Hoi hoi! Ik heb ook een bos met krullen maar omdat geen een kapper er model in kon knippen, altijd op een staartje, knotje oid. Gister mijn haar op de curlsys methode laten knippen en woe! Wat zijn ze weer mooi!! Nu wil ik het dus vaker los laten hangen maar wat doe je er dan in? Speldje ofzo? Nu bungelt alles in mijn ogen.. Het pluizen is ook een eind minder alleen achter nog niet.. Daar tips voor? Welke mouse / producten gebruiken jullie? Liefs x
Ik maak altijd een 'half staartje' met zo'n klein klemmetje van de kapper. Hangt het toch los, maar niet in je ogen!
Ik gebruik meestal van Taft de mousse extra strong en als het erg pluist, doe ik er een beetje arganolie in
Ik heb de anti frizz van Palmer's. Echt het beste wat ik ooit heb gehad. Ik maak m'n haar altijd vast met een klein klemmetje bovenop. Maar ik ga effe Googlen naar de curley methode. M'n haar is gortdroog geworden van het stylen. Al heb ik grove krullen
Eigenlijk is het niet zo heel belangrijk welke verzorgingsproducten je gebruikt, maar welke shampoo. Probeer All Soft van Redken eens. Niet goedkoop, maar zeker elke cent waard. Je doet er heel lang mee omdat je er minder van hoeft te gebruiken. De masker (Heavy Cream) zou ik zeker niet overslaan. Redken All Soft - Haarshop.nl Je merkt gelijk het verschil met andere shampoos
Ik gebruik wax tegen het pluizen en om de krullen mooi te houden. Werkt ook een beetje voor het stylen. De rest met een beetje haarlak
Scheelt mojnweer tikken... Ik gebruik precies dezelfde producten. Arganolie is echt een aanrader!! Meestal heb ik het los, of ik pak 2 plukken van de zijkanten en zet die samen vast met een schuifspeldje, of doe ik een nonchalante vlecht in.
Tips voor los haar heb ik niet. Ik heb ook krullen van mezelf, maar los haar ziet er bij mij echt niet mooi uit! Voor het pluizen gebruik ik 2x in de week een haarmasker en na het wassen doe ik er altijd hairrepair oil in van Kruidvat eigen merk (hier ziet ook arganolie in).
Curlsrock van Tigi is echt een super product voor krullen! Verder kun je inderdaad schuifspeldjes gebruiken of een klem(metje). Zelf heb ik het meestal gewoon loshangen, ik föhn het altijd met een diffuser en ga dan op z'n kop hangen. Ik weet niet hoe kort je voorzijde van het model is, maar misschien kun je deze ietsjes langer laten groeien zodat je het wat makkelijker naar de zijkant of achter je oren kunt doen, zodat het niet in je gezicht valt.
Ik gebruik oleo-curl van Kerastase: megagemakkelijk. Iedere keer dat ik mijn haar was, al dan niet met de bijhorende shampoo (soms gerust een andere), doe ik er dat product in. Je hoeft het niet uit te spoelen en nadien gewoon je haar (laten) drogen en that's it: mooie gestroomlijnde krullen. Ik kan ze gerust los laten hangen omdat ik mijn haren in laagjes laat knippen en van voor heb ik mijn gezicht er laten uitsnijden. Indien ik toch echt geen spiertje voor mijn ogen wil, doe ik er klemmetjes in, van die knijpertjes met tandjes.
Kokosolie in je haar smeren,minstens een uurtje laten intrekken en daarna uitwassen. Werkt bij mij heel goed!
Wat trouwens het allerbeste werkt (in combi met goede producten) is je haar nooit kammen of borstelen als het nat is. Dan blijven de krullen veel mooier.
Dat lukt mij niet hoor. Als mn haar droog is kom ik er met een kam of borstel niet meer doorheen. Ik borstel alleen als het nat is juist. Waarom zouden krullen mooier blijven als je kamt wanneer het haar droog is?
Bedankt voor de reacties!! Die eleo curl hadden ze er bij mij ook in gedaan.. Viel toen indd goed! Ik kreeg als tip met een grove kam kammen en alleen als het nat is. Als het droog is vanaf blijven..
Ik borstel het juist alleen als het nat is.. Dus na het wassen, verder niet tussendoor nog, dan gaan hier de krullen er juist uit.. Gelijk na het wassen borstelen en dan weer met de handdoek er doorheen zodat het wel krullend opdroogt..
Toen ik een bos krullen had gebruikte ik de producten van Andrelon speciaal voor krullen, vond het geweldig spul maar wel best prijzig.
Als ik m'n haar droog heb kan ik het echt niet kammen, maar heb ook veeeuuuuuul krullen. (dus geen krullende onderkant, maar vanaf de hoofdhuid). Ik gebruik John Frieda en anti-frizz serum van de Etos. Verder vaak een maskertje. Bij mij springen de krullen ook vaak in m'n ogen, ben er inmiddels aan gewend :/