doodsbang voor de douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Tsja hoe verzin je het, maar Dano is echt als de dood voor de douche. Het is onze eigen schuld, we hebben hem voornamelijk in bad gedaan. Dano mocht maar weinig in bad of douchen vanwege exceem dus deden we hem 2 a 3 keer pw in bad en dan lekker uitgebreid.

Maar nu proberen we af en toe met de douche, nou meneer vind het doodeng. We hebben alles al geprobeerd, zijn plastic poppetjes laten douchen, de douche heel zachtjes zetten. echt spelenderwijs kennis laten maken.

Of ik douchen en hij in bad zitten. Nou hij springt er bijna uit.

Heeft iemand de gouden tip?

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier was het een maand geleden ook zo, terwijl hij eigenlijk normaal zo onder de douche gaat. Mijn zoon is 2 weken jonger dan die van jou, dus misschien is het een fase. Hier is het nu gelukkig weer over, hoewel ik nog niet recht in zijn gezicht mag spuiten met de douchekop, iets dat hij normaal wel hartstikke leuk vond.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera is ook altijd in bad gegaan, tot aan de dag van vandaag. Ik heb geprobeerd haar onder de douche tegen me aan te houden, maar ze gilt het uit.
    Nog even geen douche voor Vera dus ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.467
    36.416
    113
    Hier hetzelfde. Als ik naast hem ga douchen en per ongeluk wordt hij een beetje nat, gilt hij het al uit.

Ook alles al geprobeerd. Laten spelen met de douchekop en alles, maar helaas. IK hoop dat het een fase is, want we hebben nog geen gewoon bad en het babybadje wordt toch wel heel klein nu.

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    en als je hem dat gewoon in bad doet (zoals normaal) en je pakt dan de douche kop en gaat ermee spelen zeg maar :idea: en hem de straaltjes laten vangen...en dan het rugje spoelen ;) (kijken hoever je kan gaan natuurlijk) :idea:
    succes ermee
    grtz Ramona

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb dit opgelost door Gio met de douchekop te laten spelen, ze mocht hem zelf vast houden en dit vond ze echt helemaal geweldig! (Douche word wel erg nat) Daarna wou ze wel weer onder de douche.

Nu hebben wij pas weer de periode gehad dat ze weer niet durfde te douchen, dit keer niet door de douche maar door het doucheputje! Ze dacht kennelijk dat ze er doorheen kon spoelen! Ze ging ook echt pas douchen toen ik iets over het putje had heen gelegd, eigenlijk best wel grappig.

Groetjes Chantal

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En anders beginnen met een gietertje in bad?

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Geduld hebben, hier hetzelfde met Kylian.

Tot hij ongeveer 4 weken geleden bij papa stond te kijken terwijl die aan het douchen was en ontdekte dat papa ook een piemel had :) ,
    toen vroeg ik of hij met papa wilde douchen en dat wilde hij wel (hij had dus de controle we hebben hem nooit gedwongen).

Sinds dien gaat hij minimaal 1 x per week met papa douchen (met mij wil die niet) en ook papa kan zonder houtgreep en gillen zijn haren wassen :( .
    Voor de rest gaat hij hier gewoon in bad.

Groetjes Anita

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ja spelen met de straaltjes enzo hebben we gedaan. maar die angst in zijn oogjes is echt sneu.

Dit ga ik wel proberen. Ga gelijk een gieterjtje halen straks. Thnx

toch opvallend dat meer kindjes het hebben. Heb weleens gelezen dat kinderen vreemde angsten kunnen hebben, die van de angst voor het doucheputje is ook zo'n voorbeeld.

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook als de dood..... Wij zijn nu voorzichtig de douchkop aan het introduceren door hem op ons zelf te richten en er heel blij over te doen, hem er mee te laten spelen als ie uit staat en een beetje te spetteren in bad zodat ie water in zijn gezichtje wat meer aanwent... Maar nog steeds erg moeizaam....

