Achtermelk bij slechte groei?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door soefdeboef, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dag,
    Voor mijn pre- en dysmatuur geboren kleintje kolf ik nu bijna 5 maanden FT 4 x per dag met een opbrengst van 800-900 ml. Doordat de groei nu stagneert wilden de artsen er BMF bij gaan geven. Dit heb ik geweigerd, omdat ik denk dat ze hier last van gaat krijgen qua darmen en de groei met de BMF ook niet meer was als zonder de BMF.
    Ze heeft een verborgen reflux met medicatie en krijgt nog 7 voedingen per dag. Deze drinkt ze niet helemaal leeg.
    Meestal komt ze op een dagtotaal van 450 ml. Dit zou met haar huidige gewicht (4 kilo) zo'n 600 ml moeten zijn.
    Mijn vraag is; kan ik de voormelk weggooien tijdens het kolven en dat we alleen de achtermelk geven? Heeft dat geen verdere consequenties voor haar?!

Ik lees het graag, BVD!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,
    Je kindje is nu 5 maanden zeg je.
    Het is volgens mij niet gebruikelijk om boven de 3500 gram nog BMF te geven.
    Het is zeker zinvol om haar alleen de vettere achtermelk te geven. Koppel na de 1e 30-40 cc het 1e flesje af en doe er een nw flesje onder. Het kan ook zinvol zijn om haar nog een 8e voeding te geven. Dan krijgt ze nog net weer een beetje extra binnen. Gooi de voormelk niet weg, maar vries die gewoon lekker in. Doe er een sticker op waarop je zet dat het alleen voormelk bevat. Maar in tijden van schaarste kun je prima deze voormelk nog geven.

Wil je mij voor de volledigheid haar gewichten van de afgelopen maanden doorgeven? Wil je voeden aan de borst nog weer overwegen?

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hallo,
    Het invriezen van de voormelk is echt niet nodig; ik heb 2 vriezers vol met volledige melk. Doneer ook al aan de moedermelkbank ivm mijn overschot!
    Een 8e voeding zit er voor ons en haar niet in... Zij krijgt overdag om de 3 uur voedingen (en anders te weinig slaap als we vaker aanbieden) en 's nachts slaapt ze van 23.00 tot 5.00 sinds 2 maanden en dat willen we graag zo houden. Anders moeten we haar er echt voor wakker maken en ook wij moeten dan onze wekker zetten met w.s. een kleine die niet drinkt.
    Alles bij elkaar is dat voor ons geen doen (ook met werk en toch al moeilijke voedingen/ zorgen om onze kleine).
    BMF is hier al eerder gestopt toen ze 3 kg was inderdaad. Ben benieuwd of ze nu harder gaat groeien!
    Haar groei;
    geboren op 18-06; 1550 gr.
    28-06; 1610
    09-07; 1880
    13-07; 2015
    19-07; 2140
    26-07; 2250
    27-07; 2300
    25-08; 3015
    09-09; 3250
    06-10; 3870
    21-10; 3950
    28-10; 4015

We hebben niet alle gewichten opgeschreven zie ik nu... Die staan wel in de computer bij de Dr. En ze zijn niet allemaal op dezelfde weegschaal...
    Als de reflux onder controle is en zij voldoende energie heeft om bij mij te kunnen drinken en goed groeit, dan wil ik tzt als ze ook bijvoeding gaat krijgen bijv. de ochtend en avondvoeding live gaan geven. Nu leg ik haar af en toe aan om te oefenen, maar ze heeft dan na een uur weer honger. Bovendien moet ik dan ook nog kolven en dan is het helemaal dubbelop werk. Ik vind het wel handig dat ik haar aan kan leggen, mochten we niet voldoende melk mee hebben of ergens zijn waar ik geen flesje op kan warmen. Dan heb ik haar toch een uurtje weer rustig. Ze drinkt wel alleen met een tepelhoedje.
    Dus voorlopig hou ik het liever zo.
    Dank voor de snelle reactie!

GRTZ.

Deel Deze Pagina