schilders fooi geven of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schilders fooi geven of niet

1. zo ja hoeveel dan?

5 stem(men)
    4,8%
  2. nee

99 stem(men)
    95,2%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik ben benieuwd naar jullie mening

of je schilders nou wel of geen fooi geeft

werk wordt gewoon redelijk gedaan wel et een en ander vies met verf enzo (waar helemaal niet geschilder wordt trapleuning enz)

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb in januari 2 schilders anderhalve week over de vloer gehad. Omdat ik het lastig vond om te bepalen hoeveel fooi je dan moet geven heb ik ze een doosje merci en een bioscoopbon gegeven aan het einde.

joepy, tantetil en Emama vinden dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Nee, ik zou schilders geen fooi geven. Wel koffie en een lekkere koek oid.

Hopsatee en Emama vinden dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ten eerste kunnen ze het geen wat ze vies gemaakt hebben schoonmaken, voor ze uberhaupt betaald gaan worden.

En ten tweede geef ik geen fooi aan iemand die ik gewoon betaal voor zn werk. Een kopje koffie/koekje/soepje dat is prima, maar geen fooi in financiele zin.

Lieke1989, DastyQueen, dds en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik geef geen fooi, maar zorg wel goed voor mensen die in en om ons huis aan het werk zijn. Ik zorg voor koffie en ander drinken en haal/maak regelmatig een lekkere lunch of lekkere koeken.

Voor de werkzaamheden zelf betaal ik gewoon de rekening, dat lijkt mij voldoende!

Leo85, Syane en Emama vinden dit leuk.
  6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat doe ik ook.

Afgelopen zondag was hier een vriend om dakleer te plaatsen op de nieuwe overkapping. Hij stuurt gewoon een rekening, maar net als andere mensen die hier over de vloer komen om te werken, krijgt hij koffie/fris/biertje aan het eind van de dag en een goeie stevige lunch.

Emama vindt dit leuk.
  7. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Geen fooi, wel veel koffie, fris, taartje, lekkere koeken enz.

Emama vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier krijgen ze koffie, fris, koekjes etc, geen fooi. Ik ga ook niet voor ze koken ofzo, ze hebben altijd lunch mee, dus ook dat maak ik niet. Maar ik heb bv wel eens saucijzenbroodjes afgebakken en ze hebben een keer taart gegeten omdat mijn dochter toen ook jarig was.

Emama vindt dit leuk.
  9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Fooi nee. Een bakje koffie of fris met wat lekkers erbij kunnen ze krijgen. Een schilder laten komen is al duur genoeg.

Emama vindt dit leuk.
  10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    bedankt voor de reacties dus het is niet gebruikelijk om ze fooi te geven voel me opgelaten

ze drinken alleen fris voor de rest willen ze niks hebben

11. pietje1987

Er is geen enkele reden om je opgelaten te voelen! Ze hebben jou een offerte aangeboden, jij hebt die geaccepteerd. Dat is de financiële afhandeling van hun werk.

Je bent gastvrij naar ze, je voorziet ze van een drankje. Dat is toch eigenlijk al heel fijn? Mijn eigen werkgever komt ook niet met lunch of koeken aan hoor ;)

Ysabella en Emama vinden dit leuk.
  12. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Toch wordt dat in restaurants weer wel normaal gevonden. Waarom bij het een wel een bij het ander niet? (niet speciaal naar jou maar in het algemeen)

toch3 en Emama vinden dit leuk.
  13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het in een restaurant ook belachelijk, en doe daar zelf ook bijna nooit aan mee tenzij ik het eten en de service geweldig vind. In het buitenland is voor mij wel een ander verhaal, daar liggen de lonen vaak lager.

Ik geef ook wel eens fooi aan een een persoon die hier in huis wat doet, maar dan moet het werk echt perfect zijn/je mij bij een "nood"situatie snel hiel/afspraken nakomt en alles. Als je ECHT goed je best hebt gedaan, dan verdien je wel iets extras. Maar dat gebeurd maar zelden. Als je "gewoon" je werk doet, krijg je van mij ook "gewoon" je salaris.

Emama vindt dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik geef nooit fooi. In nl zijn de lonen prima dus waarom zou ik.

Emama vindt dit leuk.
  15. pietje1987

Omdat de door mij betaalde rekening niet direct naar degenen gaat die mij van dienst zijn geweest. Een fooi is dan een ‘persoonlijke’ blijk van waardering voor geleverde service.

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Maar dat geldt dan ook voor schilders die gewoon in loondienst zijn.

Marihi vindt dit leuk.
  17. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik zorg altijd voor koffie/fris en wat lekkers.
    Alleen toen onze schilder iets extras deed wat niet betaald werd heb ik 50 euro zo gegeven.

Emama vindt dit leuk.
  18. pietje1987

Dat is waar. Ik heb zelf vaak zzp’ers over de vloer, dus daar heb ik weinig ervaring mee.

19. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Mijn schilders waren zzp'ers.

En uiteraard kregen ze koffie en koekjes

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312