddels). Vervolgens was ze aan het vissen naar mijn naam, oh ik spreek dus met..... Waarop ik zei, je spreek met een vrouw dus verre van een meneer en het gaat u niks aan als u niet weet wie u spreekt dan is het niet relevant goedendag. Bedacht mij eigenlijk dat ik had moeten vragen met wie ik te maken had en of ik haar 10X mag bellen....

Vorige keer was het een nummer die ik op Google had ingetypt kwam ik uit bij een of andere Oostblok site?! Dus ook meteen hoorn erop omdat je verhalen hoort dat ze je anders doorverbinden en je dure kosten kan verwachten.

Wij hebben een huisnummer alleen voor familieleden zodat in geval van nood wij altijd te bereiken zijn in de nacht (omdat mijn moeder behoorlijk ziek is geweest) en mobiel S'nachts uitstaat. Maar word hier langzamerhand behoorlijk aggresief van (hormonen jaja adem in, adem uit zennnnnn :D)

Wat kan ik hier nou aan doen ben het echt zat???!!!!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Stekker eruit?
    Als je naar bed gaat weer aan?
    Vervelend is het wel

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Heb je al geprobeerd jullie telefoonnummer in te toetsen in Google? Misschien is per ongeluk jullie nummer op een website terechtgekomen (1 nummer verdraaid of fout ingetoetst).

4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Als je op een 'bellijst' die verkocht wordt aan bedrijven terecht bent gekomen kun je jullie nummer ingeven bij Bel-me-niet zodat bedrijven jullie niet meer telefonisch mogen benaderen.
    Dat kan via deze website: https://www.bel-me-niet.nl/

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je probleem voorleggen aan je telefoonprovider. Zeggen dat je een soort van geheim nummer hebt, maar plots constant gebeld wordt door vage nummers. Zij moeten kunnen zien wie jou telkens belt. Of met een oplossing komen.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo'n vrouwelijke computerstem krijg je ook als iemand een SMS bericht stuurt naar je vaste lijn en je telefoon niet de mogelijkheid heeft om SMS'jes te ontvangen. Ik heb dat ook wel eens van een vriend van ons, die smst dan naar het verkeerde nummer.

7. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Deze computer stem begint met, goedemiddag en dan een heel boelsjagga verhaal. Gooi dan snel de hoorn erop. Inmiddels nuttige tip gehad via PB waar we mee aan de slag gaan. We worden gedurende de gehele dag gebeld (van 9 uur in de ochtend tot 22:00 uur in de avond) en wij hebben juist de vaste telefoon om voor familie na 22:00 uur bereikbaar te zijn in geval van nood. Staan ook in het belemniet register al aangemeld gaan nu contact opnemen met de provider en anders de vaste telefoon opzeggen. Denken eraan om een prepaid noodnummer aan te schaffen op mobiel.

Thx voor de tips in ieder geval :)

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je huistelefoon wegdoen en je mobiel 's nachts aanlaten :')

9. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

computer stem zeg je.. Ik heb ooit eens perongeluk een smsje gestuurd naar ons huisnummer en toen werd er gebeld en het smsje voorgelezen door een computer stem. Weet niet of dat aan de telefoon ligt, of dat dat bij iedereen zo is?

Deel Deze Pagina