hallo dames bij de eerste is de bv een beetje mislukt , kon ook niet kolven had steeds maar rond de 30cc na een half uur melken heel frustrerend nu bij de 2e ben ik naar een info ochtend geweest om t even op te frissen .snap t wel weer. maar nu is t zo mijn techter tepel is normaal en de linker ingetrokken (is al heel lang zo) uit de normale komt nu al wat vocht (als ik erin knijp ) en de linker helemaal niks . had toen ook t iedee dat rechts beter ging dan links . ben nu bang dat dit weer t geval gaat zijn ..... zou ik naar een lactatie kundige moeten of alvast inlichten of t zo laten en kijken hoe t komt
Of er van tevoren vocht uit komt heeft helemaal niets van doen met of er straks melk uit komt. Je kindje zal misschien wat meer moeite hebben met de ingetrokken tepel dan met de andere, maar daar zal het vanzelf aan wennen! Dat kolven, heb je dat de eerste week gedaan? Dan is 30cc echt heel heel veel! Een lactatiekundige inschakelen in de eerste week kan nooit kwaad, dan kan zij meekijken naar het aanleggen!
Ingetrokken tepel hoeft niks te beteken. Hoor wel van sommige vrouwen dat die borst minder produceert en soms erg pijnlijk is. Ik zou zeggen, kijk gewoon hoe het loopt. Als het aanleggen niet lukt, kun je altijd een tepelhoedje proberen. Liever zonder natuurlijk. En raadpleeg dan een lk. Er zijn ook vrouwen die met 1 borst voeden. Gewoon vaak stimuleren, aanleggen, anders kolven en meestal doet de natuur z'n werk wel.
Hoi, Idd, vocht zegt niets. Ik heb nooit vocht van tevoren gehad en voed nu al ruim 8 maanden mijn zoontje, zonder problemen (ja wat opstart digetjes zoals kloven en 2 x bortsonsteking). Ik zal zeker de Lactatiekundige de eerste week, liefst in d eeerste dagen laten komen. Bel ze alvast van tevoren. De meeste geven gratig advies en een consult thuis wordt meestal (deels) vergoed. Evt ook LLL of VBN raadplegen. Zoals red88 zegt, kan idd ook. Mijn moeder heeft mij 1,5 jaar lang met 1 borst gevoed. Ik bleek die andere absoluut niet te willen