Hallo allemaal, Vanmorgen moesten we in verband met de samenlevingstest bij de gynaecoloog zijn. Afgelopen nacht moesten we daarvoor aan het werk, zeg maar. De gynaecoloog had eerst wat slijm afgenomen wat ze direct onder de microscoop ging bekijken op levend zaad. Ik werd al zenuwachtig (evenals mijn vriend) en ja hoor... Geen enkele zaadcel te vinden! De grond zakte onder onze voeten weg. Mijn zuurgraad bleek te hoog te zijn en er waren witte bloedcellen aangetroffen . Daarna nog een inwendige echo om te kijken of mijn eisprong al plaats had gevonden. De echo bleek geen duidelijkheid te geven. Er was links een follikel te zien van 19 mm (donderdag was die 16 mm), maar de eisprong kon bezig zijn of had nog niet plaatsgevonden. Dus moest ik ook nog naar het Laboratorium om bloed te laten prikken. Nu moeten wij morgenochtend verplicht weer aan de slag en maandagochtend, Tweede Paasdag, ook weer. Wij moeten dan maandagmiddag wederom naar de gynaecoloog voor de uitslag van de nieuwe samenlevingstest. Leuke Paasdagen dus.... (Mijn mannetje kan onder druk namelijk slecht presteren.... ). Ben zo bang dat die samenlevingstest ook weer negatief is. Door die melding van "geen zaadcellen aangetroffen" hebben wij vergeten van alles te vragen. Misschien dat iemand hier daarop kan antwoorden? Want waar kunnen die witte bloedcellen op duiden? En hoe kan een te hoge zuurgraad verholpen worden? En als je een te hoge zuurgraad hebt, doodt je slijmvlies dan zo snel het zaad dat er na 10 uur al geen enkele zaadcel meer aangetroffen wordt? Wat gebeurt er als wij nu weer een negatieve samenlevingstest hebben? Zijn er hier mensen met ervaring met een negatieve samenlevingstest? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoi Be Happy, je hoeft je niet al teveel zorgen te maken hoor. Negatieve slt's zijn niet leuk, maar zeker niet het einde van de wereld Als je zuurgraad te hoog is, heeft het zaad idd weinig kans om levend door de bm hals te komen. Vandaar dat ze bij dit 'probleem' vaak IUI voorstellen (als het zaad tenminste wel in orde is). Bij IUI wordt het zaad nl. hoog in de baarmoeder ingespoten, voorbij je bmmond en heb je dus geen last van dat vijandig slijm. Wij hebben nl. hetzelfde probleem, heb destijds 4x achter elkaar een negatieve slt gehad, mijn zuurgraad was ook niet in orde, werd ook geen enkele keer zaad teruggevonden. Wij hebben toen IUI gedaan en daar is een prachtige zoon uit geboren die alweer bijna 1 wordt. Je hebt dus zeker nog wel kans om zwanger te worden. Heel veel succes!
Wij hebben ooit een zaadtest gehad met witte bloedcellen. Dat duide op een virus bij mijn man. 3 maanden later was het weg en was de spermacount een stuk beter. Misschien dat hier ook zoiets speelt. Succes met klussen op de paasdagen.
Hoi Bee Happy, Wij hebben een aantal jaren geleden ook een negatieve samenlevingstest gehad. Ook had ik een te hoge zuurtegraad en mijn man slecht zaad. De gyn begon al meteen over IVF, ook mede door het slechte zaad van mijn man........maar wij zijn die ronde zwanger geraakt. Ons zoontje is alweer 4 jaar. Zoals draaimolen al aangeeft zullen ze bij een 2e samenlevingstest misschien wel overgaan op IUI. Wacht het even af en probeer wat vragen op papier te zetten die je aan de gyn wilt vragen als je er dinsdag bent. Heel veel succes. Liefs Maaike
Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende reacties! Dit maakt mijn / onze Paasdagen een stuk leuker (we maakten ons namelijk al erg ongerust). Vanmorgen moesten we weer flink klussen en morgenochtend weer. Morgenmiddag (Tweede Paasdag) moeten we weer naar de gynaecoloog voor een 2e samenlevingstest. We duimen dat de uitslag daarvan wel goed is. En zo niet, dan is er blijkbaar nog geen man overboord en zien we wel wat er verder gaat gebeuren. In elk geval geven wij de moed nog lang niet op hoor. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk en als ik lees dat bijvoorbeeld Caruli na 5 jaar medische wereld (en uitbehandeld) na een paar maanden zomaar spontaan zwanger is geraakt, dan denk ik.....nooit opgeven. De natuur heeft altijd het laatste woord. Liefs, groetjes en Fijne Paasdagen!