Achtergebleven vruchtvliezen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emma2, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Beste verloskundigen,

Ik ben 2 weken geleden bevallen en toen is er een groot deel van de vruchtvliezen achtergebleven in mijn baarmoeder. Nu hing er vandaag een stuk vruchtvlies uit. Op advies van de verloskundige heeft mijn man deze met de hand verwijderd. Vervolgens had ik erg veel buikpijn en het bloedde behoorlijk. Het vlies was zo groot als 2 handen met gespreide vingers, naast elkaar. Kan ik het zo afwachten, klinkt het normaal of moet ik weer aan de bel trekken. Ik ben namelijk best wel bang weer voor extreem bloedverlies. Ik had namelijk bij de bevalling ook 2 liter verloren en kreeg toen 2 bloedtransfusies. Daarvan ben ik nog steeds herstellende. Vandaar mijn angst.
    Is het gebruikelijk dat achtergebleven vliezen niet meteen na de bevalling verwijderd worden???

Met vriendelijke groet,

Emma

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Emma,

ja achtergebleven vliezen komen vanzelf en geven geen infectiegevaar. Achtergebleven placentaresten worden wel operatief verwijderd. Je hebt niet heel veel kans om nu weer extreem te gaan vloeien. Als je het niet vertrouwt zou ik bellen met je arts of verloskundige.

Mirjam

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Dank je Mirjam voor je snelle antwoord. Het gaat inmiddels weer goed met me. Het vloeien is beduidend minder dan gister en de pijn is weg!

Groetjes, Emma

Deel Deze Pagina