zware ongesteldheden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sonjaa, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeveer 8 maanden geleden ben ik bevallen, maar sindsdien heb ik veel heftigere ongesteldheden. Het bloeden is heftiger, maar ook de pijn. Ik dacht dat dat na een paar cyclussen wel over zou zijn. Herkent iemand dit? En hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat het weer enigszins normaal was?

2. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had dit wel in het begin na de bevalling maar nu echt niet meer, zelfs vrij weinig bloed verlies.
    Misschien anders toch even langs de dokter gaan?
    Het is trouwens wel normaal dat je menstruatie en cyclussen heel anders kunnen zijn na de bevalling en dus ook de menstruatie duur en hoeveelheid bloedverlies.

3. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Herkenbaar.
    Voor de bevalling deed ik een paar maanden met een doosje OB, nu lijkt het alsof ik beter het hele pak, met doosje en al, kan gebruiken. Is nu 6 maanden geleden en nog geen verbetering, helaas.

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Indiaan, "fijn" dat ik niet de enige ben. Ik hoop wel dat het enigszins beter wordt. De tampons zijn idd niet aan te slepen.

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    misschien even aan een pil gaan? Ik had vana fmn pubertijd dat er serieus anderhalf (!) doosje OB super doorheen ging per menstruatie, na 1 jaar jazz24+4 gestopt omdat er kinderplannen waren, die 4 ongesteldheden die ik toen had waren zo veel minder heftig dat ik er echt verbaasd van was! ik dacht dat het misschien door ontpillen kwam, maar de 1e ongesteldheid was nog 7 dagen, dan 6 en dan 2 van 5 dus het werdt minder heftig (daarna eerste poging zwanger worden gewaagd en die was meteen raak...)

6. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd zoveel bijwerkingen van hormonale anticonceptie dat ik het echt niet wil gebruiken. Ik weet dat als ik aan de pil ga, m'n ongesteldheden inderdaag echt minder worden, maar dat weegt niet op tegen het matte gevoel, de schimmelinfecties e.d. Toch bedankt voor de tip.

7. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    bij mij werd de ongesteldheid dus minder toen ik stopte met de pil.... Maar goed ik slik hem eigenlijk bijna altijd door.... Doordat mn ongesteldheid normaal gesproken zo heftig is ;)

Moet ook zeggen dat ik me veel prettiger voelde toen ik uiteindelijk stopte... wordt nog wat straks, of ongesteld maar emotioneel gewoon of niet ongesteld maar ook niet goed in mn vel zitten ;)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het is bij mij veel heftiger geworden. Ik verlies echt klonten. Laatst tijdens het opstaan wat verloren, langs mijn onderbroek, zat het daarna aan mijn zoontjes handen. Dat vond ik wel een dieptepunt.
    Ik ben bij de huisarts geweest omdat ik me zorgen maakte over invloed op vruchtbaarheid, maar dat zou niet uit moeten maken. Verder zit je inderdaad al snel aan anticonceptie vast om het minder erg te maken. En tja, dat heeft in ieder geval invloed op de vruchtbaarheid ;)

Je kan best even bij je huisarts langs als je je zorgen maakt, maar het kan gewoon echt een stuk zwaarder worden. Als je verder geen last hebt is het misshien toch een kwestie van accepterern.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ja, hier ook, echt niet normaal hoe heftig het tegenwoordig is, je zou er bijna weer kraamverband voor aanschaffen ;) ! Hopelijk wordt het wel weer minder, want dit is niet prettig.

10. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Hier na de bevalling ook heftig incl stolsels. En dat is zo gebleven. Daarvoor licht ongi en 4 dagen, nu dus heftig, 2e en 3e dag is t ergst, ob en maandverband, en duurt 6dagen nu
    Vind het zo vies en vervelend bah

11. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!
    Nu voor de 2e keer ongesteld sinds de bevalling. Echt een bloedbad. Ik verlies echt 10 keer zoveel bloed als voor m'n zwangerschap. Ook heel veel last van buikpijn/hoofdpijn.
    Ik hoop dat het weer minder gaat worden.

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heel herkenbaar! Af en toe lijkt het gewoon alsof ik weer net bevallen ben! Het word bij mij wel steeds korter trouwens....voor de zwangerschappen zeker 7 a 8 dagen. Nu is nog maar 5, maar heul heftig...

Deel Deze Pagina