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    vriendin van mij had dit ook met haar jongste zij is in bad begonnen met een gietertje en na een aantal weken lukte het wel hem onder de douche te zetten.

misschien ook een idee om te gaan zwemmen met hem en dan daarna onder de douche daar staan meer kindjes en kun je misschien laten zien hoe leuk het is

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dit wilde ik idd ook al aanraden aangezien dat hier echt een groot succes was, eerst met het gietertje voor haar neus wat ze heel leuk vond waarna ze de straaltjes probeerde te pakken, toen over haar been, arm borst en hoofdje, ging in één keer goed!

Ga je vaak zwemmen met hem? Als wij gaan vind ze het ook leuk om met van die grote spuitdingen / gieters (snap je wat ik bedoel? :)) te spelen, misschien dat dit ook heeft meegeholpen!

Succes!

13. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Onze meid is veel jonger dan jouw kindje (namelijk 7 maanden oud) en wij hadden het advies gekregen niet te lang te wachten met douchen omdat ze anders angst kunnen krijgen. Als ik het zo lees en ook uit eigen ervaring was dat een goed advies. Een paar weken geleden zijn we er dus mee begonnen en ja ze gilde het uit en had echt angst in haar oogjes. Haar papa hield haar vast en ik stond ernaast en ze strekte echt haar armpjes naar me uit. Het was zelfs zo dat als ik ging douchen en ik haar in de wipper erbij zette ze al begon te huilen. We hebben wel doorgezet en gelukkig gaat het nu wel beter. We gebruiken dus ook een lossen douchekop met een heel zachte straal, een doucheboekje van Nijntje en een gietertje. Ze vindt het nog steeds niet leuk en is nog steeds wat bang maar het gaat al stukken beter. Ik denk dus dat het een kwestie van volhouden is en dat het dan echt wel over gaat. Heel veel suc6

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn dochter is ook bang voor de douche en gaat gewoon in bad maak er geen probleem van..... Ging ook alleen maar in het badje en niet zo vaak douchen, is waarschijnlijk de oorzaak!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons tijdens de peuterzwemles, beginnen we standaard met het zingen van een liedje en dan komt de juf langs bij alle kinderen, met dus dat gietertje en giet water eerst voor het hoofd langs, zodat ze het kunnen zien en dan over het bolletje. Hier wordt al mee begonnen bij de allerkleinsten. En idd naderhand gezellig met elkaar onder de douche. Zeker als ze eenmaal kunnen zitten is dat erg leuk. Mama's staan te douchen en de kindjes zitten nog eventjes aan de voeten.

16. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier ging hij wel al vanaf een maand onder de douche, maar op een gegeven moment werd het toch eng, gelukkig nu niet meer, maar het had er bij ons dus niet mee te maken dat hij nog nooit gedoucht had.

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa is juist bang van de bad. het is wel ons schuld, hij doucht met papa altijd. en nu durft hij niet in bad.

18. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Nazli: bij ons hetzelfde verhaal, douchen met papa of mama dat wil Julian dan nog wel, maar het badje: krijsen! Komt denk ik inderdaad dat we ze meestal douchen gaat zo makkelijk en is lekker intiem.
    Ik denk dat ik van de zomer gewoon een badje buiten zet en veel met hem in het badje ga, zal het vanzelf wel overgaan!

Denk inderdaad dat het met dat gietertje wel gaat lukken, is waarschijnlijk een kwestie van wennen. Denk ook dat het heel belangrijk is dat jij (en[of je partner) laat zien dat douchen heel leuk is, dus zelf wel vrolijk blijven en niet in zijn angst meegaan.

Succes ermee!

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier hebben we geen tuintje ofzo om samen in bad te gaan. met mij heeft hij nooit gedoucht maar met papa altijd. het wordt alleen probleem als ik bij mijn ouders ben en daar een paar dagen blijf. hij wilt dan niet in bad, maar we doen hem in bad met douche onder de douche en dan wassen we hem zo.

20. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @nazli: wel een idee, ga ik ook eens proberen!

Deel Deze Pagina