Dag dames, ik zou graag wat advies willen of misschien dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt. Begin januari een keizersnede gehad vanwege placenta previa. Na 3 maanden nog steeds licht bloedverlies en besloten tot hysteroscopie met myosure behandeling. Er waren veel kleine placenta restjes te zien in de baarmoeder. Nu 5 weken later nog steeds licht bloedverlies. Het is heel weinig maar het is er nog steeds. Op de echo waren minuscule stipjes nog te zien wat kleine placenta restjes nog kunnen zijn ondanks dat arts dacht dat het nu wel schoon was. Arts ziet op basis echo geen reden om hysteroscopie te herhalen. Het was ook zeer pijnlijk dus liever doe ik het ook niet. Arts wilt nu 2 menstruaties afwachten om te kijken of bloedverlies dan opgehouden is. Zou het verstandig zijn te gaan vragen voor een second opinion of toch weer een hysteroscopie te doen?
Vanwaar je twijfel? Waarom zou je niet kijken of het na eerst volgende menstruatie stopt want best kans dat dan laatste restjes meekomen.
Ik zou één menstruatie afwachten, als t dan verder afneemt afwachten en anders dan nog eens aan de bel trekken.
Ik heb tussen de behandeling en laatste controle een menstruatie gehad en ook nog voor de ingreep. Ik twijfel of nog eens 2 menstruaties de laatste restjes inderdaad opruimen als de eerdere 2 het ook niet hebben “ opgeruimd “ . Inmiddels lijkt het bloeden 6 weken na de ingreep gestopt, dus hopelijk is het dan nu even klaar.