13 dagen overtijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Linda, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Een vraagje aan een deskundige:

Ik ben inmiddels 13 dagen overtijd (cyclus 33 dagen). Zelf heb ik voor de laatste keer bij 11 dagen overtijd getest. Ik heb veel last van mijn rug en buik, verder regelmatig steken boven schaambot en onder in de zij, hele gevoelige en opgezette borsten en witte afscheidening.

Ik ga er in principe vanuit dat ik snel ongesteld word maar op deze site lees je toch enkele verhalen van vrouwen die laat positief hebben getest.

Vraag 1) Is het uberhaupt mogelijk dat ik toch zwanger ben? Zo ja is het dan niet erg dat mijn lichaam zo weinig van dat hormoon aanmaakt?

Vanochtend bij de dokter geweest maar die wimpelde mij een beetje af. Hij dacht dat ik niet zwanger zou zijn en dat ik maar over twee weken weer moet komen. De kwaaltjes moest ik maar voor lief nemen :(

Vraag 2) Zouden jullie mij aanraden binnenkort nog een keer te testen? Zo ja, wanneer?

Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn maar nu ik lekker vrij ben en thuis zit gaat het toch maar moelijk uit je hoofd.

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Linda,

morgen even een testje kopen hoor, misschien ben je toch wel zwanger... Omdat je toch wel een andere cyclus hebt, kan het best dat je deze keer een iets langere cyclus had, waardoor je wellicht nog niet voldoende HcG had om positief te testen. En de symptomen die je beschrijft, kunnen er ook bij horen.
    Maar houd er wel rekening mee dat je ook niet zwanger kunt zijn en je lichaam een beetje uit haar doen is. Dit is ook niet raar hoor en kan door stress, spanning, te veel rust ;) of zomaar komen. Het is dan inderdaad geduldig afwachten en over 2 weken opnieuw naar de arts. Succes morgen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina