Achterdeur vastgevroren

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

We hebben een probleem. Onze achterdeur zit vastgevroren na die harde vorst van vannacht. Hij is waarschijnlijk helemaal omhoog gegaan. De sleutel kun je wel in het slot steken, maar je kunt hem dan niet omdraaien.

De voordeur gebruiken we nooit. Maar nu noodgedwongen dus wel. Maar ook die is niet goed nu. Dus we kunnen helemaal niet met z'n tweeën weg. Eén persoon wel, als de hond uit moet, maar dan moet de ander de voordeur weer open doen.

Wie heeft er een oplossing, en is er überhaupt een oplossing, om die deur weer normaal te krijgen. We moeten vandaag nog wel een paar keer de deur uit. En het kan toch niet zo zijn dat we letterlijk de deur niet uit kunnen?

We hebben al geprobeerd met een föhn de boel los te föhnen, maar dat is niet gelukt. Nog andere ideeën?

2. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Heet water ertussen gooien???
    Flink stoken zodat het hout wat warmer wordt?
    Zodra je hem open hebt zout ertussen strooien.
    Anders geen idee :(

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    is de deur vast gevroren of het slot?

Voor sloten heb je speciale spray wat je ook kunt gebruiken voor autodeuren.

is de deur vastgevroren dan zit er niks anders op dan wachten tot het gaat dooien...of de hele dag föhnen van beide kanten

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

verwarming hoger zetten en kijken of je vanbuiten af kan uitgraven of ontdooien? pffff, lastig hoor.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ja slot ontdooier er op.

Ik ben ook altijd bang voor een bevroren slot. Ik heb dat spul altijd binnen handbereik (auto en huis)

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Komt het niet omdat het zo droog is? Onze poort gaat niet dicht maar volgens mijn man komt het doordat het zo droog is slot komt nu ineens hoger uit en nu kan hij niet meer dicht.

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben bang dat als we water er op gooien, dat dat dan ook weer vast vriest.

Een kacheltje of iets hebben we niet daar, het is een slecht geïsoleerde bijkeuken, dus steenkoud daar. Maar eventueel kunnen we die misschien wel ergens lenen.

Mijn man zegt dat de deur door de kou omhoog is gaan staan. Dat hebben we trouwens ook met het hek in de tuin, van de schutting. Die kan ook niet meer dicht. De boel is helemaal scheef gaan staan lijkt het wel. En daardoor kan het slot er niet af. Maar misschien dat dat spul voor in het slot wel helpt? Dat kun je gewoon bij Gamma kopen?

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    bij de halfords kan je dat kopen

9. Jel

Jel Niet meer actief

Dat hebben wij dus inderdaad ook met de poort. Ik denk het ook ja, dat die grond een beetje omhoog komt of zo door de kou, waardoor alles boven de grond anders gaat staan.

Pfff lastig hoor.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Halfords hebben we hier in de buurt niet (meer).

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    een andere autowinkel dan..mss hebben bezinepompen het mety dit weer ook wel?

12. Jel

Jel Niet meer actief

Ik had het er nog even met mijn man over, dat de dames van zp slotontdooier aanraden. ;) Maar hij zegt dat dat dus geen zin heeft, want daar ligt het niet aan volgens hem. De boel is dus opgevroren.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou toch kokend water proberen, zo uit de waterkoker erop, dat bevriest toch niet meteen??

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Je hebt ook hele spuitbussen met ontdooispul (ja echt heel milieu-onvriendelijk ik weet het). Ik gebruik die altijd voor de auto, maar dat kan je er misschien ook opspuiten? Als er dan geen schade ontstaat aan je deur tenminste.
    Kan je ook bij de Action kopen.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee lijkt mij ook niet.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Warm water gaat denk ik niet helpen want als ik het zo begrijp zit hij niet bevroren door water....

17. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, en mijn man zegt ook dat dat hete water niet gaat helpen. De grond eronder is gewoon zo hard bevroren dat de deur een paar milimeter naar boven word gedrukt. Dus ik kan wel water neer gaan kwakken, maar het heeft geen zin.

Ik ben toch bang als ik erover nadenk dat we er niks aan kunnen doen en wachten tot het dooi word.

18. tulip

tulip Niet meer actief

o oke, ik dacht dat hij door ijs vast zat, maar anders helpt het ws idd niet.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ah op die fiets... nee dan moet je wachten tot het dooit denk ik

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier bevriest de schuurdeur, maar dat is juist wel het slot en die slotontdooier-spuitbus helpt niet. Wel een eng idee, dat de deuren allebei niet goed open gaan, wat dan als je er echt uit moet in geval van nood...gaan de ramen nog wel open?

Deel Deze Pagina