Achterburen hebben een schaap in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Druifje12, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Serieus? Hier aan de overkant van de straat een weiland waar hoop schapen en lammetjes lopen maar ik hoor ze snachts niet, alleen een x toen 1 heel lang met zn kop vast zat

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Geweldig:roflmao:

amdaa en ziezo vinden dit leuk.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik dacht van wel. Mijn schoonbroer is ook moslim en heeft gewoon een hond thuis.

Debaky vindt dit leuk.
  4. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Je mag wel honden houden, maar alleen als een waakhond en niet in huis, je mag honden (en katten) ook niet kopen of verkopen . En moslims mógen geen dierenleed veroorzaken (wat ntuurlijk niet zegt dat sommigen dat niet doen) en een schaap midden in de stad in een klein tuintje waar die niet kan grazen, is toch wel dierenmishandeling.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar het doet er toch niet toe of dit schaap voor het Offerfeest is in augustus en of het inderdaad moslims zijn of niet? Er staan schapen in een klein tuintje, geen ruimte om te grazen. De situatie met de honden klinkt ook niet goed. Dáár gaat het om ;)

Chocolat, Anna009, HooyoShimbir en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar ik ken genoeg Moslims die zich niet aan iedere regel houd dus denken dat het niet om Moslims gaat omdat hun zich moeten houden aan dit soort regels vind ik een beetje krom. Maar goed, dat is een hele andere discussie ;)

Het feit blijft gewoon dat een schaap niet in een tuin hoort midden in de stad, die horen in een weiland.

Chocolat, Snoeki en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Benieuwd wat ke hiermee kan schapen mogen als huisdier gehouden worden. Maar lijkt me wel dat de huisvesting voor de beesten goed moet zijn en dit lijkt me niet .

Succes ts

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja tis niet dagelijks gelukkig. Maar wel zo'n 2x in de week. Aangezien ik t liefst slaap met t raam lekker open... Maar ja ziet er overdag wel weer leuk uit.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen moet ik stiekem glimlachen omdat wij ook schapen (niet van ons) in onze tuin hebben :D
    Ze zijn zo leuk! Haha maar moet zeggen ik vind het echt meevallen qua geluid watzij produceren!
    Wel vind ik het persoonlijk niet kunnen schapen in een heel klein stadstuintje :( Ik zou echt politie hiervoor bellen!

Rannie, baby90, Nieuwsgierigbijtje en 14 anderen vinden dit leuk.
  10. Druifje12

Druifje12 Actief lid

1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik ben bang dat het nogal een anti climax word. Vandaag geen schaap meer gehoord of gezien, haha. Wie weet waren het echt logeetjes. Dus ook nog niet gebeld. Maar mocht ik ze nog zien of horen ga ik echt bellen, want dit kan echt niet.

Overigens ga ik alleen voor de puppies niet bellen. Ik snap dat anderen het wel zouden doen. Maar ik weet vanuit de buurt dat er vaker voor is gebeld en dat ze dan alles in orde hebben naar de vergunning. Ik vind het zelf ook zielig, maar ook nogal nutteloos ook dan weer een melding te doen.

Maar van die schapen stond ik ook wel even te kijken. Ik hoop nu maar dat ze ze niet zijn gaan ruilen voor een waterbuffel ofzo ;)

Ik kan de schapenhumor die ik hier voorbij zie komen overigens wel allemaal waarderen hahaha!

Chocolat, Soturi, 2littlemonkeys en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Hahaha, over een soort gelijk verhaal bestaat een heel leuk kinderboekje! Is een aanrader....(wel in t Engels)

https://www.bol.com/nl/p/a-squash-and-a-squeeze/9200000050947143/

On-topic: ik vind het zielig voor alle betrokken beesten, maar wordt er wel een beetje melig van. Als ik Ts was zou ik zeker aan de bel trekken, voor mn eigen rust en voor die arme beesten :(.

12. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik heb hartelijk zitten lachen om dit topic :roflmao:
    Maar het is natuurlijk wel een vervelende situatie, hopelijk zijn de schapen weer weg nu. (Lijkt me wel, als ze niet meer in de tuin staan. Ze zullen er vast geen blokje mee om zijn :roflmao:)

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ach je kent het gezegde.. als er 1 schaap over de dam (in dit geval: tuinhek) is.. volgen er meer.

Druifje12, Ysabella, Robijn89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ja, wie weet. Misschien gaat TS wel haar hond uitlaten ofzo. Of eerst een hond kopen om uit te laten.

En dan loopt ze haar rondje, komt ze de buurman tegen met twee schapen aan de riem.

Breng dan please wel verslag uit hier. Dan heb ik iets om me op te vrolijken, mocht de volgende ronde weer niet raak zijn.

Robijn89 vindt dit leuk.
  15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Morgen staat er misschien een alpaca in de tuin...:roflmao:

Maar eh.. ze zijn vertrokken. Maar ik vond het wel een hilarisch topic. Haha

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Als er ooit een topic word geopend met ; " welk topic zal jij nooit vergeten?" Staat voor mij het schapen topic in het lijstje. :roflmao:

Robijn89, Soturi en lloorrtt vinden dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook schapen op 25m voor het huis en we slapen aan die kant, maar ik hoor ze nooit
    Ik vond het juist wel gezellig die schaapjes op de dijk ;)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou ik zal je vast plezieren met het volgende verhaal. Wij hadden vroeger (hartje Rotterdam) een alleenstaande buurvrouw met een kip....En niet zo maar een kip, nee....Deze kip liep aan een lijntje buiten met haar mee en, zo vertelde ze mijn moeder: 's avonds zat ze met de kip op de bank samen tv te kijken.....:roflmao:

fanona, Robijn89, Druifje12 en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ieder z'n eigen ding zeg. Bah.
    Of was de kip nog zindelijk? Naja, dan nog niet mijn ding, maar dan in ieder geval al minder ranzig.

20. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nou, iets anders dan een blatend schaap... Maar ik lig dus al een half uur wakker van kwakende kikkers.
    Echt gék word ik ervan. Wat een lawaai kunnen die beesten voortbrengen, man man. Alsof ze massaal met 10.000 tegelijk aan het drillboren zijn.

Ach ja... De consequenties van het boerenleven:rolleyes:

Robijn89, Biny en Eva2011 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina